۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۵۸۵۲
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی

خلاء 49 درصدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: به خلاء 49 درصدی برنامه‌های پیشنهادی وزیر پیشنهادی در خصوص سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و تاکید کرد: برنامه خود در بحث فرهنگ اقتصاد و اقتصاد فرهنگی را بیان کنید.
خلاء 49 درصدی برنامه‌های وزیر پیشنهادی  فرهنگ و ارشاد اسلامی با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری
به گزارش جهانبین نیوز؛ در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتباط خوب وزیر پیشنهادی با علما بیان داشت: این ظرفیت خوبی برای تصدی این وزارتخانه است.

وی فرهنگ را شاخصه‌ای اصلی و اساسی برای تمدن دانست و تاکید کرد: از همین رو است که حساسیت برای انتخاب وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه باید با توجه بیشتری صورت بگیرد و با سایر وزارتخانه‌ها متفاوت است.

ربیعی اضافه کرد: در برنامه های پیشنهادی از سوی وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه به خوبی به چالش‌ها اشاره شده است اما راهکاری برای رفع این چالش‌ها اعلام نشده است.

وی ادامه داد: شما بدرستی اشاره نکردید که چگونه با دستگاه های فرهنگی همپوشانی خواهید داشت تا موازی‌کاری در حوزه فرهنگ وجود نداشته باشد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ارتباطات و تعاملات فرهنگی در عرصه بین المللی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست یادآور شد: باید پیشنهادات و ساز و کار علمی در بحث فرهنگ و همچنین درخصوص ارتباط با کشورهای فارسی‌زبان وجود داشته باشد تا به این ترتیب از مصادره مفاخر به کشورهای بیگانه پیشگیری شود.

ربیعی به خلاء 49 درصدی برنامه‌های پیشنهادی وزیر پیشنهادی در خصوص سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و تاکید کرد: برنامه خود در بحث فرهنگ اقتصاد و اقتصاد فرهنگی را بیان کنید.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی که در حمایت از شرکت های تولیدکننده محصولات فرهنگی و نظارت بر ساز و کار آنها چه برنامه ای دارید؟ خاطرنشان کرد: با وجود تاکیدات رهبری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شما هیچ برنامه ای برای مبارزه با مواد مخدر ارائه ندادید در حالی که مهمترین برنامه ها در این زمینه مربوط به وزارت فرهنگ است.

وی با اشاره به نبود برنامه‌ای خاص درخصوص مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در برنامه پیشنهادی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: همچنین با وجود اینکه شما متولی بخش کتاب و کتابخوانی هستید در برنامه ارائه شده راهکاری برای توسعه فرهنگ کتابخوانی به خصوص در روستاها آروده نشده است.

ربیعی یکی از دغدغه‌های جامعه هنری را عدم توجه کافی به هنرهای نمایشی همچون تئاتر و موسیقی عنوان و افزود: اکنون برنامه شما برای رفع این مشکلات چیست؟

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۳:۰۳

28 Dec 2019