:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> آقای استاندار! اشتباه کردید اکنون بهترین دفاع، حمله نیست | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۳۲۱۳۴
بیانیه مشترک جمعی از رسانه های استان در واکنش به اظهارات استاندار

آقای استاندار! اشتباه کردید اکنون بهترین دفاع، حمله نیست

آقای استاندر مطبوعات موظف به پیگیری مطالبات مردم استان هستند ولو این که در این مسیر باج گیر خطابشان کنند و تهدید به شکایت شوند. امروز فصل پاسخگویی است . جنابعالی و تیم مدیریتی استان باید مسئولیت عملکرد خود در استان را بپذیرید و در میان منتقدان و مطبوعات از عملکرد خود دفاع کنید.
آقای استاندار! اشتباه کردید اکنون بهترین دفاع، حمله نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ جمعی از رسانه های استان در واکنش به اظهارات اخیر استاندار استان چهارمحال و بختیاری بیانیه ای را به شرح ذیل منتشر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای استاندار، اشتباه کردید اکنون بهترین دفاع، حمله نیست. 

 رسانه ها چشم و گوش و زبان مردم اند ، آنان را کر و کور و لال نخواهید.

توسعه همه جانبه کشور هدف متعالی است که مستلزم نقش آفرینی تمامی عناصر موثر در این مسیر است.

تدوین و اجرای  برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تکلیف مدیران نظام در سطوح مختلف است در این میان نظارت بر رفتار و عملکرد کارگزاران دولت تکلیفی است که تنها بر دوش نهادهای نظارتی و سیستم دولتی نیست.

رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی وظیفه خطیر مطالبه گری، نظارت، روشنگری و البته تشریح نقاط ضعف و قوت مدیران را بر عهده دارند. مطبوعات استان چهارمحال و بختیاری با تمام تنگناها و مشکلات صنفی، سعی نموده اند تا محدودیت ها عامل بازدارنده مطالبه گری نباشد و زبان فریادگر مردمی باشد که دوره گذار از محرومیت را طی می کنند. اظهارات استاندار چهارمحال و بختیاری جناب آقای قاسم سلیمانی دشتکی در آئين اختتاميه هفدهمين جشنواره تجليل از برگزيدگان هفته پژوهش و فنآوري و ايده هاي برتر سبزكوه حیرت جامعه ای رسانه ای استان را به همراه داشت. در این نشست استاندار در واکنش به برخی از نقدهای صورت گرفته توسط مطبوعات استان اظهار داشتند: "يكی دو رسانه هم مبناي كار خود را بر روش باجگيري از مديران قرار داده و با نظرسازي از فضاي موجود سوءاستفاده مي كنند. مديران دستگاه هاي اجرايي نبايد تسليم اين رفتار شوند و چنانچه به مديري اتهامي وارد شد، بايد آن را پيگيري كنند." 

مطالب مطروحه توسط ایشان  ما را بر آن داشت تا با صدور این بیانیه از کیان مطبوعات استان حراست نموده و بار دیگر بر پیگیری  مطالبات به حق مردم شریف چهارمحال و بختیاری تاکید نماییم:

1-  آقای سلیمانی، نقد مدیران ضعیفی که نرخ بیکاری بالای استان را رقم زده اند و موجب تعطیلی پی در پی واحدهای تولیدی شده اند، به چالش کشیدن سیاست های مدیرانی که ره آوردشان رتبه پایین استان در بحث اقتصاد مقاومتی است، تحلیل عملکرد تیم مدیریتی در دفاع از موضوع چالش برانگیز آب، درخواست روشنگری در خصوص ابهامات قرار دادهای مستند سازی و گزارش عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی و بررسی نقش یکی از مدیران استان و... باج گیری نیست. این ها سوال های روشنی هستند که ذهن مردم استان را به خود مشغول ساخته است. متاسفانه نوع واکنش مدیریت ارشد استان به این سوالات فرار به جلوی آشکار است.

2-  آقای سلیمانی دولت یازدهم مدعی آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و فضای باز سیاسی رسانه ای است تا جایی که رئیس جمهور محترم در مراسم تنفیذشان با صدای رسا گفتند خدایا به تو پناه می برم از بستن دهان منتقدان. از سویی جنابعالی معتقد بودید نقد منصفانه باعث رفع عیب ها و کاستی ها می شود و همه مسوولان استان نیز موظف به حمایت از نقدهای سازنده اند. آیا اظهارات تند شما بیان گر تعارض جدی حرف و عمل دولت یازدهم نیست؟

3-  آقای استاندر مطبوعات موظف به پیگیری مطالبات مردم استان هستند ولو این که در این مسیر باج گیر خطابشان کنند و تهدید به شکایت شوند. امروز فصل پاسخگویی است. جنابعالی و تیم مدیریتی استان باید مسئولیت عملکرد خود در استان را بپذیرید و در میان منتقدان و مطبوعات از عملکرد خود دفاع کنید.

4-  آقای استاندار شما در روز خبرنگار صراحتا عنوان نمودید: مدیران چهارمحال و بختیاری حق شکایت از رسانه‌ها و خبرنگاران را ندارند و اگر کسی در گذشته شکایت کرده باید شکایت خود را پس بگیرد. حالا چه اتفاقی افتاده است که شما مدیران را دعوت به شکایت از رسانه های منتقد می کنید؟  شما با این اقدام خود مدیران ضعیف را وارد فضای ملتهبی می کنید که دستاوردی جز شکست  برایشان متصور نیست. آیا گفتن حرف حق تلخ است؟

5-  آقای سلیمانی شما اظهار داشتید:  چنانچه به مديري اتهامي وارد شد، بايد آن را پيگيري كند. وقتی به مدیری اتهامی وارد میشود شما به عنوان عالی ترین مقام دولت در استان مکلف به پیگیری آن تا حصول نتیجه هستید. نه آن که با رفع مسئولیت خود مدیران را تشویق به شکایت کنید.

6-  استاندار بومی، جناب آقای قاسم سلیمانی دشتکی، مردم  قول و فعل شما را در ذهن ثبت خواهند نمود. حمله به رسانه ها راه حل مشکلات نیست. امروز حاشیه های تصنعی نمی تواند متن مطالبات مردم را  تحت الشعاع قرار دهد، عملکرد ضعیف و ابهامات زیاد با متهم کردن رسانه ها فراموش نمی شود. شما اشتباه کردید اکنون بهترین دفاع، حمله نیست.  رسانه ها چشم و گوش و زبان مردم اند، آنان را کر و کور و لال نخواهید. مطبوعات استان ضمن محکوم نمودن سخنان غیرمسئولانه جنابعالی اعلام می دارند تا زمان عذرخواهی و اصلاح  سخنان مذکور از پوشش اخبار استاندار و معاونین  خودداری می کنند.

7ـ در پایان به عرض می رسانیم، پیگیری قانونی و طرح شکایت تهمت وارده را به مطبوعات استان محفوظ دانسته و منتظر دلجویی از مطبوعات خواهیم ماند.
 
جمعی از رسانه های استان چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۹:۲۸

12 Jan 2020