۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۱۹۵۰۹
نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری:

ضعف در روحیه جهادی موجب غلبه دشمن است/ چالش های امروز کشور نتیجه غفلت نسبت به روحیه جهادی است

نماینده ولی فقیه در استان چالش های امروز کشور در عرصه های مختلف را نتیجه غفلت و بی توجهی نسبت به روحیه جهادی دانست.
ضعف در روحیه جهادی موجب غلبه دشمن است/ چالش های امروز کشور نتیجه غفلت نسبت به روحیه جهادی است

به گزارش جهانبین نیوز نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در دیدار مدیرکل ، معاونین و کارکنان بسیجی صدا و سیما با ایشان ، ضمن گرامیداشت روز بسیج صدا و سیما ، این روز را فرصتی مغتنم برای تقویت و استحکام روحیه و فرهنگ بسیجی در درون مجموعه صداوسیما دانست.

نکونام بسیج را یک فرهنگ نشأت گرفته از متن اسلام دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) با یک نگرش و بینش سراسر اخلاص بسیج را در درون نظام اسلامی شکل داد و چون تمام کارها و برنامه های امام راحل سراسر اخلاص و معرفت بود جایگاه و تاثیرگذاری خود را در کشور به عینه نشان می داد.

وی در تبیین عرصه ها و مولفه های تشکیل دهنده بسیج ، از تَشکّل سازمانی بسیج و فرهنگ بسیجی به عنوان دو عرصه بسیار اساسی در پیش برد اهداف و برنامه های این نهاد انقلابی یادکرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه غفلت از این دو عرصه ضایعات جبران ناپذیری را برای نظام در پی خواهد داشت ، تصریح کرد: خوشبختانه سپاه پاسداران به عنوان متولی تشکل بسیج اقدامات و فعالیت های مطلوبی در راستای حفظ اقتدار این مجموعه انجام داده است که البته تا رسیدن به اهداف مدنظر امام ، انقلاب و مقام معظم رهبری در ارتباط با بسیج راه و فعالیت بسیار نیاز است.

 نکونام اهمیت و جایگاه فرهنگ بسیجی را به مراتب حساس تر و مهم تر از تشکل بسیج دانست و با طرح این سوال که معنای فرهنگ بسیجی چیست ؟ تبلور فرهنگ اسلام ناب متحرک و پویا در بسیج را تعریف درست و عقلانی از فرهنگ بسیجی عنوان کرد.

وی گفت: در فرهنگ بسیجی برآمده از اسلام ناب متحرک ، روحیه جهادی ، آگاهی ، بصیرت ، ولایت مداری ، عبادت به معنای واقعی کلمه ، خضوع و خشوع در برابر احکام الهی و تمام ارزش های اسلامی نهفته است.

امام جمعه شهرکرد تحرک و پویایی منهای روحیه جهادی را بی تاثیر دانست و در تبیین ویژگی های تحرک و پویایی به معنای واقعی کلمه تصریح کرد: روحیه تمام عیار تلاشگرانه و به دور از هر گونه سستی ، تنبلی ، خواب آلودگی و بی تفاوتی تحرک و پویایی به معنای واقعی کلمه است که باید در فرهنگ بسیجی زنده و پویا باشد.

وی همراه شدن اسلام ناب با معیارهای نهفته در درون تحرک و پویایی را موجب شکل گیری یک انسان جامع مورد انتظار اسلام دانست و تصریح کرد: روح و متن انقلاب اسلامی نیز بر اساس اسلام ناب متحرک و پویا شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان به تضاد عمیق بین معیارهای اسلام ناب با اهداف و رویکردهای دشمن اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد و برنامه ای که دشمنان به دنبال تحقق آن هستند با معیارها و ارزش های اسلامی به شدت در تضاد است بر همین اساس دشمنان با انواع نقشه های شوم می کوشند که این راه را متوفق کنند.

وی با یادآوری تاکیدات مستمر رهبر انقلاب بر حفظ و استمرار روحیه جهادی در تمام امور ، ایستادگی در برابر دشمنان و دستیابی به پیشرفت و سعادت را در گرو حفظ و تقویت روحیه جهادی دانست و خاطرنشان کرد: طبق فرموده رهبر انقلاب بصیرت و روشن‌بینی به معنای شناخت زمان و اولویت‌ها، آگاهی ، شناخت دوست و دشمن و کارها را با روحیه جهادی دنبال کردن پایه و لازمه اصلی برای ایستادگی در مقابل نقشه های دشمن و تحقق اقتصاد وفرهنگ به معنای واقعی است.

نکونام با تأکید بر لزوم حفظ روحیه جهادی در تمام امور و عرصه های مختلف ، ضعف در روحیه جهادی را موجب غلبه دشمن دانست و تصریح کرد: اگر کارها و فعالیت ها با روحیه جهادی دنبال نشود به طور قطع دشمنان بر ما غلبه خواهند کرد.

امام جمعه شهرکرد با ابراز تاسف از دشمنی جهاد گونه و به هم پیوسته دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، از مغفول ماندن روحیه جهادی در امور انتقاد کرد و افزود: دشمن علیرغم اینکه باطل و ظالم است و اقتضاء حرکت آن نیز جهادی عمل کردن نیست اما در عین حال در دشمنی خود با اسلام و نظام اسلامی به هم پیوسته ، حساب شده و به معنای واقعی کلمه جهادگونه عمل می کند.

وی چالش های امروز کشور در عرصه های مختلف را نتیجه غفلت و بی توجهی نسبت به روحیه جهادی دانست و اظهارکرد: در حالی که روحیه جهاد ، همدلی ، همراهی و به هم پیوستگی از متن دین اسلام نشات گرفته است اما دشمن از این ابزار برای غالب کردن برخی از اهداف شوم خودش در کشور سودبرده است و متاسفانه گاهی این روحیه در درون مورد غفلت و بی توجهی قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با بیان اینکه اقتصاد بدون فرهنگ معنا و مفهومی ندارد ، فرهنگ را اصل و پایه ماندگاری و بقاء انقلاب دانست و گفت: فرهنگ که همان حاکم کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه است به تمام نیازها و ابعاد مختلف زوایای زندگی فردی و اجتماعی جامعه پاسخ خواهد داد.

نکونام نقش صداوسیما را در پررنگ نشان دادن سبک زندگی اسلامی در جامعه بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: در حالی که انتظار ما از رسانه ملی انعکاس و پر رنگ جلوه داد ارزش های دینی ، فرهنگ اسلامی و منویات رهبر انقلاب است اما متاسفانه گاهی مسئله فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در صداوسیما مغفول واقع می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسائل اقتصادی در رسانه ملی بیشتر مورد توجه است ، غفلت از مسئله فرهنگ را افتادن در طعمه دشمنان دانست و افزود: به یقیین غفلت از اقتصاد به خصوص مسئله اقتصاد مقاومتی آسیب ها فراوانی را بر کشور متحمل خواهد کرد اما در مقطع کنونی غفلت از مسئله فرهنگ اصل انقلاب را زیر سوال خواهد برد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از عدم انعکاس مطلوب برنامه های فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان در صدا وسیمای مرکز استان نیز گلایه کرد و گفت: متاسفانه گاهی این غفلت در انعکاس برنامه های فرهنگی و نصایح و تذکرات نماینده حضرت آقا در استان نیز مشاهده می شود که انتظار می رود در این راستا مسائل فرهنگی در الویت برنامه سازی و خبررسانی قرار بگیرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۳:۴۵

18 Feb 2020