۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۹۸۱۵
يادداشت تحليلي:

خواصي که از قطار انقلاب پياده شدند

برخي از افرادي که بنا به هر دليل نتوانستند با قطار پرسرعت و رو به پيشرفت انقلاب اسلامي پيش آيند و در ميانه ي راه پياده شده اند دست به نشر اکاذيبي زده اندو قصد منحرف کردن اين قطار پرصلابت و پر قدرت انقلاب اسلامي را دارند .
خواصي که از قطار انقلاب پياده شدند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، با توجه به بيان برخي شبهات درباره احوالات سياسي برخي از خواص که در گذشته از حاميان اصلي انقلاب بودند و اينک در صف مخالفان ايستاده اند برآن شديم تا بررسي هرچند کوتاهي درباره ي يکي از مهمترين آفاتي که دچار تمامي انقلاب ها شده است و ميشود داشته باشيم.

اين آفت چيزي نيست جز ريزش در بين انقلابيون و خواص جامعه که چه بسا نقش هايي بس پررنگ و اثر گذار در زمان پيروزي انقلاب داشته اند. گر چه درست در نقطه ي مقابل اين آفت خطرناک از رويش هاي جديد در بين نسل چندمي هاي انقلاب نيز سخن به ميان خواهيم اورد ، اما ريزش ها بعضا باعث ايجاد ياس و ناميدي در بين مردم شده است و شبهاتي نيز در اين باره مطرح مي شود . زيرا که متاسفانه برخي از افرادي که بنا به هر دليل نتوانستند با قطار پرسرعت و رو به پيشرفت انقلاب اسلامي پيش آيند و در ميانه ي راه پياده شده اند دست به نشر اکاذيبي زده اند و قصد منحرف کردن اين قطار پرصلابت و پر قدرت انقلاب اسلامي را دارند.

اهل فكر و اهل تأمل، بر روى اين پديده‌ى شگفت‌آور تكيه كنند كه در نظام جمهورى اسلامى، با وجود همه‌ى كج‌تابى‌هائى كه از گوشه و كنار ديده شده، امروز اين انگيزه، اين ايستادگى، اين آگاهى، اين عزم راسخ، بين جوانهاى ما، از دوران دفاع مقدس اگر بيشتر نباشد، كمتر نيست. چطور ميشود كه رويشها در يك ملت از ريزشها بيشتر است؟ بله، ريزشهائى وجود دارد؛ كسانى هستند كه از راه برميگردند، كسانى هستند كه احساس خستگى ميكنند، كسانى هستند كه به گذشته‌ى خودشان شك ميكنند، كسانى هستند كه به لبخند دشمنان و فريب دغل كاران از راه در ميروند؛ اما در مقابل، مردان و زنان شجاعِ آگاهِ آشنا با حقايق زمانه و مسلط بر بسيارى از مسائل گوناگون سياسى - كه آن روز مطرح نبود و وجود نداشت - در جامعه‌ى ما حضور دارند؛ اينها رويشهاى جديدند. «بيانات مقام معظم رهبري در ديدار خانواده‌هاى شهدا و ايثارگران استان خراسان شمالى ۲۲/۷/۱۳۹۱»

با دقت در سخنان گهر بار رهبر معظم انقلاب اسلامي در ادامه به بررسي بيشتر اين موضوع پر اهميت و حياتي مي پردازيم با محوريت دلايل ريزش ها در بين خواص و قديمي هاي انقلاب اسلامي و به طور کلي در طول تاريخ :

تأثير مال حرام : انساني كه اهل حرام‌خوري شود، به مرور زمان ديگر نمي‌تواند مسير درست را طي ‌كند و در برابر نهضت اصيل اسلامي هم مي‌ايستد .

لجاجت : برخي شخصيتاً لجوج‌اند و به همين دليل اصلاً دنبال منطق و استدلال نيستند. شايد در ابتدا نيز ظاهري منطقي داشته باشند اما وقتي به اصطلاح كم بياورند، از هر ابزار غيرمنطقي استفاده مي‌كنند تا حرف خودشان را به كرسي بنشانند .

ساده‌ انديشي : برخي اشخاص به ‌راحتي نسبت به بعضي‌ ديگر اعتماد شديد مي‌كنند و نسبت به بعضي ديگر هيچ اعتمادي ندارند؛ يعني آن ذكاوت و بصيرت لازم را براي تشخيص ندارند. ما در تاريخ انقلاب كساني داشتيم كه فقيه بودند، مجتهد بودند، ولي در عرصه‌ي سياست بصيرت سياسي نداشتند. چرا؟ دليلش اين است كه به يكي ‌دو نفر اعتماد مي‌كردند و حاضر نبودند حرف و مستند ديگران را بپذيرند. اين يك ويژگي شخصيتي است كه مي‌تواند در بروز چنين پديده‌اي مؤثر باشد .

در مقابل عوامل فوق که از اصلي ترين دلايل در ريزش هاي افراد در طي زمان هاي سپري شده از پيروزي انقلاب اسلامي مي باشند و براي هر کدام از آنها مصاديق عيني فراواني نيز وجود داشته و دارد ( البته بنا به مصالح جامعه و شرايط حساس کشور و به تبعيت از امر ولي فقيه زمان که فرمودند کشور نياز به آرامش دارد از ذکر نام ها خودداري کرده ايم ) ، در ادامه چند دليل نيز براي رويش هاي ايجاد شده در نسل جديد انقلاب که به تعبير رهبرمان اگر عزمشان از مردان دفاع مقدس بيشتر نباشد ، کمتر نيست ، ذکر خواهيم کرد :

اخلاق و سعه‌ي صدر : بايد اذعان كرد كه براي توجيه يك مسأله، هميشه به استدلال عقلي و فلسفي نياز نيست. گاهي اوقات استماع سخنان ديگران با سعه‌ي صدر و احترام، مي‌تواند در جذب و آماده‌سازي زمينه‌‌ي رويش‌ها به ما كمك كند .

انتقال معرفت صحيح و پاسخ به شبهات : اگر بتوانيم با هم‌انديشي و هم‌فكري پاسخ شبهات را بدهيم، مي‌توانيم از ريزش‌ها جلوگيري كنيم .

تربيت نيرو و محقق :
تربيت آدم‌هايي كه بتوانند در جامعه تأثيرگذار باشند از دلائل مهم بروز رويش‌ها در نظام اسلامي است. ما نياز به طلبه‌هايي نداريم كه فقط معلم يا محقق خوبي باشند.

در پايان لازم است تا چند نکته را ياد آور شويم که تامل در آنها پاسخ گوي شبهات و سوالات بسياري از افراد جامعه پيرامون موضوع بحث مي باشد :

۱. ريزش و رويش در هر جامعه و در هر انقلابي وجود داشته است و اين يک سنت، در همه انقلابهاست و ريزش عده اي از خودي ها نبايد هيچگونه سستي و خللي در صفوف ياران انقلاب پديد آورد.

۲. ريزش بعضي از افراد نمايانگر اصالت و سلامت انقلاب است که نا خالصيها را ميزدايد و بخشهاي آفت زده را از پيکره خود مي راند تا بيماري به بخشهاي ديگر سرايت نکند.

۳. دولتمردان و تصميم گيران بايد به گونه اي برنامه ريزي و اقدام نمايند که عمل آنها زمينه ساز ريزش نيروهاي انقلاب نشود ويا حداقل شائبه اين معنا را نداشته باشد و بي توجهي و سستي در اين راستا پاسخ گويي روز قيامت را به دنبال خواهد داشت.

۴. نيروها و فرزندان اتقلاب هم بايد متوجه باشند که گاهي اقدام و يا تصميم يک يا چند دولتمرد و مسئول، تصميم نظام نيست هر چند ممکن است از روي دلسوزي اتفاق افتاده باشد و کوتاهي ها و نارساييها را نبايد به پاي انقلاب و اسلام بگذارند و با آساني صحنه را ترک نمايند تا جايي که با امثال اين بها نه ها اصل انقلاب و نظان را خدشه دار و دشمن را اميدوار نمايند.حتي اميرالمؤمنين علي(ع) به دليل حفظ امانت نوپاي رسول خدا (ص) که دشمنان خارجي و داخلي در آن روز در صدد ضربه زدن و از هم گسسته شدن نظام اسلامي بودند، سکوت را ترجيح دادند و امروزه امير زمان سکان دار. اين انقلاب هست و «کالجبل الراسخ » ايستاده است.

۵.محور و معيار اصلي در سنجش و تطبيق انديشه و رفتار افراد، معارف اسلام ناب محمدي(ص) و خط و راه امام خميني(ره) و رهنمود هاي خلف صالحش مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي(دام ظله) ميباشد و هر کس که از اين معيار ها تخطي کند به بيراهه ميرود.

۶. ياران و دلسوختگان انقلاب اسلامي بدانند و اطمينان داشته باشند دست قدرت و هدايت خدا بر سر اين ملت مؤمن و انقلابي است و به يقين تا زمانيکه ايمان و باورهاي اسلامي و مردم هست،تا اسلام ناب و رهنمودهاي روشنگرانه امام راحل هست ، تا رايحه دل انگيز هزاران شهيد والا مقام انقلاب اسلامي در جامعه پراکنده است و تا ولايت فقيه که استمرار حرکت انبياء و اولياي الاهي است پا برجاست.رويش سبز انقلاب ادامه خواهد داشت و هر روز شکوفه هاي با طراوت و ميوه هاي شيرين جديدي براي مردم مؤمن و فداکار ايران اسلاني به ارمغان خواهد آورد.

یادداشت از "سعيد اسماعيلي"
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۹:۰۶

28 Dec 2019