۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۳۷۵۰۷
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان:

مدارس بهترین جايگاه برای نهادینه کردن نماز در ذهن جوانان و نوجوانان است

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان فارسان در جمع دانش آموزان گفت: بهترين راه براي نهادينه کردن جايگاه نماز در ذهن جوانان و نوجوانان مدارس است.
مدارس بهترین جايگاه برای نهادینه کردن نماز در ذهن جوانان و نوجوانان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حسن چراغي رئيس اداره تبليغات شهرستان فارسان از بر گزاري نماز جماعت ظهر و عصر در مدارس صدراي فارسان خبر داد.

وي افزود: اگرچه نماز داراي اهميت فراوان است، اما برگزار كردن نماز به جماعت اهميت بيشتر دارد، زيرا نماز جماعت نمادي با ارزش از جامعه مطلوب اسلامي است كه عناصري مانند رهبري، اتحاد و نظم را دربر مي گيرد.

چراغی بيان داشت: شركت در مراسم مذهبي ازقبيل نماز جماعت، نماز جمعه، مراسم اعياد مذهبي، مراسم سوگواري در ماه محرم، مراسم شب هاي قدر، جلسات ديني و... در پرورش عواطف ديني كودكان و نوجوانان بسيار موثر است

برپايي نماز در مدارس وظيفه اي خطير و بسيار حساس است

وي اظهار داشت: برپايي نماز در مدارس وظيفه اي خطير و بسيار حساس است، زيرا مدارس جداي از ويژگي هاي منحصر به فرد، محل تشويق، اضطراب، رقابت هاي نگران کننده توأم با شکست و پديده هاي ناخوشايند ديگري است که هر کدام از آن ها به تنهايي قادر به تبديل محرک هاي خنثي به محرک هاي شرطي نيرومند فراخوان اضطراب و حالات ناخوشايند رواني مي باشند.

وی اضافه کرد: بنابراين ايجاد اصلاحات بنيادي به منظور تغيير در نگرش دانش آموزان نسبت به مناسک جاري به ويژه نماز جماعت مي تواند زمينه ساز تحولات اساسي در شخصيت دانش آموزان شود و نه تنها نگرش آنها را نسبت به صورت ظاهري عبادات بهبود بخشد بلکه در جهت گيري اصولي به سوي ارزشهاي انساني آنها را هدايت نمايد. بسياري از مشکلات فردي و اجتماعي کاهش يافته و تهاجم فرهنگي بيگانه به نسل نو چندان کاري از پيش نخواهد برد و در زمينه فکري و اخلاقي از انحراف مصون خواهند ماند

چراغي گفت: نماز جماعت با حضور معلمان و دانش آموزان مدارس صدراي شهر فارسان در محل نماز خانه هاي مدرس صدرا به صورت مستمر به امامت روحانيون اعزامي از طرف اداره تبليغات شهرستان فارسان بر گزار مي‌شود.

وي با اشاره به برنامه هاي روحانيون اعزامي مدارس صدرا افزود: برگزاري نماز جماعت، بيان احکام، تصحيح قرائت نماز و سخنراني پيرامون مناسبت هاي نيز از برنامه هاي تبليغي اين مبلغين است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۳:۵۹

2 Jan 2020