۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۲۲۵۰۳
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري:

مردم خود بايد امور مساجد را بدست گيرند و به اميد کمک دولت ها نباشند

اگر مسجد نتواند نقش خود را در جهت تربيت انسان و رشد فکري عموم مردم انجام دهد، فرداي قيامت از متوليان آن بازخواست مي شود و اين کارآساني نيست.
مردم خود بايد امور مساجد را بدست گيرند و به اميد کمک دولت ها نباشند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت الاسلام نکونام، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد جهت حضور در نشست هم انديشي دست اندرکاران و ائمه جماعات شهرستان کوهرنگ به مرکز اين شهرستان سفر کرد.

وي در بدو ورود به چلگرد با حضور در جمع خانواده شهيدان فرامرزي و مولايي به مقام شامخ شهيدان اداي احترام کرد.

امام جمعه شهرکرد در ديدار با مادران اين شهيدان، به جايگاه رفيع شهدا اشاره کرد و افزود: امنيت و سرافرازي امروز کشور مرهون فداکاري و از خودگذشتگي شهدا است.

وی با تأکيد بر ضرورت ديدار مسئولان با خانواده شهدا، اظهار داشت: دلجويي و ديدار با خانواده شهدا يکي از وظايف امروز مسؤولان نظام است تا در سايه اين ديدارها، مسؤولان نيز مقاومت و صبر و شهامت را ياد بگيرند و شهدا و خانواده آن ها را الگوي زندگي و مديريت خود قرار دهند.

حجت الاسلام نکونام در ادامه به جمع دست اندرکاران و ائمه جماعت مساجد شهرستان کوهرنگ پيوست و از نزديک در جريان مشکلات مساجد اين شهرستان قرار گرفت.

در اين ديدار نمايندگان هر يک از گروه هاي متولي امور مسجد، به ايراد سخنراني و بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.

حجت الاسلام طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ نيز در اين ديدار با عرض خير مقدم حضور امام جمعه شهرکرد و هيأت همراه، توجه به اقامه نماز جماعت در شهرستان کوهرنگ را يکي از مهم ترين نيازهاي امروز اين شهرستان در راستاي تقويت مباني اعتقادي عموم مردم دانست و افزود: کمبود روحاني در شهرستان کوهرنگ مهم ترين معضل فرهنگي اين شهرستان است که بايد مورد توجه جدي مسؤولان قرار گيرد.

وي با انتقاد از اين که بيشترين کاربرد مساجد در اين شهرستان در جهت مجالس ترحيم مورد استفاده قرار مي گيرد، خواستار تغيير اين ديدگاه و نگاه شد و افزود: بايد فرهنگ نماز جماعت و نماز اول وقت در بين عموم مردم خصوصا مسؤولان فراگير شود.

حجت الاسلام طباطبايي، انسان سازي و تربيت انسان را روح و هدف نهايي مساجد بيان کرد و از عنايات رهبر معظم انقلاب و نماينده ايشان در استان چهارمحال و بختياري به امور عمراني و فرهنگي مساجد اين شهرستان تشکر و قدرداني کرد.

حجت الاسلام نکونام، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري نيز در ادامه با بيان اين که اين نشست ها به صورت هفتگي در مراکز شهرستان هاي استان شکل مي گيرد، تببين رسالت هاي دست اندرکاران مساجد براي آن ها و تلاش براي رفع مشکلات را مهم ترين هدف تشکيل چنين نشست هايي دانست.

وي با تأکيد بر اين که اگر آباداني دل در مسجد شکل نگيرد، هدف اصلي مسجد محقق نشده است، تصريح کرد: به يقين اگر مسجد نتواند نقش خود را در جهت تربيت انسان و رشد فکري عموم مردم انجام دهد، فرداي قيامت از متوليان آن بازخواست مي شود و اين کارآساني نيست.

امام جمعه شهرکرد همچنين با اشاره به اين که مردم متولي امور ديني در حکومت اسلامي هستند، خاطرنشان کرد: ديدگاه و باور اسلام بر اين است که مردم بايد امور مسجد را به دست بگيرند و فعاليت ها و برنامه هاي آن را مديريت کنند؛ بنابراين نبايد از حکومت و دولت ها انتظار چنداني داشت.

اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که مسجد بايد حرف و ديدگاه هاي اسلام را مطرح کنند و اين با حکومتي شدن آن ها منافات دارد، ابراز داشت: اگر ميخواهيم مساجدي فعال و پويا داشته باشيم بايد به کمک هاي مردمي با مديريت روحاني مسجد و کمک ساير دست اندرکاران مسجد دل خوش کنيم و اميد به غير از اين، سبب دور شدن از هدف و رسالت مسجد مي شود.

مراسم تجليل از خادمين 22 مسجد فعال اين شهرستان نيز در ادامه با حضور مسؤولان انجام گرفت.
پايان بخش اين سفر، نشست صميمي نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري با ائمه جماعات شهرستان کوهرنگ و گفت و گو با آن ها بود.

در اين ديدار کمبود روحاني در شهرستان، نبود خانه عالم، فراهم نبودن زيرساخت هاي حضور روحاني در شهرستان، کمبود اعتبارات فرهنگي و تجهيز نبودن برخي از مساجد، از مهم ترين مشکلات پيش روي ائمه جماعت بود که با امام جمعه شهرکرد در ميان گذاشته شد.
 

انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۱:۵۶

26 Jan 2020