۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۰۵۸۸
نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري:

شيعه اهل‌بيت(ع) هيچ‌گاه دست دوستي با آل‌سعود و آمريکا نمي‌دهد/برپايي اجتماع بزرگ غديريون در روز عيدغديرخم در کشور نهادينه شود

نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينکه پيروان حضرت علي (ره) داراي با ارزشترين حقيقت جهان هستند، خاطر نشان کرد: بايد حقيقت غدير را باور کنيم و آن را در همه شئون زندگي خود جاري و ساري کنيم.
شيعه اهل‌بيت(ع) هيچ‌گاه دست دوستي با آل‌سعود و آمريکا نمي‌دهد/برپايي اجتماع بزرگ غديريون در روز عيدغديرخم در کشور نهادينه شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  مشکات برين، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت‌الاسلام‌والمسلمين نکونام در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرکرد اهل تقوا را تلاشگر درعمل به تمام لوازم و دستورات ديني دانست و با تاکيد بر اين که دين‌مداري تنها در اقامه نماز و روزه داري نيست گفت: اهل تقوا بر اساس آموزه‌هاي ديني مي‌کوشند در خدمت والدين باشند و بر اساس دين در تربيت فرزندان، دغدغه‌مند و تلاش‌گر باشند.

 

امام جمعه شهرکرد خدمت به پدر و مادر و ضعفا را از ويژگي‌هاي بارز اهل تقوا برشمرد و گفت: متأسفانه امروزه در برخي خانواده‌هايي که چند فرزند وجود دارد، تنها يک يا دو فرزند در خدمت والدين خود هستند و بقيه نسبت به آن‌ها بي‌تفاوت هستند و تنها به يک احوال پرسي ساده از آن‌ها اکتفا مي‌کنند که اين جفاي بزرگ در حق والدين است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين نکونام گفت: اهل تقوا بر اساس دين مي‌کوشند که يک کاسب حلال و منصف باشند و کسب حلال در زندگي و کار آنها وجود داشته باشد تا خداي نخواسته پولي که به دست مي‌آورد آلوده به حرام نباشد.

 

نماينده ولي‌فقيه در استان افزود: اهل تقوا بر اساس دين مي‌کوشند توليدگر با کيفيت باشند نَه توليدگر ناقص بنابراين هيچ گاه کسر در توليد نمي گذارند

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين نکونام گفت: اهل تقوا بر اساس دين الهي، با جامعه ايماني با مهر و محبت برخورد مي‌کند و در مواجه با دشمنان و مستکبران و دولت‌هاي طاغوت، خشن و سرسخت هستند

 

نماينده ولي‌فقيه در استان با تاکيد بر اين که اهل تقوا ولايت مدار است افزود: اهل تقوا بر اساس دين پيرو و مطيع محوريت جامعه يعني «ولايت فقيه» است و هيچ‌گاه تک‌روي و ناسازگاري با محوريت دين ولايت فقيه ندارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين نکونام در جمع‌بندي اين از بخش از سخنان افزود: تمام اين مواردي که بيان شد از لوازم دين‌مداري است و اهل تقوا در تمام اين مراحل و بسياري از مراحل فراوان ديگرزندگي  مي‌کوشد، دين در همه جاي زندگي او جايگاه داشته باشد.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه به 15 ذي‌الحجه سال‌روز ولادت با سعادت امام هادي(ع) اشاره و به تشريح بخشي از زيارت جامعه کبيره پرداخت وگفت: زيارت جامعه کبيره جزو معتبرترين موثق‌ترين زيارت‌هايي است که از زبان امام هادي(ع) صادر شده که مي توان همه ائمه معصومين(ع) را با اين زيارت‌نامه، زيارت کرد و در همه زيارت‌گاه‌ها نيز اين زيارت‌نامه را خواند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين نکونام افزود: با خواندن اين زيارت‌نامه بسيار ارزشمند، مي‌توان ائمه معصومين(ع)، غدير و علي‌بن‌ابي‌طالب(ع) را به خوبي شناخت و پي به عظمت واقعه غدير برد زيرا در اين زيارت آمده است که خداي متعال در اين کُره خاکي و عالم هستي بهتر و برتر از پيامبر(ص)، حضرت علي(ع) و اهل بيت عصمت و طهارت نيافريده است.

 

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان تاکيدکرد: ما شيعيان بايد بر خود بباليم و مي‌باليم که پيرو اين بزرگواران، بهترين‌هاي عالم هستيم زيرا خدا به برکت وجود نازنين پيامبراکرم(ص)، اميرمومنان(ع) و اهل بيت عصمت و طهارت(ع) ما را از زير بار ذلت نجات داده و شيعه را عزيز و عزتمند قرار داده است.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان‌کرد: افتخار شيعه آن است که هيچ‌گاه زير بار ظلم، استکبار، طاغوت و کفر نرفته است و هيچ گاه با هيچ طاغوت و استکباري سَرسازش نداشنه است چرا که امام علي(ع) و يازده معصوم پاک و نوراني را دارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين نکونام افزود: خداي متعال به برکت وجود اهل بيت عصمت و طهارت(ع) شيعه را از مهلکه‌ها و خطرات نجات داده است و رستگار خواهد شد.

 

نماينده ولي‌فقيه در استان با تاکيد بر اين شيعه امام علي(ع) دست دوستي با دشمنان اهل بيت(ع) نمي‌دهد تاکيدکرد: شيعه و محبّ اهل بيت(ع) از دشمنان آن‌ها بيزار است و هرگز دست دوستي با آل سعود، آل خليفه و اربابان اين‌ها آمريکا و هم‌پيمانش نمي‌دهد و فقط دست دوستي به اهل‌بيت(ع) مي‌دهد و مطيع أمر آن‌ها است چرا که راه نجات خود را تنها در گرو محبت و اطاعت از اين انوار تابناک مي‌داند.

 

رئيس بنياد غدير در استان شيعيان را به خاطر داشتن غدير و اهل بيت(ع) ثروتمندترين انسان‌ها بر روي کُره زمين و عالم هستي دانست و با تاکيد بر اين که اين حرف شعار نيست بلکه يک واقعيت است گفت: اگر پيامبر اکرم(ص) تمام تلاش خود را براي معرفي امام علي(ع) به مردم انجام داد براي اين بود که نمي‌خواستند مردم را از اين ثروت و سرمايه عظيم و نجات بخش محروم بماند لذا اين راه براي هميشه در جامعه بشري پررهرو و چراغ هميشه پرفروغ مانده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين نکونام با اشاره تلاش گسترده دشمنان براي غبارافکندن بر روي مسئله غدير و گرفتن آن از شيعيان تصريح‌کرد: از آن جايي که دشمن اين چنين سرمايه‌هاي عظيم را در اختيار ندارد و در برابر جهانيان و افکارعمومي شرمنده و فقير است، تلاش مي‌کند که غدير را محوکند که رسالت امروز شيعيان در اين جهت غبارزدايي و زنده‌نگه داشتن غدير براي هميشه تاريخ است.

 

نماينده ولي‌فقيه در استان بر حضور پرشور و شکوه مردم در برنامه‌هاي گراميداشت دهه امامت و ولايت و به ويژه روز عيد سعيد غديرخم تاکيدکرد و گفت: يکي از برنامه‌هاي که بايد جاي خودش را در کشور باز کند و مردم در آن حضور جدي و پرشکوه داشتن باشند، اجتماع بزرگ و منسجم غديريون در روز عيد سعيد غدير خم است.

 

امام جمعه شهرکرد تاکيدکرد: بايد آرام آرام به سمتي حرکت کنيم که در روز عيد غديرخم، قبل از ظهر نيز اجتماع بزرگي همانند اجتماع عظيم مردم در روز اربعين که مانور بزرگ شيعيان  در کربلا است و عظمت شيعيان به همگان نشان داده مي‌شود، در روز عيد غدير خم نيز همه شيعيان در همه جا با يک اجتماع بزرگ، عظمت و بزرگي شيعه را به جهانيان نشان بدهند.

 

رئيس ستاد امربه معروف‌ونهي از منکر استان با تاکيد بر اهميت و ضرورت شکل‌گيري اجتماع غديريون افزود: با اين اجتماع در روز عيد غديرخم، هم ياد و خاطره واقع غدير و خطبه‌خواني و معرفي امام علي (ع) به عنوان رهبر مسلمانان پس از پيامبر(ص) در زير آن آفتاب داغ و سوزان زنده نگه داشته خواهد شد و هم به جهانيان نشان مي‌دهيم که ما پرورش يافته مکتب امام علي(ع) و ائمه معصومين(ع) هستيم و تا آخرين نفس با امام علي(ع) هستيم و هيچ‌کس نمي‌تواند بين ما و اين مکتب و خاندان جدايي بيندازد

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمين نکونام روز غدير را بزرگترين عيد براي مسلمانان و تمامي پيامبران دانست و خاطرنشان کرد: خداي متعال متعال تنها روز 18 ذي‌الحجه را براي تمامي پيامبران روز عيد قرار داده و به همه پيامبران توصيه کرده که اين روز را عيد بگيريد درحالي که هيچ مناسبت ديگري را براي پيامبران به عنوان عيد قرار نداده است زيرا در روز عيد غدير مي‌خواهد حضرت علي(ع) را به عنوان تکميل کننده دين به بشريت معرفي کند.

 

امام جمعه شهرکرد در پايان به بازگشايي مدارس و روز جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه‌هاي زيباي بازگشايي مدارس و جشن علم و دانش و جشن سپردن فرزندان به مراکز تعليم، تربيت و تزکيه را گرامي مي‌داريم

 

نماينده ولي‌فقيه در استان تاکيدکرد: ضمن توجه جدي دراين ايام نسبت به علم، دانش، تزکيه و تربيت  بايد نسبت به شرکت در جشن عاطفه‌ها و مشارکت در غبارزدايي از گرفتاري‌هاي محرومين وظيفه خودمان را به خوبي انجام بدهيم.



انتهاي پيام/1020ج

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۴:۱۰

29 Dec 2019