۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۲۵۷۰۹
مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری:

فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت جدی از طرف دولت هستند

مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید حمایتی جدی از سوی دولت و ارگان‌های دولتی از فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتی شود بیان داشت: حمایت دولت در این زمینه می‌تواند اقتصاد کشور را به خود متکی کرده و راه را برای پیشرفت در این راستا باز کند.
فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت جدی از طرف دولت هستند
حسین‌علی شریفی مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری در مصاحبه اختصاصی با جهانبین نیوز اظهار کرد: امسال تعداد ۴۷۲ عرصه از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی تسهیلات دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اعتباری که تاکنون برای افراد معرفی شده‌ در نظر گرفته شده است بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال است و از این مقدار ۷۰ میلیارد ریال آن جذب شده و این در حالی است که کل اعتبار امسال استان ۱۴۰ میلیارد ریال است.

شریفی با بیان اینکه اگر این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه باشند مشکلات زیادی حل خواهد شد ادامه داد: باید این را هم درنظر داشت که دریافت تسهیلات بصورت قرض‌الحسنه باید همراه با قانونی برای برخورد با انحرافات باشد اما متاسفانه از زمان دولت‌های گذشته تاکنون قانونی برای برخورد با انحرافات وجود نداشته و دلیل عدم موفقیت در این زمینه هم عدم برخورد با متخلفین است.

وی ادامه داد: در سطح کشور هنوز رتبه‌بندی صورت نگرفته و اینکه معیار رتبه‌بندی میزان ارائه تسهیلات باشد درست نیست و باید معیار بر تعداد کارگاه‌هایی که افتتاح و به تولید می‌رسند باشد.

شریفی با اشاره به اینکه باید حمایتی جدی از سوی دولت و ارگان‌های دولتی از فعالان در عرصه اقتصاد مقاومتی شود بیان داشت: حمایت دولت در این زمینه می‌تواند اقتصاد کشور را به خود متکی کرده و راه را برای پیشرفت در این راستا باز کند.

مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: راهی طولانی برای رسیدن به اهداف مورد نظر داریم و مردم باید با کار جهادی و دولت و مسئولان با پشتیبانی از آن‌ها زمینه‌های پیشرفت را باز کرده و کمک کنند تا اتکاء به داخل و بی‌نیازی از خارج دست یابیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی هدف از برگزاری آن را حمایت از طرح‌‌های اقتصاد مقاومتی معرفی و افزود: بسیج برای اشتغال‌زایی جوانان اقدام به پرداخت تسهیلات کرد و به این ترتیب راه را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باز کرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه راهی برای فرهنگ‌سازی و ترویج مشاغل خانگی است تاکید کرد: باید راه را برای ورود جوانان به عرصه‌های اقتصاد مقاومتی باز کنیم و یکی از اقدامات در این راستا فرهنگ‌سازی و برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست است.

شریفی تعداد غرفه‌های این نمایشگاه را ۲۲ غرفه دانست و بیان داشت: عسل، ترشی، قارچ، بلدرچین، تخم مرغ بومی، صنایع دستی، ورمی‌کومپوست، مربا و شربت، فراوری لبنیات، زعفران و برنج بومی محلی استان ازجمله محصولات عرضه شده در نمایشگاه هستند.

مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه این نمایشگاه از یکم تا ششم در استان دایر است.


انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۳:۳۱

30 Dec 2019