۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۲۸۹۸۷
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی:

فیش حقوقی برخی مدیران نمک به زخم جوانان بیکار است/دولت برای تحقق وعده هایش یک سال دیگر فرصت دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت: به دور از حواشی و بهانه تراشی از گسترش ناامیدی در جامعه جلوگیری کرده و در فرصت باقی مانده قدم هایی اساسی و ثمر بخش برای کاهش آلام مردم، رفع بیکاری و رکود و ایجاد رونق اقتصادی بردارید.
فیش حقوقی برخی مدیران نمک به زخم جوانان بیکار است/دولت برای تحقق وعده هایش یک سال دیگر فرصت دارد
به گزارش جهانبین نیوز، اردشیر نوریان نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در نخستین سخنرانی خود در سحن علنی مجلس با بیان اینکه دولت باید صریح باشد اظهار داشت: بنده در رقابت انتخابات با شعار حمایت از دولت از مردم رأی اعتماد گرفتم و بر تعهداتم پاییندم و معتقدم باید واقعیات را بی پرده و صریح گفت.

دولت برای تحقق وعده هایش یک سال دیگر فرصت دارد

نوریان با اشاره به فرصت یک ساله دولت برای تحقق وعده های محقق نشده افزود: آقای رییس جمهور شما حدودا یک سال فرصت دارید تا طعم شیرین تحقق وعده‌هایتان را به مردم بچشانید، اگر این امر محقق نشود، شما با دستان خودتان زمینه‌های نارضایتی را فراهم کرده‌اید.

دولت برای رفع بیکاری جدی کار کند

نوریان  خطاب به دولت گفت: به دور از حواشی و  بهانه تراشی از گسترش ناامیدی در جامعه جلوگیری کرده و در فرصت باقی مانده قدم هایی اساسی و ثمر بخش برای کاهش آلام مردم، رفع بیکاری و رکود و ایجاد رونق اقتصادی بردارید.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس خطاب به جریان‌های سیاسی کشور بیان کرد: مردم از سیاسی‌کاری وسیاست‌زدگی خسته و بیزار هستند و ضمن تکریم ارزش‌های اساسی انقلاب خواهان زندگی آبرومند هستند که باید این مهم در کانون توجه جریانات سیاسی کشور قرار گیرد.

برجام نه فاجعه و نه معجزه بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه براساس فرمایشات مقام معظرم رهبری نباید در قضیه برجام دچار افراط و تفریط باشیم، خاطرنشان کرد: برجام نه فاجعه و نه معجزه بود که دلواپسان آن را بهانه تاخت و تاز بر جریان رقیب کنند و چشم خود را بر محاسن آن ببندند، معجزه هم نبود که طرفداران آن بخواهند آن را حلال همه مشکلات بدانند.

مطالبات به حق مردم فراجناحی و ملی است


نوریان با بیان اینکه مردم تمام‌قد پای انقلاب ایستاده و مطالبات به حقی دارند که باید با وحدت، مدیریت و برنامه‌ریزی برآورده شود، تصریح کرد: باید ضمن رعایت اصل حکمت، عزت و مصلحت مقتدرانه و با صلابت پای منافع ملی ایستاد و ضمن دفاع همه جانبه از هویت انقلاب، برای احقاق حقوق ملت ایران و برآورده کردن مطالبات به حق مردم که فراجناحی و ملی است، تلاش کرد.

وی با اشاره به مشکلات مربوط به حوزه آب چهارمحال و بختیاری گفت: موضوع آب از اساسی‌ترین موضوعات استان ما و فلات مرکزی کشور است که این روزها در زمان تصمیم‌گیری دچار اشکالاتی شده و نیازمند توجه ویژه دولت به این موضوع هستیم.

 
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با بیان اینکه وزرات نیرو با تدوین سند جامع آب کشور فارغ از هرگونه ملاحظه سیاسی و محله‌گرایی و دخالت‌های غیرفنی در توزیع آب اقدام کند گفت: بی‌آبی و خشکسالی طی سال‌های گذشته به مشکل اساسی تبدیل شده است، که با سوءمدیریت در مصرف بهینه آب، الگوی کشت پرمصرف در بخش کشاورزی، اثرات منفی طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای و موضوعات دیگر باید با نظارت وزارت نیرو مرتفع گردد.

نوریان تأکید کرد: جای تاسف است برخی افراد سرشناس و دارای نفوذ در اتخاذ تصمیمات اساسی در این روند تاثیرگذار بودند و با بزرگ‌نمایی مشکلات برخی استان‌ها، مصالح و منافع مردم استان ما را به حاشیه راندند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مسئولان مربوطه بدانند که حیات و معاش بخش زیادی از این استان به ویژه مناطق وابسته به آب حوزه زاینده رود وابسته به همین آب است پس در تصمیم‌گیری‌ها دقت کنید.

سازمان محیط زیست عملکرد خوبی ندارد

وی با بیان اینکه در این راستا عملکرد نامناسب سازمان محیط زیست نیز مزید بر علت است، گفت: وزارت نیرو لازم است نگاه سازه‌ای و انتقال آب بین حوزه‌ای را به یک نگاه مدیریتی و غیرسازه‌ای تبدیل کند و ضمن رعایت سهم برداشت و حق آب مردم از حوزه مبدأ، بیشتر بر روی اقتصاد آب توجه کند تا همه ذی‌نفعان عادلانه منتفع شوند.

باید ارزش افزوده آب در حوزه‌های مقصد به توسعه زیرساخت‌های مبدأ تخصیص یابد


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه آب بین حوضه‌ای را به یک نگاه مدیریتی و غیرسازه‌ای تبدیل شود، بیان کرد: باید ضمن رعایت سهم برداشت و حق آب مردم در حوزه مبدأ، بر روی اقتصاد آب یعنی زمینه ایجاد بازار آب محلی و ملی را فراهم کند تا ذی‌نفعان هم در حوزه‌های مبدأ و هم در حوزه‌های مقصد عادلانه منتفع شوند و به عبارت دیگر بخشی از ارزش افزوده آب در حوزه‌های مقصد به توسعه زیرساخت‌های مبدأ تخصیص یابد.

 
انتقاد از سیاست‌های گذشته بهانه‌ای برای مشغول کردن وزرا تا پایان عمر دولت

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با اشاره به گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس گفت: این گزارش ما را به این باور رساند که برنامه‌های شما برای به حرکت درآوردن چرخ صنعت کشور مصداق ضرب‌المثل معروف که« از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم، لطف بفرمایید و ما را مس کنید» انگار انتقاد کردن از سیاست‌های نارسای گذشته بهانه‌ای شده تا کماکان شما را تا پایان دوره مسئولیت در این وزارتخانه مهم مشغول کند.

کارخانجات کوچک در شهرک‌های صنعتی  چهارمحال و بختیاری تعطیل شدند

نوریان با اشاره به وضعیت اسفبار صنعت در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کارخانجات کوچک تقریباً در شهرک‌های صنعتی استان تعطیل شده‌اند و این در حالی است که استان از نداشتن صنایع بزرگ و مادر رنج می‌برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جوانان تحصیلکرده بیکار در استان گفت: جایی که رهبر انقلاب فرمودند "خجالت‌زده این جوانان هستم" دیگر من و شما چه بگوییم.

فیش حقوقی برخی مدیران نمک به زخم جوانان بیکار است

نوریان افزود: اخبار مربوط به حقوق برخی از مدیران در این روزها نیز نمکی به زخم این جوانان برومند است اگرچه برخی از رسانه‌ها به آن دامن می‌زنند و سعی در بهره‌برداری سیاسی از آن می‌کنند که این نیز اقدامی نادرست است.
 
وی در پایان از وزارت صنعت و معدن تقاضا داشت موارد زیر را در دستور کار قرار دهد:

1:تأمین اعتبار جهت بهره‌برداری از پساب فاضلاب برای صنایع شرق استان به ویژه فولاد سفید دشت

2:با توجه به وجود حدوداً ۳۷ هزار جوان تحصیلکرده بیکار و عدم سرمایه‌گذاری کافی دولت و بخش خصوصی لازم است تا یکی از از واحدهای تولیدی خودروی سواری از محل قراردادهای جدید ایران خودرو و سایپا با طرف‌های خارجی در این استان احداث شود که وجود ۲ واحد تولیدی ورق گالوانیزه و چندین واحد قطه‌سازی از مزایای استان در این زمینه است،

3:لزوم تعیین تکلیف خط اتیلن جهت پتروشیمی بروجن به منظور آغاز عملیات احداث توسط وزارت نفت

4:لزوم تخصیص یارانه حداقل به میزان ۷ درصد تسهیلات که موضوع طرح رونق واحدهای تولیدی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که در غیر اینصورت استقبال چندانی از طرح نخواهد شد،

5:درخواست موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با ادامه فعالیت و تثبیت اتاق‌های اصناف فرخشهر و بلداجی که قبل از تصویب قانون نظام صنفی تشکیل شده و فعالیت داشته‌اند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۷:۴۰

26 Dec 2019