۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۸۷۷۸
15 خرداد:

قيام 15 خرداد يکي از مهم ترين عوامل در مبارزات مردم در پيروزي اتقلاب اسلامي بوده است

نماينده ولي فقيه در سپاه شهرستان سامان گفت: قيام 15 خرداد يکي از مهم ترين عوامل در مبارزات مردم در پيروزي اتقلاب اسلامي بوده است.
قيام 15 خرداد يکي از مهم ترين عوامل در مبارزات مردم در پيروزي اتقلاب اسلامي بوده است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمين رضي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه اولين پايه مقاومت مردمي مادر سط وسيع،به خاطر عشق به امام در ۱۵ خرداد گذاشته شده است، اظهار داشت: عوامل بسيار در پيروزي انقلاب اسلامي و سرنگوني رژيم شاهنشاهي نقش داشته اند که يکي از اين عوامل قيام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بوده است.

وي با بيان اينکه قيام ۱۵ خرداد يکي از مهم ترين عوامل در مبارزات مردم در پيروزي اتقلاب اسلامي بوده است، بيان داشت: روز ۱۵ خرداد، روز قيام خونين مردم جان برکفي بود که به نام اسلام بر عليه نظام شاهنشاهي قيام کردند.

رضي با اشاره بر اينکه در سحر گاه ۱۵ خرداد ۴۲ رژيم شاه به خانه امام در قم حمله و امام را که سه روز قبل به مناسبت عاشوراي حسيني در مدرسه فيضيه سخنراني کرده بود و ازجنايت هاي شاه و اربابان آمريکايي و اسرائيلي پرده برداشته بود دستگير و به زندان منتقل کردند که همين امر موجب ناراحتي مردم قم شد، اذعان داشت: بعد از چند ساعتي خيابان هاي شهر قم بعد از دستگيري امام از زنان و مردان معترض به حمايت از رهبرشان فرياد برآرودند.

وي با بيان اينکه اين اعتراض نه تنها در شهر قم بلکه در تهران و ديگر شهر هاي نيز به وجود آمد، عنوان کرد: مردم با قيام گسترده خويش نشان دادند که خواستار برقراري حکومت اسلامي و پايان دادن به رژيم ستم شاهي هستند.

نماينده ولي فقيه در سپاه ناحيه شهرستان سامان حکومت پهلوي به دليل اعتراضات مردم بود که با خشم و کينه زياد صد ها مسلمان انقلابي را در ۱۵ خرداد به خاک و خون کشيد، افزود: اگر چه ۱۵ خرداد ظاهرا به نفع شاه تمام شد ولي در واقع ۱۵ سال بعد شاه را از اين مملکت بيرون کردند و با رفتن شاه خورشيد اسلام طلوع کرد و مملکت از ظلم و ستم رها شد.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۳:۱۲

26 Dec 2019