۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۷۴۶۳
نظریه‌پرداز محیط‌زیست کشور:

۲۵ درصد از کودکان مقطع ابتدایی در کشور اضافه وزن دارند

نظریه‌پرداز محیط‌زیست کشور گفت: تحقیقات نشان می‌دهد، ۲۵ درصد از کودکان مقطع ابتدایی در کشور اضافه وزن دارند که یکی از دلایل این مشکل، عدم تحرک و عدم ارتباط با طبیعت است.
۲۵ درصد از کودکان مقطع ابتدایی در کشور اضافه وزن دارند
به گزارش جهانبین نیوز، عبدالحسین وهاب‌زاده نظریه‌پرداز محیط‌زیست کشور در نشست آموزشی کودک و طبیعت اظهار کرد: آشنایی کودکان با طبیعت بسیار مهم و ضروری است و برای رسیدن به این هدف مدرسه‌های طبیعت در کشور در حال گسترش هستند.

وی با بیان اینکه امروز با آموزش‌های زودهنگام در حال ساخت کودکانی هستیم که  دانشمندانی کوچک هستند ادامه داد: روند آموزش زودهنگام به کودکان در زمینه‌های مختلف، باعث شده است که در آینده دانشمندان کاهش پیدا کنند چون برای دانشمند شدن نیاز به خلاقیت است و از همین‌رو باید کودکان آزاد آموزش ببینند و کمترین میزان آموزش را داشته باشند.

نظریه‌پرداز محیط‌زیست کشور گفت: این افراد خلاق هستند که می‌توانند گره از زندگی باز کنند و همین افراد هستند که قدرت تمرکز و یادگیری بالایی دارند و پیشرفت و توسعه جامعه نیز از همین طریق محقق می‌شود و طبیعت‌گردی در دوران کودکی مهم‌ترین عامل برای تقویت خلاقیت در جامعه است.

وی اب اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش‌ و پرورش یادآور شد: حضور دانش‌آموزان برای حفاظت از محیط‌زیست بسیار مهم و موثر است و از همین‌رو با عضوگیری از دانش‌آموزان به دنبال حمایت از طبیعت هستیم چون همیاران طبیعت بازوهای توانمند در منابع طبیعی هستند.

وهاب‌زاده تاکید کرد: برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با طبیعت و افزایش علاقه آن‌ها برای حفاظت از طبیعت برخی از لوازم‌التحریر دانش‌آموزان با تصاویری از طبیعت طراحی می‌شوند به این ترتیب کودکان به حفاظت از محیط‌زیست حساس می‌شوند.

نظریه‌پرداز محیط‌زیست کشور مشارکت مردمی برای حفظ و حراست از محیط زیست را بسیار مهم عنوان و بیان داشت: تحقیقات نشان می‌دهد، ۲۵ درصد از کودکان مقطع ابتدایی در کشور اضافه وزن دارند که یکی از دلایل این مشکل، عدم تحرک و عدم ارتباط با طبیعت است.

وهاب‌زاده گفت: ایجاد مدارس طبیعت با رعایت موارد ایمنی و وجود تسهیل‌گر برای دانش‌آموزان از اقدامات مهم در راستای حفاظت از محیط‌زیست و آموزش غیرمستقیم دانش‌آموزان برای حفاظت از منابع طبیعی است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۶:۳۴

19 Mar 2020