۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد مطلب : ۱۸۵۱۹
امام جمعه کوهرنگ در ديدار با مداحان و هيئت‌هاي مذهبي

بصيرت‌افزايي مهم ترين رسالت هيئت‌هاي مذهبي است

امام جمعه کوهرنگ، تک رويي و تفرقه را مهم ترين آفت هاي امروز هيأت هاي مذهبي بيان کرد
بصيرت‌افزايي مهم ترين رسالت هيئت‌هاي مذهبي است

به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از کوهرنگ خبر،حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ، در گردهمايي مداحان و مسؤولان هيأت مذهبي اين شهرستان با اشاره به در پيش بودن ماه محرم اظهار داشت: کاري که امام حسين(ع) در ماه محرم با دل ها و قلب هاي مردم مي کند، دانشگاهي انسان سازي است که درس هاي آن در هيچ دانشگاهي تدريس نمي شود.

وي با تأکيد بر آماده سازي همه جانبه شهرستان براي استقبال از ماه محرم، تصريح کرد: بايد فضاي شهر و ادارات يک دست سياهپوش شود و هيأت هاي مذهبي نيز خود را براي برگزاري مراسم هاي معرفت افزاي ايام محرم آماده کنند.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که مهم ترين رسالت امروز هيأت هاي مذهبي و در رأس آن ها مداحان، بصيرت افزايي و آگاهي بخشي به جامعه است، تصريح کرد: از آن جايي که امسال 13 آبان ماه نيز با ايام شهادت سرور و سالار شهيدان تقارن پيدا کرده است؛ بنابراين بايد استکبارستيزي و شعار «هيهات من ذله» محور همه برنامه هاي هيأت مذهبي قرار گيرد.

امام جمعه کوهرنگ، تک رويي و تفرقه را مهم ترين آفت هاي امروز هيأت هاي مذهبي بيان کرد و ادامه داد: به همان ميزاني که هيأت هاي مذهبي در انسان سازي و ترويج دستاوردهاي روز عاشورا و قيام امام حسين(ع) نقش آفرين هستند، اگر مواظب نباشند و وحدت و همدلي را سرلوحه کار خود قرار ندهند؛ به يقين به انحراف کشيده مي شوند و اين براي نسل جوان خطرناک است.

طباطبایی با تأکيد بر اين که عزاداري سنتي بهترين نوع عزاداري است که بايد سرلوحه کار هيأت هاي مذهبي قرار گيرد، گفت: مهم ترين هدف ما از برگزاري عزاداري براي امام حسين(ع) در ماه محرم افزون بر زنده نگهداشتن نهضت و قيام مام حسين(ع)، تبيين دستاوردهاي آن براي مردم است.

وي هدف از قيام امام حسين(ع) را زنده نگه داشتن اسلام و احيا امر به معروف و نهي از منکر بيان کرد و اظهار داشت: هيأت هاي مذهبي بايد بکوشند که در ماه محرم امر به معروف و نهي از منکر که کم کم در حال فراموشي است، در جامعه احيا و جايگاه واقعي خود را پيدا کند.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به بعد اخلاقي و تربيتي قيام امام حسين(ع) در روز عاشورا خاطرنشان کرد: قيام امام حسين(ع) سراسر نکات اخلاقي و تربيتي بود تا آن جا که مي توان از آن به تجسم اسلام نام برد.

امام جمعه کوهرنگ تنها راه نجات بشر امروز را بازگشت به معنويت و آموزه هاي ديني بيان کرد و گفت: به يقين اگر همه مسلمانان جهان قيام امام حسين(ع) را الگوي خود قرار دهند، خيزش هاي اسلامي روز به روز افزايش مي يابد و حکومتي بر پايه عدالت اسلامي در جهان شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۵:۲۶

29 Dec 2019