۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۲۴۵۳۸
با حضور سرلشگر جعفری و محمدجواد لاریجانی

کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری در ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم(ع) از برگزاری کنگره شهدا در سالروز ورود تاریخی مقام معظم رهبری خبر داد.
کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری در ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور، گرامیداشت یک تجاوز نیست بلکه بزرگداشت حماسه مردی است که با دست خالی و توکل به خدا در مقابل دشمن تا دندان مسلح با تمام وجود مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه ما باید حادثه بزرگ جنگ را هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی برای نسل جوان و فهیم جامعه و به صورت هنرمندانه تبیین کنیم ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری جنگ یک گنج است و ما باید بتوانیم این گنج را از دل جنگ استخراج کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: جنگ فی‌النفسه چیز خوبی نیست اما چند عامل باعث جاودانگی دفاع مقدس در ایران شده است.

وی تکلیف‌گرایی مردم، هدایت جنگ توسط فقیه عادل، وحدت مردم به معنای واقعی آن در همه زمینه‌ها، خداگونگی ملت ایران، صبر و استقامت مردم، دشمن‌شناسی و بصیرت مردم و در نهایت تبلور عینی مدیریت جهادی را از جمله این عوامل دانست و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تحت عنوان به استقبال کنگره بزرگ شهدای چهارمحال و بختیاری ۶۱۶ عنوان برنامه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

محمدسلیمانی مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس را که نشان‌دهنده اوج اقتدار و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح است رژه نیروهای مسلح در مقابل استانداری دانست و گفت: این برنامه در روز ۳ شهریور برگزار می‌شود و در آن سلاح‌ها و ادوات جدید وارد شده به ستاد نمایش داده خواهند شد.

این مسئول به اعزام گروهان نمونه عشایری با لباس ویژه به تهران اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه دیگر هفته دفاع مقدس نواختن زنگ در مدارس است و همچنین در تاریخ دوم و سوم مهرماه رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس، کوثر، الزهرا و... در استان به جز شهرستان شهرکرد برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری به افتتاح بیمارستان صحرایی در اردل در هفته دفاع مقدس اشاره و ادامه داد: غباروبی و عطرافشانی مزار شهیدان و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری از آماده شدن ۱۰۵ جلد کتاب برای ارائه در کنگره شهدا خبر داد و تاکید کرد: ۲۰ جلد دیگر نیز زیر چاپ است و پیش‌بینی می‌شود در مجموع ۱۵۰ جلد کتاب برای ارائه کنگره آماده شود.

محمدسلیمانی موضوع این کتاب‌ها را شهید و شهادت دانست و گفت: علاوه بر این برای جمع‌آوری آثار مربوط به شهدا و در قالب طرح نهضت جمع‌آوری اطلاعات شهدا گروه‌هایی را به شهرستان‌ها اعزام کرده تا این اسناد را جمع‌آوری نمایند.

این مسئول با اشاره به همکاری استاندار، شهرداران شهرها و... برای ایجاد نمادهایی از کنگره در سطح شهرهای استان خاطرنشان کرد: در شهرکرد پنج نماد و در سایر شهرهای استان یک نماد ساخته خواهد شد.

وی از انتخاب ۲۰ موضوع در زمینه دفاع مقدس، شهید و شهادت به منظور تهیه مقاله خبر داد و بیان داشت: در بحث فضاسازی شهر کمیته‌ای تشکیل شده که رییس آن شهردار شهرکرد بوده و فضاسازی‌های شهری و ورودی‌های شهر را برعهده دارد.

محمدسلیمانی از پخت نان سنتی کاکولی به نیت شهدا اشاره و ادامه داد: این نان‌ها هم به عنوان سوغات و هم برندی به مهمانان کنگره داده خواهد شد.

وی به برگزاری کنگره در هفت روز اشاره و تاکید کرد: ۱۵ مهر ماه هم زمان با سالروز ورود تاریخی مقام معظم رهبری به استان و روز اول کنگره است روز اجلاسیه بوده که سخنرانان این مراسم رییس مجلس شورای اسلامی و سرلشکر جعفری خواهد بود و در مصلی برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در این هفت روز دو نمایشگاه برگزار می‌شود افزود: یک شب از ۶ شب دیگر کنگره را مختص بانوان است و سخنران این برنامه معصومه آباد نویسنده کتاب من زنده‌ام است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۵:۰۹

29 Dec 2019