۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۸۰۳۰
يادداشت/

انتخاب شعار سال، مسير حرکت سالانه دولت را ترسيم مي‌کند

امام و پيشواي ملت ايران اسلامي نسبت به انتخاب شعار سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» مسير حرکت سالانه دولت را ترسيم مي‌کند.
انتخاب شعار سال، مسير حرکت سالانه دولت را ترسيم مي‌کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ امام صادق عليه السلام مي‌فرمايند: «من ضمانت مي‌کنم، هر کس که ميانه‌روي پيشه کند فقير نشود.»

در باب انتخاب شعار سال 1395 توسط امام امت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، به نام «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» ذکر نکات ذيل خالي از لطف نيست و اميد است که در وهله اول موجبات رضايت حق تعالي و در وهله دوم تلنگري باشد برخود، ملت و دولتمردان.

فردوسي عليه‌الرحمه مي‌فرمايند: خرد رهنمايي و خرد دلگشاي           خرد دستت بگيرد در هر دو سراي

قطعاً رمز موفقيت و دستيابي به هر موضوع ارزشمندي شناخت کافي از آن است. حال اگر اين موضوع اقتصاد و عرصه‌هاي آن که مشکل اول مملت در حال حاضر است باشد بايد شناخت همراه با خرد خود را از آن، عميق‌تر و وسيع‌تر کنيم.

ريشه‌يابي بسياري از انحراف‌ها جهل است و دشمن از جهل مردم براي آنها استفاده مي‌کند. وظيفه دست‌اندرکاران عرصه اقتصاد اين است که واقعاً در زمينه آگاهي‌بخشي به مردم نسبت به عواقب مصرف بي‌رويه و خارج از استاندارد جهاني کشورهاي پيشرفته و توسعه يافته اقدامات لازم را انجام نمايند.

همانطوري که مي‌دانيد که نه فقر نشانه ذلت است و نه ثروت نشانه عزت.  پس فقر و ثروت از وسايل آزمايش الهي هستند، انسان‌ها بايد براي رسيدن به سعادت از اين آزمايش سربلند بيرون آيند.

در اينکه مشکل اول اقتصادي کشور در صدر مشکلات است جاي هيچ شک و شبهه‌اي نيست، چراکه امام و پيشواي ملت ايران اسلامي نسبت به اين موضوع با انتخاب شعار سال، که مسير حرکت سالانه دولت را ترسيم مي‌کند، هشدار داده است اين گواه محکمي است بر اينکه اسلام مکتب انسان دوستي است و حتي فقر و محروميت را براي غيرمسلمانان نمي‌پسندد و بسياري از احکام آن اقتصادي و باعث کم کردن فاصله طبقاتي است.

امام و پيشواي جامعه اسلامي مي‌فرمايند: دنياي استکبار در مقابله با ملت ايران اسلامي سه راهکار «تبليع، تحريم و نفوذ» را دنبال مي‌کند و بعضاً رفتارهاي اشتباه در داخل موجب شد که دشمن از موثر واقع شدن تحريم‌ها در به زانو در آوردن ملت ايران اميدوار شود و همچنين سعي در پيشبرد سياست اسکوئيزي خود و عملي کردن آن نمايد و بي‌تاثير نبوده است و صرفاً يک شعار نيست بلکه يک معضل سياسي بوده و بايد دولت‌مردان عرصه سياست خارجي نسبت به رفع آن اقدام و عمل نمايند.

حضرت آقا در بيانات شروع سال تحويل در مشهدالرضا (ع) مي‌فرمايند «هيچ ضرورتي ندارد که ما براي رفع تحريم‌ها از ارزش‌ها و اصول و خطوط قرمز خود کوتاه بياييم و به جوانان توصيه مي‌کند با تکيه بر دانش خودباوري، ميهن دولتي سعي کنند امروز و فرداي کشور را که متعلق به آنهاست بسازند» صرفاً يک شعار نيست بلکه يک ايده و تئوري اسلامي است.

از جمله اقداماتي که مي‌تواند به رونق اقتصاد مقاومتي بينجامد، فرهنگ‌سازي و آگاهي‌بخشي به ملت  در زمينه اقتصاد مقاومتي، کمک به خروج کشور از تک‌محصولي بودن و خام‌فروشي به چندمحصولي شدن، زنده کردن توليد داخلي و... .

از ديگر اقدامات، که موجبات تحقق  اقتصاد مقاومتي مي‌شود مبارزه عملي با فساد و قاچاق است.

سوالاتي که در اين زمين به ذهن هر انساني خطور مي‌کند و منتظر پاسخ آنها از زبان مسئولين امر هستند مي‌تواند:
فساد و ويژه‌خواري  در کدام عرصه‌ها هست؟

 عاملين ايجاد و گسترش فساد و قاچاق چه کساني هستند؟

اقدامات مهم در جهت مبارزه با فساد و قاچاق و ريشه‌کني آنها چيست؟

در زمينه مبارزه با اين پديده شوم اقدام عملي مهم هست يا حرف زدن؟

در پايان توصيه‌اي به دولتمردان و ملت شريف ايران دارم که اميد است ره‌گشا واقع شود و آن هم چيزي نيست جزء اينکه اولاً: دولتمردان بدانند ملت، ولي‌‌نعمتان آنها هستند و بايد در چارچوب قوانين اسلامي و انقلابي به گره گشايي از اقتصاد و معيشت مردم با استفاده از بهره‌برداري از ظرفيت داخلي اقدام نمايند.

دوماً: ملت ما بدانند که دشمن از دشمني دست برنداشته و نخواهد برداشت فقط عرصه‌ها و ميدان‌هاي کارزار متفاوت شده است پس به هوش باشيم که براي تکه ناني بيشتر به خدمت دوتا نکنند.

انتهاي پيام1026ج /630 ل
 
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۱:۱۹

29 Dec 2019