۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۸۸۹۵
استاد و مفسران حوزه علميه قم:

در آيه 155 سوره بقره خداوند از امتحان مومنين خبر مي‌دهد

استاد و مفسران حوزه علميه قم گفت: در آيه 155 سوره بقره خداوند از امتحان مومنين خبر مي‌دهد و تاکيد مي‌کند که آنها را با ابتلاء به ترس، گرسنگي، زيان مالي و جاني و کاهش محصولات آزمايش مي‌کند.
در آيه 155 سوره بقره خداوند از امتحان مومنين خبر مي‌دهد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام و المسلمين جواد مجتهدي، از اساتيد و مفسران حوزه علميه قم در کلاس تفسیر قرآن، آيات 148 و 155 سوره مبارکه بقره را براي حاضران تفسير کرد.

وي گفت: آيه 148 سوره بقره درباره تغيير قبله مسلمين از بيت‌المقدس به سوي کعبه است که مورد تمسخر يهوديان مدينه قرار گرفت و مي‌گفتند ديني که قبله ثابتي ندارد قابل اعتماد نيست در حالي که قبل از تغيير قبله مسلمانان را پيرو دين يهود مي‌دانستند چون به سوي قبله آنها نماز مي‌خواندند.

مجتهدي افزود: در اين آيه خداوند جواب يهوديان را مي‌دهد و مي‌فرمايد: «براي هر قومي قبله‌ايست که رو به سوي آن مي‌کند، پس (به جاي مجادله درباره قبله) در اعمال خير از هم سبقت گيريد و هر جا باشيد خدا همه شما را حاضر مي‌کند که او بر هر چيزي قادر است.

مجتهدي ادامه داد: در آيه 155 سوره بقره خداوند از امتحان مومنين خبر مي‌دهد و تاکيد مي‌کند که آنها را با ابتلاء به ترس، گرسنگي، زيان مالي و جاني و کاهش محصولات آزمايش مي‌کند و به کساني که از اين آزمايش‌ها سرافراز بيرون آيند و صبر پيشه کنند پاداش بزرگي خواهد داد.

گفتني است جلسات تفسير در طول ماه مبارک رمضان هر روز بعد از جزء‌خواني در مصلي امام حسين (عليه السلام) فارسان برگزار مي‌شود.       

انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۴:۰۵

26 Dec 2019