۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۲۶۶۳۶
امام جمعه کیار:

نماز جمعه قرار گاه ايمان، بصيرت و اخلاق/اعدام شيخ نمرها آب حيات درخت اسلام است

امام جمعه شهرستان کیار در خطبه های این هفته نماز جمعه شلمزار ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر واکنش امت مسلمانان ایران را در واکنش به این اقدام حرکتی غیرتمندانه خواند.
نماز جمعه قرار گاه ايمان، بصيرت و اخلاق/اعدام شيخ نمرها آب حيات درخت اسلام است
گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار:حجت السلام رضا بازيار در خطبه هاي اين هفته شلمزار و در جمع نمازگزاران جمعه در خطبه اول گفت:"اميرالمؤمنين (ع) مي فرمايند: اگر آسمان و زمين درهاى خود را به روى بنده‏اى ببندند و او تقواي الهي پيشه کند، خداوند راه نجاتى از ميان آن دو براى او خواهد گشود. «وَ لَوْ أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ کَانَتَا عَلَى‏ عَبْدٍ رَتْقاً ثُمَّ اتَّقَى اللَّهَ لَجَعَلَ اللَّهُ لَهُ مِنْهُمَا مَخْرَجاً»(نهج البلاغه/خطبۀ ۱۳۰)"

اگر ما براي باز شدن درهاي بسته و رفع گرفتاري‌ها به جاي هر راه حل ديگري، فقط تقوا داشته باشيم و از رابطۀ خود با خداوند، مراقبت کنيم، خواهيم ديد که چگونه امور ما اصلاح خواهد شد.

حجت الاسلام به موضوعات پيش روي خطبه هاي نماز جمعه اشاره کرد و بيان داشت: در آينده و با توجه به جذب جمعيت هدف موضوع انتخاب شده جهت ايراد در خطبه هاي نماز جمعه در هفته هاي آتي در خصوص نهاد مقد خانواده بحث مي شود.

وي افزود:خانواده اولين نهادي است که فرد در آن قدم مي گذارد و خانواده در سعادت و شقا وت فرد و حتي جامعه تاثير دارد.

وی مهمترين رکن در نظام خانواده را پدر و مادر، و زن و شوهر دانست و افزود: رسالت مهم زن و شوهر در خانه ايجاد آرامش است؛ يعني چگونگي رفتار زن و شوهر باعث آرامش می شود.

بازیار خداوند در قران  آرامش را هدف ازدواج بيان مي کند و "من آياته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا اليها و از نشانه هاى او اين که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفريد تا در کنار آنان آرامش يابيد."

امام جمعه کیار افزود: در واقع مي توان گفت خداوند به اساسي ترين نياز هر انساني يعني آرامش توجه ویژه داشته و براي تامين اين آرامش ازدواج را قرار داده است؛ زن ومرد با ازدواج و رعايت آداب زوجيت هم خود به آرامش مي رسانند و محيط خانه را محيط آرامي قرار مي دهند .

بازيار در ادامه بيان کرد: اگر اين دو رکن، آرامش دروني داشته باشند، خانواده، محلي امن براي تربيت فرزندان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر زن و مرد هر کدام به وظايف شرعي و عرفي خود عمل نمايند و زندگي را بر اساس فداکاري و گذشت بنا کنند، باصفاترين خانواده را خواهند داشت؛ اما اگر هوا و هوس بر زندگي حاکم شد و انسان بايدها و نبايدها را به بازي گرفت و خواسته هاي نفساني خود را ملاک عمل قرار داد به موجودي خطرناک تبديل مي شود.

وی اولين منبع تامين آرامش در خانواده را محبت مرد به زن عنوان کرد و افزود:  زن يک رکن اساسي زندگي است؛ زن پس از ازدواج شريک زندگي و انيس مرد مي گردد؛ وي موجودي ظريف و نيازمند محبت است.

بازیار گفت: بزرگترين رمز موفقيت زن داري اظهار علاقه و محبت به اوست و حتما بايد به طور مستقيم با لفظ و اشاره همراه باشد. زن تشنه واژه دوستت دارم است.

امام جمعه شلمزار در خطبه دوم به اتفاقات اخير از جمله ديدار ائمه جمعه و جماعات با رهبري و اعدام ناجوانمردانه شيخ نمر اشاره کرد و افزود: ۱۴ و ۱۵ دي ماه سمينار سراسری ائمه جمعه در تهران برگزار شد.

وي در ادامه افزود: اين اجلاس دو روزه از جذابيت ها و لذتهاي معنوي خاصي برخوردار بود اما آنچه بيش از همه ذهن و دل شرکت‏ کنندگان را به خود مشغول کرده بود، تعريف جديدي بود که از شأن و جايگاه امامت جمعه توسط ولي امر مسلمين تحت عنوان قرارگاه ايمان، تقوا و بصيرت مطرح گرديد.

وی گفت: ايشان با اشاره به جايگاه بسيار والاي نماز جمعه آن را «قرارگاه ايمان و بصيرت و اخلاق» و مهمترين وظيفه ائمه جمعه را نيز «تبيين حقايق و هدايتگري فرهنگي و سياسي» برشمردند.

امام جمعه کیار گفت: مقام معظم رهبري در اين ديدار فرمودند:" به‌کار بردن تعبير قرارگاه براي نماز جمعه به اين علت است که ما در حال يک مقابله معنوي، اعتقادي و ايماني و سياسي هستيم که همانند دوران دفاع مقدس، به ما تحميل شده و بنابراين دفاع لازم و ضروري است؛ در اين جهاد، «ايمان، بصيرت، تقوا و اخلاق مردم، هدف حمله قرار گرفته شده است و ويروس‌هاي خطرناکي در ميان جامعه پراکنده مي‌شود»."

بازیار گفت: ايشان مهمترين وظيفه ائمه جمعه را تبيين حقايق برشمردند و گفتند: ائمه جمعه به عنوان علماي شهرها و ميراث‌داران انبيا، بايد با استفاده از فرصت اجتماعِ نماز جمعه، حقايق را تبيين و روشن کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامي، در بخش ديگري از سخنانشان انتخابات را مسئله‌اي بسيار مهم و نعمتي واقعاً بزرگ خواندند، گفت: حضرت آقا از افرادي که ادعا مي کنند انتخابات نامطمئن هست انتقاد نمودند و فرمودند: برخي انگار به عادت و مرض بدي مبتلا شده‌اند که دائم در نزديک انتخابات، در کوس نامطمئن بودن نتايج آرا مي‌دمند و نعمت بزرگ انتخابات را با اين حرف‌ها خراب مي‌کنند، البته ممکن است در گوشه و کنار تخلفاتي باشد اما تخلفات سازمان يافته که نتايج را تغيير دهد، مطلقاً وجود ندارد.

وی افزود : از جمله عرصه‌هاي رعايت حق مردم در انتخابات اين است که اگر کسي صلاحيت داشت او را رد نکنيم و به او ميدان بدهيم و برعکس اگر کسي چه در انتخابات خبرگان و چه مجلس شوراي اسلامي، صلاحيت قانوني نداشت با اغماض و بي‌دقتي او را وارد عرصه نکنيم که بي‌توجهي به اين دو نکته، ضد حق‌الناس است.

حجت الاسلام بازيار در ادامه به وقايع ناگوار هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در هفته اي که گذشت شاهد جنايت آل سعود بوديم که نوکري خود را براي رژيم منحوس صهيونيسم در معرض نمايش گذاشت.

وی افزود: حکومت آل سعود در مقابل افکار عمومي چه پاسخي دارد؟افکار عمومي مي پرسند مگرجرم شيخ نمر چي بوده است که ايشان را عدام نمودند؟!ممکن است با تزوير و دروغ پراکني در ر سانه ها براي شيخ نمر جرم تراشي کنند اما مردم عربستان با شيخ و قيام ايشان آشنا بودند و ميدانند اين عالم عربستاني در حالي اعدام شده است که تنها جرم وي اعتراض به تبعيض مذهبي و درخواست آزادي ديني بوده است است.

وی با بیان اینکه آل سعود با اين اقدام خود جهان اسلام را بيدار مي کند؛ گفت: جهان اسلام به اين باور مي رسند که آل سعود نايب استکبار در منطقه است.

بازیار با بیان اینکه حميّت و غيرت مردم ايران در واکنش به اعدام شيخ نمر ستودني است، گفت: مردم ايران از دولت خود مي خواهند اينقدر با مماشات با حکام عربستان برخورد نکنند مردم انتظار برخورد قاطعانه‌تري با آل‌سعود دارند.

خطيب جمعه شلمزار در ادامه به منابت هاي پيش رو اشاره کرد و گفت: ۱۹دي  سالگرد قيام خونين مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک عليه حضرت امام خميني(ره) است.

وی تصریح کرد: خيلي از مردم توهين به حضرت امام در يکي از روزنامه ها را سطحي ديدند اما مردم قم به عمق اين توهين و به دنباله اين توهين با بصيرتي که داشتند نگاه کردند و به خيابان آمدند.

بازیار به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبري در اين باره فرموده اند: اگر شما قمي‏ ها آن درکي را که آن روز پيدا کرديد، پيدا نمي‏کرديد، به خيابانها نمي ‏آمديد، دفاع نمي‏ کرديد، شهيد نمي‏ داديد و آن رسوايي بي‏ نظير را براي دستگاه طاغوت به ‏وجود نمي‏ آورديد، معلوم نبود جريان مبارزات به اين شکلي که اتفاق افتاد، اتفاق بيفتد و ادامه پيدا کند.

وی گفت: امروز هم شم انساني و عميقِ يک ملت بايد حوادث را قبل از وقوع آن احساس کند و بفهمد که چه اتفاقي در پیش رو است و عکس‏ العمل نشان دهد.

امام جمعه کیار تاکید کرد: در طول تاريخ اسلام وقتي نگاه مي‏کنيم، نداشتن اين درک و شمِّ سياسي درست، ملتها را هميشه در خواب نگه داشته است و به دشمنان ملتها امکان داده است که هر کاري که مي‏ خواهند، بر سر ملتها بياورند و از عکس‏ العمل آن‏ها در امان و مصون بمانند.

انتهاي پيام1020ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۹:۴۷

10 Jan 2020