۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۹۵۹۹
يادداشت/

ماهواره نشانگاه نابودي خانواده و هويت اصيل ديني در جامعه است

ماهواره نشانگاه دشمن در نبرد فرهنگي، نابودي خانواده و هويت اصيل ديني است و خانواده ايراني را در معرض آسيب قرار داده است.
ماهواره نشانگاه نابودي خانواده و هويت اصيل ديني در جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سامان ما، مسعود يوسفيکارشناس مسائل فرهنگي شهرستان سامان در يادداشتي نوشت:

از موقعي که ماهواره به خانواده‌ها راه يافته است حريم‌هاي فردي و خانوادگي به هم ريخته است، دوري و فاصله و جدايي، سوغات ماهواره براي پدر و مادر، فرزند و مادر، پدر وفرزند، برادر و خواهر شده است.

اسلام در عين حال که برای فرد و جامعه اهميت قائل است اما اصالت خانواده در اسلام يک اصل است و پايه و ريشه جامعه و اصلاح جامعه محسوب مي‌شود.

دشمن پس از ناکامي از شکست نظام مقدس جمهوري اسلامي در جنگ سخت و نظامي، سعي در توقف و نابودي آن از طريق فرهنگي نموده و دشمن به چيزي کمتر از نابودي اين نظام قانع نمي‌شود.

نشانگاه دشمن در نبرد فرهنگي، نابودي خانواده و هويت اصيل ديني است، خداوند در سوره بقره آيه ۱۲۰ به پيامبر مي‌فرمايد، "و لن ترضي عنک اليهود و لا النصاري حتي تتبع ملنهم" يعني، اي پيامبر يهود و نصاري راضي نمي‌شود مگر از راه آنان پيروي کني.

دشمن تمام حيثيت و عفت ما را مي‌خواهد و در اين راه با برنامه‌ريزي و اقدام بسيار گسترده از طريق رسانه‌ها و صدها شبکه ماهواره‌اي در عرصه‌هاي اعتقادي، اخلاقي، اجتماعي، و سياسي به‌ويژه با رويکرد خانواده و ابزار و فن‌آوري‌ها ما را به گنداب فساد که خود در آن غرق شده بکشانند، مقام معظم رهبري (حفظه) مي‌فرمايد: عوامل استکبار امروزه، فيلم بد درست مي‌کنند، شعر بد مي‌گويند، داستان بد مي‌نويسند، و همه اينها را داخل کشور بين نوجوانان و جوانان و مردم عادي پخش و منتشر مي‌کنند و يا از طريق ماهواره رواج مي‌دهند، اين مورد اخير (ماهواره) واقعا گنداب فسادي است که تيرهاي زهرآگين خود را به سمت ملت و کشورها هدف‌گيري مي‌کند.

در سال‌هاي اخير با روي آوردن به شبکه‌هاي ماهواره‌اي به بخش فيلم‌ها و سريال‌هاي مستهجن خانوادگي، قبح‌زدايي از ناهنجاري‌ها و ضدارزش‎ها را در راس کار قرار داده‌اند و با ساخت فيلم‌هاي مختلف سعي در رواج لذت‌گرايي و تنوع‌طلبي، در زمينه‌هاي اخلاقي و جنسي، مصرف‌گرايي، تبليغ مد و پوشش‌هاي غيرانساني و تبليغ شهوت و شهوت‌پرستي و... سعي کرده است.

ورود ماهواره به جامعه ايران که يکي از ابزارهاي نوين ارتباطي است، خانواده ايراني را در معرض آسيب قرار داده است، ماهواره در جامعه ما باعث فاصله گرفتن اعضاي خانواده از يکديگر شده است.

به طور کلي خيانت، دوستي‌هاي نادرست و نامتعارف بين زنان و مردان حتي بين متاهلان، ايجاد عشق‌هاي مثلثي، روابط نامشروع و... از تبعات ورود ماهواره به جامعه ايراني است در واقع خانواده بزرگ‌ترين قرباني اين ابزار نوين ارتباطي است.

اينترنت هم همين تبعات را براي جامعه ما به دنبال داشته است، اينترنت وسيله‌اي است که سرعت دستبايي به منابع علمي را افزايش مي‌دهد اما فرزندان ما بيشتر وارد چت‌روم‌ها و سايت‌هاي غيراخلاقي و غيرعلمي مي‌شوند که نه‌تنها براي آن‌ها مفيد نيست بلکه ضررهاي بسياري هم دارد.

شبکه‌هاي اجتماعي مثل فيس بوک هم از ديگر ابزارهاي نوين ارتباطي است که باعث ناهنجاري‌هاي رفتاري در سطح جامعه ما شده است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۶:۱۰

29 Dec 2019