۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۸۹۷۷
پرورش شترمرغ:

پرورش شترمرغ يکي از عرصه هاي سودآور و مؤثر در توليد و اشتغال

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی گفت: پرورش شترمرغ يکي از عرصه هاي سودآور و مؤثر در توليد و اشتغال نيازمند امکانات مجهز و پيچيده اي نيستند و از آنجايي که اين پرنده فقط نياز به مکاني داراى سايه بان، مزرعه کشت يونجه و آب دارد و کمتر به بيمارى دچار مى شود، پرورش آن سودآور و مقرون به صرفه است.
پرورش شترمرغ يکي از عرصه هاي سودآور و مؤثر در توليد و اشتغال
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، وقتي صحبت از کارآفريني و اشتغال مي شود، بايد سراغ از اراده هاي محکم گرفت.

سيامک اردستاني صاحب بزرگترين مزرعه پرورش شترمرغ در ۱۵ کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري و ۵ کيلومتري شهر سامان، داراي يکي از اين اراده هاي محکم است.

وي گفت: اين مزرعه، با ۲۰۰ قطعه جوجه شترمرغ مولد از بهترين نژاد ايراني در زميني به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با سرمايه اي افزون بر ۳۵ ميليارد ريال فعاليت خود را شروع کرد و در حال حاضر ۲۰ نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در آن مشغول به کار هستند.

اين پرورش دهنده شترمرغ با اشاره به توليد سالانه ۳ هزار قطعه جوجه درجه يک در مزرعه خود، افزود: اين مزرعه آماده ارائه جوجه از سن يک روزگي تا دو ماهگي به مشتريان است و از استان هاي يزد، اصفهان، تهران و سمنان مشتري دارد.

اردستاني با بيان اين‌ که شترمرغ مزاياي فراواني دارد گفت: علاوه بر گوشت اين پرنده مي‌توان از پوست، روغن، پر، قرنيه چشم، ناخن، پوسته تخم‌ و به طور کلي از تمام اجزاي بدن اين پرنده استفاده کرد.

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: مزارع پرورش شترمرغ نيازمند امکانات مجهز و پيچيده اي نيستند و از آنجايي که اين پرنده فقط نياز به مکاني داراى سايه بان، مزرعه کشت يونجه و آب دارد و کمتر به بيمارى دچار مى شود، پرورش آن سودآور و مقرون به صرفه است.

وي گفت: خوراک شترمرغ متفاوت بوده و به طور متوسط ميزان آن روزانه بين يک تا يک‌ و نيم کيلوگرم متغير است.

این تولید کننده درباره انگيزه خود براي احداث مزرعه پرورش شترمرغ گفت: جاي خالي يا حضور کم رنگ گوشت شترمرغ در سبد غذايي مردم استان و همچنين ساير فرآورده هاي داراي کاربرد اين پرنده، باعث شده تا براي راه اندازي و رونق اين مزرعه دست به کار شود.

سيامک اردستاني پرورش دهنده شترمرغ، پرداخت تسهيلات بانکي با سود بالا و عدم استقبال مردم از گوشت اين پرنده را از مشکلات پيش روي پرورش دهندگان عنوان کرد.

وي بيان داشت؛ اين روزها قيمت هر کيلوگرم گوشت شترمرغ در بازار حدود ۴۰۰ هزار ريال مي باشکه اين بيانگر سودآوري بالا براي توليد کنندگان است.

انتهای پیام1022ج /601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۱:۵۶

26 Dec 2019