۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۰۸۳۹
نشست هم انديشي سران عشاير درلردگان

فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه به فراموشي سپرده شده است

همايش نشست هم انديشي معتمدان و ريش سفيدان عشاير، ايلات و طوايف با هدف کاهش آسيب هاي اجتماعي در لردگان برگزار شد.
فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه به فراموشي سپرده شده است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سيد مهدي تاج زاد امام جمعه لردگان در جمع معتمدين دهستان ريگ از توابع شهرستان لردگان گفت: متاسفانه يکي از رسومات غلط در اين شهرستان تجسس در كار مردم است.

تاج زاد ضمن توصيه به تقواي الهي گفت: طبق آيات قرآني تجسس در كار ديگران حرام است و كسي نمي‌تواند به بهانه‌هاي مختلف در كار ديگران تجسس كند.
 
پرهيز از اسراف در مراسم عروسي و ختم
 
امام جمعه لردگان در ادامه سخنان خود به هزينه هاي سنگين در آيين هاي ترحيم خواستار حذف اطعام در آيين هاي ترحيم شد و گفت: صاحبان عزا، هزينه اطعام متوفي را صرف امور خيريه و مستمندان و رفع حاجت نيازمندان و درماندگان و کارهاي خير کنند.
 
فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه به فراموشي سپرده شده است

در ادمه اين همايش حجت الاسلام کريم پور مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه لردگان گفت: متاسفانه فريضه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه به فراموشي سپرده شد.

وي به مصرف مواد مخدر، اسراف در مراسمات جشن و عزا و گرفتن مهريه هاي سنگين و نزاع هاي دسته جمعي اشاره کرد و گفت: بزرگان و معتمدان روستاها و عشاير مي توانند با عمل کردن به فريضه امر به معروف و نهي از منکر و نهادينه کردن اين فريضه الهي در کاهش آسيب هاي اجتماعي نقش موثري ايفا کنند. 

کريم پور در ادامه افزود: مداحان و سخنرانان توجه داشته باشند كه شعر و مضمون مداحي‌ و سخنراني آنها بايد در دل و جان مخاطبان معرفت‌افزايي ايجاد كند.
 
در ادامه مراسم رمضان شريفي يکي از معتمدين دهستان ريگ به بيان مشکلات موجود پراختند و مهمترين مشکل  دهستان ريگ را آب کشاورزي دانست  و از اهالي و معتمدين اين دهستان خواست تا با همفکري و همکاري همديگر و با تعامل با ادارات شهرستاني و استاني اين مشکل برطرف نمايند.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۴:۰۶

27 Dec 2019