۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۲۶۳۴۷
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

نهضت سوادآموزی خانه به خانه به دنبال بی‌سوادان است/نظام آموزشی چهارمحال و بختیاری با پراکندگی روستاها مواجه است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری: گفت:این نهضت به عنوان یکی از فعالیت‌های سخت به شمار می‌آید چرا که باید خانه به خانه به دنبال افرادی بی‌سواد بوده و آموزش را آغاز کنیم.
نهضت سوادآموزی خانه به خانه به دنبال بی‌سوادان است/نظام آموزشی چهارمحال و بختیاری با پراکندگی روستاها مواجه است
به گزارش جهانبین نیوز، بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان چهار محال و بختیاری در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد ضمن تبریک هفته سوادآموزی گفت: هفته سوادآموزی با پیام تاریخی امام راحل (ره) در دی ماه ۵۷ شکل گرفت.

وی حضور افراد باسواد در جامعه را را معیار و شاخصی برای میزان توسعه کشورها دانست و افزود: به هر میزان کشوری باسواد بوده و انسان‌های فرهیخته و اندیشمند داشته باشد به همان میزان توسعه‌یافتگی برایش تعریف می‌شود.

امیدی با بیان اینکه مفهوم نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل (ره) به دلیل جمعی و انقلابی بودن این امر است، خاطرنشان کرد: نهضت سوادآموزی امری مقدس است که حرکت همگان را می‌طلبد و تحت عنوان اکابر سوادآموزی در حال خدمت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: این نهضت به عنوان یکی از فعالیت‌های سخت به شمار می‌آید چرا که باید خانه به خانه به دنبال افرادی بی‌سواد بوده و آموزش را آغاز کنیم.

وی جمعیت هدف برای سوادآموزی در سال تحصیلی ۹۵ – ۹۴ را شش‌هزار و ۲۰۰ نفرخواند و افزود: این جمعیت در سه سطح سوادآموزی به تعداد چهار هزار نفر، انتقال به تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر و تحکیم با جمعیت هدف تحت پوشش سوادآموزی استان قرار می‌گیرد.

امیدی خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون ۷۶.۷۳ درصد، ۶۸.۱۴ درصد و ۶۵.۳۴ درصد به ترتیب در سه سطح سوادآموزی، انتقال و تحکیم تحت پوشش قرار گرفته‌اند که خوشبختانه نسبت به عملکرد مشابه در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی آخرین سرشماری را سال ۹۰، عنوان کرد و افزود: درصد باسوادی جمعیت استان در سنین 6 تا ۹ سال ۲۴/۹۴ درصد، ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۱.۷۸ درصد و ۵۰ سال به بالا، ۳۵.۶۵ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود یکصد مدرسه فرسوده با عمر بالای ۳۰ سال و ۷۰۰ مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی در استان وجود دارد.

امیدی پراکندگی روستاها در استان را از دیگر مشکلات نظام آموزشی دانست و افزود: در حال حاضر دانش‌آموزان ۱۰ مدرسه استان به دلیل پراکندگی روستاها و در دسترس نبودن آن‌ها در کانکس تحصیل می کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج


ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۵:۲۳

27 Dec 2019