۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۲۸۸۲۴
دبیر ستاد توسعه سلول‌های بنیادی:

مردم لذت استفاده از تحقیقات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را در زندگی خود حس نمی‌کنند

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: متاسفانه امروز اکثر تحقیقاتی که صورت می‌گیرد چه از سوی دانشگاه‌ها و چه از سوی مراکز پژوهشی به آن‌جایی که مدنظر ما است نمی‌رسند و همواره شاهد آنیم که مردم نمی‌توانند لذت استفاده از تحقیقات را در زندگی خود حس کنند.
مردم لذت استفاده از تحقیقات دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را در زندگی خود حس نمی‌کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در اولین شورای استانی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی از هشت سال پیش در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است و امروز هشت سال از آغاز به کار آن می‌گذرد.
وی با بیان اینکه می‌توان برای شهرکرد در حوزه توسعه و تحقیق در خصوص سلول‌های بنیادی آینده خوبی پیش‌بینی کرد افزود: متاسفانه تا به امروز دانشگاه‌های کشور نتوانسته‌اند به دانشگاه‌های نسل سوم تبدیل شوند.

این مسئول اضافه کرد: ما توانسته‌ایم در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه آموزش رشد خوبی داشته باشیم و در حوزه پژوهش نیز مقالات زیادی به چاپ برسانیم اما درحال حاضر باید بتوانیم از علم به تولید ثروت برسیم و علم را به ثروت تبدیل نماییم.

حمیدیه بیان داشت: متاسفانه امروز اکثر تحقیقاتی که صورت می‌گیرد چه از سوی دانشگاه‌ها و چه از سوی مراکز پژوهشی به آن‌جایی که مدنظر ما است نمی‌رسند و همواره شاهد آنیم که مردم نمی‌توانند لذت استفاده از تحقیقات را در زندگی خود حس کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور قرار گرفتن موضوع تبدیل علم به ثروت در دستورکار دانشگاه‌ها، صنعت، بانک‌ها و... را بسیار مهم و الزامی عنوان و ادامه داد: باید مکان‌هایی را برای تبدیل ایده به ثروت ایجاد کنیم در غیراین‌صورت به جهش علمی که همان تبدیل علم به کالا و فروش آن به دنیا است دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به وجود ۱۴ ستاد علمی مختلف در حوزه‌های گوناگونی هوافضا، سلول‌های بنیادی و... در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اشاره و اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که در دنیای امروز باید به دنبال برندسازی در علوم جدید بود.

حمیدیه تاکید کرد: اکنون شاهد پیش‌روی قدرت‌های بزرگ صنعتی دنیا به سمت سرمایه‌گذاری در سلول‌های بنیادی به دلیل درآمدزا بودن آن هستیم و می‌توان گفت ایران نیز با وجود دارا بودن نیروی انسانی خوب و متخصص می‌تواند در این حوزه موفقیت‌های بسیاری کسب کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور کمک خیرین در ساخت پژوهشکده‌های را بسیار مهم دانست و عنوان داشت: وقوع انقلاب پزشکی در سطح دنیا اجتناب‌ناپذیر است و در این راستا باید راه برای دانشگاه‌ها در عین حالی که مستقل هستند برای اتصال به صنعت باز شود تا بتوانند حرفی در دنیای رقابت برای گفتن داشته باشند.

وی از وجود ۲۷ کارگروه در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد و گفت: از رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی این استان درخواست می‌کنم تعداد افراد و محققینی که تمایل دارند در این کارگروه‌ها فعالیت کنند را به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهورمعرفی کند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۵:۳۹

26 Dec 2019