۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۲۳۳۶۸
امام جمعه کوهرنگ در خطبه هاي نمازجمعه

تقديم هزاران شهيد در راه آرمان هاي انقلاب از مقاومت مردم نشأت مي گيرد

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به خيانت مردم کوفه، مردم ايران را باوفادارترين انسان هاي روي زمين نسبت به کشور و رهبر و دين خود دانست و افزود: اين ملت پشت سر رهبر و مولاي خود ايستاده اند که تقديم هزاران شهيد در راه آرمان هاي انقلاب، از مقاومت آن ها نشأت مي گيرد و تصديق اين ادعا است.
تقديم هزاران شهيد در راه آرمان هاي انقلاب از مقاومت مردم نشأت مي گيرد
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه شهر چلگرد در تاريخ 12/4/94، با سفارش همگان به رعايت تقواي الهي، به ماه مبارک رمضان و در پيش بودن شب هاي پر فضيلت قدر اشاره کرد و با تشريح جايگاه و عظمت شب هاي قدر اظهار داشت: در بيان و تبيين عظمت شب هاي قدر همين بس که در چنين شبي قرآن بر پيامبر خاتم(ص) نزول دفعي داشته است.

حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، با تأکيد بر احياي شب هاي قدر و استفاده از فرصت هاي نوراني اين شب هاي باعظمت، احيا و شب زنده داري را به معناي بيداري دل دانست و ابراز داشت: بايد آگاه باشيم که بيداري چشم در اين شب ها چندان مهم نيست و اين بيداري بيشتر براي آن است که انسان بتواند به درون خود رجوع کند و بيانديشد و براي قيامت خود توشه جمع کند.

امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که چه بسيار افرادي به لحاظ ظاهري بيدار هستند اما به لحاظ باطني در خواب غفلت به سر مي برند و از بندگي خداوند غافلند، گفت: نقش بيداري به ذات اگر مقبول است براي استفاده از فرصت هاي شب قدر است و براي آن که انسان در سايه اين بيداري، خود را پيدا کند و از خداوند طلب مغفرت نمايد.

اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که شب قدر، شب توبه و بازگشت به سمت خداوند متعال است، تصريح کرد: بياييم با خداي خود عهد کنيم که در اين شب هاي پرفضيلت جزء توبه کنندگان واقعي قرار گيريم و مواظب باشيم که ديگر توبه هاي خود را نشکنيم که در اين صورت مورد لطف و رحمت واسعه حق تعالي قرار مي گيريم.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که تقدير سالانه انسان در شب هاي قدر رقم مي خورد، دعا براي سلامتي امام زمان(عج) را از برترين اعمال در اين شب ها دانست و افزود: بياييم خود را در زمره منتظران واقعي قرار دهيم و براي سلامتي و فرج امام زمانمان زياد دعا کنيم چرا که هر کس براي امام زمان خود دعا کند، ايشان نيز براي او دعا خواهد کرد و به يقين چيزي بالاتر از اين وجود ندارد.

وي با تأکيد برضرورت آمادگي همه مساجد، تکايا و حسينيه هاي شهرستان کوهرنگ براي برگزاري هر چه باشکوه تر مراسم هاي ويژه شب هاي قدر، خاطرنشان کرد: بياييد از اين شب ها نهايت بهره را ببريم چرا که مشخص نيست عمر فرصتي دوباره براي درک چنين شب هايي در سال هاي آينده به ما دهد.

امام جمعه کوهرنگ در ادامه با اشاره به بحث مذاکرات هسته اي اظهار داشت: گروه هاي غربي و کشورهاي 1+5 به دنبال فرصت سوزي هستند و مي خواهند با طولاني کردن روند مذاکرات، به اصل مذاکرات آسيب وارد کنند که در اين صورت تنها ايران متضرع خواهد شد.

اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که نبايد اختيار مذاکرات به دست کشورهاي غربي داده شود، افزود: آن ها مي خواهند با کارشکني و خلف وعده مذاکرات را از مسير اصلي خود خارج سازند و نگذارند که اين مذاکرات نتيجه بخش باشد.

حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که غرب و در رأس آن آمريکا به دنبال فرسايشي کردن مذاکرات است، گفت: آن ها مي خواهند ملت ايران را به سمت مذاکرات فرسايشي پيش برند تا در نهايت با خسته کردن ملت، خواسته هاي خود را بر کشور و نظام تحميل کنند.

وي با بيان اين که تيم مذاکره کننده ايراني بايد بيدار باشد و اجازه ندهد که مذاکرات دوباره تمديد شود، تصريح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما با توافق خوب موافق هستيم و توافقي را خوب مي دانيم که منافع، عزت و همه حقوق ملت در آن ديده شود.

امام جمعه کوهرنگ با انتقاد از اين که متأسفانه برخي ها به دنبال آن هستند که اين مذاکرات را با صلح امام حسن(ع) مقايسه کنند، گفت: اين مقايسه خنده آوري است چرا که امام حسن(ع) در اوج نفاق جامعه به سر مي بردند، حال آن که در جامعه امروزي ايران نفاق معنايي ندارد و ملت پشتيبان نظام و دولت هستند.

اين مقام مسؤول با اشاره به اين که صلح امام حسن(ع) براي بقاء فرهنگ شيعي و زنده نگه داشتن ارزش هاي اسلامي بود، افزود: همه بايد بدانند که اگر امام حسن(ع) در چنين جامعه اي و با چنين ملتي زندگي مي کرد، به يقين از موضع قدرت وارد مي شد و به هيچ عنوان صلح نمي کرد و همانند برادرش عازم ميدان نبرد مي شد.

وي با اشاره به خيانت مردم کوفه، مردم ايران را باوفادارترين انسان هاي روي زمين نسبت به کشور و رهبر و دين خود دانست و افزود: اين ملت پشت سر رهبر و مولاي خود ايستاده اند که تقديم هزاران شهيد در راه آرمان هاي انقلاب، از مقاومت آن ها نشأت مي گيرد و تصديق اين ادعا است.

حجت الاسلام طباطبايي در ادامه به سالروز حمله ناجوانمردانه ناوگان آمريکايي به هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي و سرنگوني آن در سال 67 اشاره کرد و ابراز داشت: اين اتفاق نشان داد که آمريکايي که خود را مدعي حقوق بشر مي داند حتي حاضر نشد به خاطر اين جنايت بي شرمانه از ايران عذرخواهي کند که اين از خوي وحشيانه و جنايتکارانه او نشأت مي گيرد.

امام جمعه کوهرنگ همچنين در آستانه روز قلم، از روزنامه نگاران، اهالي مطبوعات و رسانه، نويسندگان و شعرا خواست که حرمت قلم را نگه دارند چرا که خداوند در قرآن به قلم و آن چه که با آن نوشته مي شود، سوگند ياد کرده است و همين ضرورت حفظ حرمت آن را بالا مي برد.

اين مقام مسؤول در ادامه به روز شهرداري و شوراها اشاره کرد و با بيان وظايف خطير اين مجموعه خصوصا در شهرستان کوهرنگ، خاطرنشان کرد: اين شهرستان مهم ترين منطقه گردشگري استان و حتي در سطح کشوري و بين المللي است اما متأسفانه وضعيت ظاهري شهر مطلوب و در خور نام اين شهرستان نيست که مسؤولان بايد نسبت به اين امر توجه ويژه داشته باشند.
 
 
انتهاي پيام1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۰:۵۳

5 Jan 2020