۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۳۸۹۷۶
امام جمعه موقت شهرکرد:

حمایت از کالای ایرانی نیازمند جهاد همگانی است/ مسئولان اعتماد مردم را با خود همراه کنند

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: برای حمایت از کالای ایرانی لازم است کالای با کیفیت در احتیار مردم قرار گیرد لذا مسئولین باید نظارت داشته باشند تا با یک جهاد همگانی در تحقق شعار سال گام برداریم.
حمایت از کالای ایرانی نیازمند جهاد همگانی است/ مسئولان اعتماد مردم را با خود همراه کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به قرارگیری در آستانه میلاد با سعادت امام علی (ع) اظهار کرد: برای همه مومنان در سراسر دنیا آرزوی موفقیت و حسن عاقبت در سال جدید داریم.

وی با بیان اینکه واژه توسل از آیه شریفه قرآن گرفته شده است که بین خود و خدای خود وسیله انتخاب کنید و ماهیت توسل و حقیقت آن همین است افزود: وقتی ما متوسل می‌شویم باید به کسی متوسل شویم که توانایی انجام کاری را داشته باشند.

فاطمی با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) درخصوص اطاعت از حضرت فاطمه (س) یادآور شد: خداوند اطاعت از حضرت محمد (ص)، حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) را بر همه مخلوقات واجب کرده و امور همه مخلوقات را واگذار به این سه نفر کرده است.

امام جمعه موقت شهرکرد تاکید کرد: اگر کسی اعتقادی به توسل به این سه نفر نداشته باشد از اصول خارج شده و اگر کسی هم مقام خدای به این سه تن بدهد نابود شده است.

وی با اشاره به اینکه ائمه اطهار (ع) هم بندگان خدا هستند اما به سبب جایگاهی که دارند می‌توانند کارهای خارق‌العاده انجام دهند ادامه داد: برخی که درک درستی از مقام و جایگاه ائمه (ع) ندارند این افراد را خدا می‌خوانند.

فاطمی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان "حمایت از کالای ایرانی" از سوی مقام مظم رهبری افزود: این شعار تنها مختص تولیدکنندگان بزرگ نیست بلکه تولیدات داخلی را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: نباید این نکته را از یاد ببریم که تولیدات باید کیفیت لازم را داشته باشند و تولیدکنندگان در تولید محصول صادقانه عمل کنند تا به این ترتیب مردم هم از این محصولات استقبال کنند.

فاطمی بیان داشت: اگر قرار بر این باشد که اجناس تقلبی در اختیار مردم قرار گیرد موفق نخواهیم شد، لذا مسئولین هم باید نظارت داشته باشند تا با یک جهاد همگانی در این راه موفق شویم.

وی اعتقاد به معاد و خداترسی را تنها فاکتور لازم برای تحقق شعار سال عنوان و خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت اعتقادات دینی پیروز شد و چون ملت به صحنه آمد انقلاب به پیروزی رسید پس برای موفقیت در اقتصاد هم باید با معنویت وارد عمل شد.

وی بهانه‌ایی که باعث پایین آمدن اعتقادات می‌شود را نحوه برخورد با مجرمان اقتصادی دانست و گفت: این نحوه برخورد بهانه دست دشمنان می‌دهد که باید اصلاح شود و کسی که اختلاس و دزدی کرده باید مجازات شوند.

فاطمی گفت: مسئولان باید اعتقادات مردم را با خود همراه کنند چون این مردم همان‌هایی هستند که با وجود مشکلات بسیاری پشت کشور و انقلاب ماندند و نباید اعتماد مردم سلب شود.

وی با اشاره به همزمانی اعتکاف و روز سیزده‌بدر تاکید کرد: لذت‌های دنیوی پایداری ندارند و اگر کسی در اعتکاف شرکت کند در ساعات و لحظات آخر لذتی را تجربه می‌کند که قابل مقایسه با هیچ تفریحی نیست.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به خشکسالی‌های اخیر ادامه داد: درحال حاضر در شرایط بحرانی از لحاظ آب به سر می‌بریم و بسیاری از قنات‌ها خشک شده و با کمبود آب مواجهیم پس باید درست مصرف کنیم.

وی با اشاره به ۱۲ فروردین اضافه کرد: این انقلاب و این نهضت هم در ایران و هم در دنیا آثار بسیار و برکات بیشماری داشته و قابل مقایسه با هیچ زمانی نیست.

فاطمی حیثیت، عظمت و اقتدار کشور در دنیا را یکی از برکات انقلاب دانست و عنوان داشت: مذاکره‌ای که کشورهای مهم دنیا با ایران داشتند نشان از اقتدار ایران دارد.

وی خاطرنشان کرد: دنیا از اقتدار جهانی ایران هراس دارد و نمی‌خواهد اجازه دهد ایران ابرقدرت شود.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به آغاز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه گفت: مروجان دین در هر زمان و دوره‌ایی نیاز جامعه اسلامی هستند‌ و خانواده‌ها در این زمینه مسئول هستند.

انتهای پیام/ ۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۴:۳۴

9 Feb 2020