۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۲۹۹۶۷

توصیه‌های توکلی برای انتخاب رشته/ تشریح دو شیوه پذیرش داوطلبان در کنکور

مشاور رئیس سازمان سنجش با تشریح دو شیوه پذیرش داوطلبان در کنکور گفت: انتخاب رشته برای داوطلبان به دو صورت باآزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد یعنی داوطلبان غایب در آزمون سراسری نیز می‌توانند کدرشته‌های بدون آزمون را انتخاب کنند.
توصیه‌های توکلی برای انتخاب رشته/ تشریح دو شیوه پذیرش داوطلبان در کنکور
به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه دو شیوه برای پذیرش دانشجو وجود دارد، گفت: برخی داوطلبان به صورت با آزمون و برخی به صورت بدون آزمون پذیرش می‌شود یعنی افرادی که در آزمون سراسری سال ۹۵ حضور داشتند، می‌توانند رشته‌های با آزمون را انتخاب کنند که پذیرش آنها براساس نتیجه آزمون و سوابق تحصیلی با تأثیر مثبت انجام می‌‌شود، ولی افرادی که در آزمون غایب بودند یا ثبت‌نام نکرده بودند، می‌توانند رشته‌های بدون آزمون را انتخاب کنند که پذیرش در این رشته‌ها فقط براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

توکلی گفت: افرادی که رشته‌های با آزمون را انتخاب می‌کنند، می‌توانند از کدرشته‌های بدون آزمون نیز در اولویت‌های ۱۵۰‌گانه خود انتخاب کنند، ولی انتخاب باید با توجه به گروه آزمایشی منتخبشان صورت بگیرد، یعنی هر داوطلب تنها می‌تواند یکی از گروه‌های آزمایشی ریاضی، انسانی یا تجربی را انتخاب کند، ولی در کنار یکی از این گروه‌ها داوطلبان می‌توانند در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان نیز شرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر داوطلبان با آزمون از کدرشته‌های بدون آزمون نیز در اولویت‌های خود انتخاب کرده باشند، گزینش به این صورت انجام می‌گیرد که انتخاب‌های با آزمون بر اساس نمره و تأثیر مثبت سوابق تحصیلی و انتخاب‌های بدون آزمون فقط بر اساس سوابق تحصیلی گزینش می‌شوند.

* توصیه برای انتخاب رشته

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: داوطلبان برای انتخاب رشته باید ابتدا دفترچه راهنما را مطالعه کنند و براساس گروه آزمایشی خود، ابتدا رشته موردعلاقه و متناسب با استعداد را انتخاب کنند، به این صورت که ابتدا رشته‌ها را بدون محل انتخاب می‌کنند و سپس به محل هر رشته توجه می‌کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان لازم است ابتدا آگاهی لازم را در مورد رشته‌ها کسب کرده باشند، گفت: در راهنمای عملی انتخاب رشته تذکراتی پیرامون شرایط پذیرش سهمیه‌ها ارائه داده‌ایم.

توکلی افزود: داوطلبان در رده‌بندی رشته‌ها باید بر اساس علاقه عمل کنند و هم رشته و هم محل را موردتوجه قرار دهند، برخی داوطلبان تنها به محل توجه می‌کنند و این مسئله را مدنظر قرار می‌دهند که شهر یا استان بومی خودشان چه رشته‌هایی را دارد و آن کدرشته‌محل‌ها را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر از داوطلبان تنها به رشته توجه می‌کنند، به این صورت که ابتدا یک رشته را در تمام محل‌ها انتخاب می‌کنند و سپس به سراغ رشته بعدی می‌روند، ولی توصیه ما این است که داوطلبان هم به رشته و هم به محل توجه کنند.

* تعداد انتخاب رشته‌کنندگان

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: تا ۸ صبح امروز تعداد ۲۶ هزار و ۹۲۳ داوطلب فرم انتخاب رشته را تکمیل کرده و کد ۱۵ رقمی را دریافت کرده‌اند و حدود ۵ هزار نفر نیز در رشته‌های بدون آزمون انتخاب رشته کرده‌اند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۳۶

26 Dec 2019