۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۲۲۰۴۵
فوق تخصص گوارش:

80درصد سرطان ها قابل پیشگیری و درمان هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و فوق تخصص گوارش، از قابل پیشگیری و درمان بودن ۸۰درصد سرطان ها خبر داد.
80درصد سرطان ها قابل پیشگیری و درمان هستند
به گزارش جهانبین نیوز دکتر رسول بحرینی، فوق تخصص گوارش و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان، با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در ایران بعد از تصادفات رانندگی و بیماری های قلبی عروقی می باشد، گفت: سرطان ترجمه شده خرچنگ است؛ زیرا ریشه های آن مانند دست و پاهای زیاد خرچنگ به بافت های مختلف بدن دست اندازی می کند و سلول ها را از بین می برد.

فوق تخصص گوارش، گفت: ۴۰درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند و ۴۰ درصد دیگر نیز در صورت مراجعه به موقع بیمار به پزشک و تشخیص بیماری قابل درمان می باشند.

بحرینی، افزود: سرطان از جنبه های مختلف داراری اهمیت است که عبارتند از: ‌کاهش عمر مفید انسان، ایجاد نقص در عملکرد فردی و اجتماعی بیمار، ایجاد فشار روانی بر روی بیمار و اطرافیان وی، تحمیل بار اضافی مالی و زاید بر خانواده و سیستم های بهداشتی و درمانی کشور.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان، ادامه داد: سرطان ها علائم مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از: تغییر در عادت دفع ادرار و مدفوع، طولانی شدن بهبود زخم، سفتی یا توده در ناحیه پستان یا جای دیگر بدن، مشکل در بلعیدن غذا، زگیل یا خال هایی در بدن که دردناک هستند و یا دارای خونریزی، سرفه های خشک و تحریکی طولانی مدت و خشونت در صدا.

وی، با توصیه به حضور در مراکز درمانی به محض مشاهده علائم عنوان شده،‌پیشگیری و درمان در مراحل اولیه را بهترین روش برای مقابله با سرطان دانست و گفت: کاهش مصرف چربی به ویژه روغن های جامد و گوشت قرمز، ورزش روزانه به مدت حداقل نیم ساعت، مصرف روزانه شیر و لبنیات و سبزیجات، استفاده از نان سبوس دار، پرهیز از غذاهای آماده و فست فودها، کاهش مصرف نوشابه و جایگزینی آن با نوشیدنی های سالم مثل دوغ، می تواند کمک زیادی به ارتقای سطح سلامت افراد در جامعه کند.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۱:۱۴

29 Dec 2019