۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۳۱۲۲۴

چهارمحال بختياري پيشرو در اجراي طرح تجميعي سامانه هاي نوين آبياري

مدير آب و خاک وامور فني و مهندسي سازمان جهاد کشاورزي استان، از کسب رتبه برتر استان در اجراي طرح تجميعي سامانه هاي نوين آبياري، خبر داد.
چهارمحال بختياري پيشرو در اجراي طرح تجميعي سامانه هاي نوين آبياري
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ مهندس سيد طاهر نوربخش مدير آب و خاک و امور فني و مهندسي سازمان جهاد کشاورزي چهار محال و بختياري گفت: استان چهارمحال و بختياري در زمينه اجراي طرح هاي نوين آبياري به صورت تجميعي جزء استان هاي پيشرو مي باشد.

وي، با اشاره به اينکه، تاکنون ۲۶ هزار هکتار از طرح هاي اجراي شده در مزارع عمومي بصورت يکپارچه اجرا شده و ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مزاياي طرح ها بهرمند شدند افزود: هدف از اجراي طرح هاي تجميعي يکپارچه سامانه آبياري در اراضي مي باشد که باعث کشت بصورت يکجا، ارتقاء بهره وري در آب و خاک، ارتقاء بهره وري اقتصادي و جلوگيري از خرد شدن اراضي مي شود.

وي، بابيان اينکه، اجراي سيستم هاي نوين آبياري از طرف کشاورزان خرده مالک در حال حاضر مورد استقبال بيشتري نسبت به سال هاي گذشته قرار گرفته است افزود: درحال حاضر ۶ هزار هکتار پرونده تکميل شده طرح تجميعي سامانه هاي نوين آبياري معرفي شده است که آماده دريافت کمک بلاعوض و تسهيلات مي باشند.

قابل ذکراست تاکنون در استان چهارمحال و بختياري حدود ۵۲ هزار هکتار از اراضي آبي به سيستم هاي نوين آبياري تجهيز شده اند که در اين زمينه رتبه نخست کشوري را استان به خود اختصاص داده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۱:۳۷

5 Mar 2020