۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۳۵۰۳۱
امام جمعه بروجن:

برخي ها دين را بر خودشان تطبيق مي دهند/ رياست جمهوري بدون تنفيذ رهبري مشروعيت ندارد

امام جمعه شهر بروجن با بيان اينکه به طور کلي مدل و سيستم حرکت غرب گرا در کشور اين است که مباني ديني را به گونه اي تفسير مي کنند که مويد حرکت خودشان باشد، افزود: بدون تنفيذ رهبري نه راي مردم و نه رياست جمهوري مشروعيتي ندارد.
برخي ها دين را بر خودشان تطبيق مي دهند/ رياست جمهوري بدون تنفيذ رهبري مشروعيت ندارد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام دکتر رضا سعادت فر در گفتگو با کلار، اظهار داشت: مهمترين مصيبت عالم بشريت مظلوميت اميرالمومنين است که فرمود ساليان سال استخوان در گلو و خار در چشم زندگي مي کردم و مي ديدم چگونه ولايت و حکومت به تاراج مي رود.

حجت الاسلام سعادت فر اضافه کرد: واژگوني تعريف امام علي (ع) ازجمله بزرگترين مصائبي است که توسط جريان فتنه بر نظام اسلامي وارد مي شود.

وي گفت: بزرگترين ظلمي که طول تاريخ در حق بشريت توسط جريان فتنه صورت پذيرفت اين بود که حاکميتي که قرار بود الهي باشد و مردم را به بهشت برساند تبديل به حاکميت مادي و شيطاني شود که مشروعيت خود را بر اساس راي مردم کسب مي کند.

سعادت فر با بيان اين که متاسفانه امروز مظلوميت حکومت به تاراج رفته اميرالمونين توسط جريان فتنه هنوز ادامه دارد، گفت: در کشور جمهوري اسلامي به عنوان پايگاه شيعيان علي (ع) هم اين مظلوميت وجود دارد.

وي خاطر نشان کرد: اخيرا يکي از مسئولين تراز اول کشور در جمعي از اساتيد و پزشکان جمله اي در مورد امام علي (ع) عنوان کرده که دل شيعه را مي سوزاند؛ وي گفته است: "امير المومنين مبناي ولايت و حکومت را انتخاب مردم مي داند؛ او گفت هرکس را که مردم به عنوان رهبر انتخاب کنند من هم اطاعت مي کنم".

امام جمعه بروجن اين جمله را خلاف قرآن و واقعه غدير دانست و گفت: اگر قرار بود که مشروعيت حاکميت و مشروعيت ولايت به راي مردم و پذيرش مردم باشد غدير چه جايگاهي دارد.

برخي ها مباني دين را بر خودشان تطبيق مي دهند

حجت الاسلام سعادت فر با بيان اين که حضرت علي(ع) آن خلافت ها را نامشروع مي دانست و تبعيت نمي کرد، گفت: اميرالمونين مي فرمايد در آن زمان که خلافت به انحراف گراييده بود پرده اي ميان خود و زمامداري افکندم روي از آن گردانيدم و در انديشه شدم که با دست بريده و بدون ياور براي به دست آوردن حق غصب شده ام پيکار نمايم يا در برابر آن رويداد تاريک و مبهم صبر کنم به اين نتيجه رسيدم که شکيبايي و صبر خردمندانه تر از مبارزه و پيکار است.

سعادت فر با بيان اين که سکوت اميرالمومنين به واسطه مشروعيت حاکميت هاي آن زمان نبود، تصريح کرد: کساني که مي گويند مبناي حکومت و ولايت انتخاب مردم است کاملا غلط است.

وي با مطرح کردن اين سوال که هدف از طرح اين مباحث چيست، گفت: به طور کلي مدل و سيستم حرکت غرب گرا در کشور اين است که مباني ديني را به گونه اي تفسير مي کنند که مويد حرکت خودشان باشد و به جاي اينکه فکر خود را بر دين تطبيق دهند دين را بر خودشان تطبيق مي‏‌دهند.

امام جمعه بروجن با بيان اين که غرب گرايان دين را با فکر خود تطبيق مي دهند، افزود: برخي ها مي خواهند اين گونه القاء کنند که وقتي مردم راي دادند ديگر تنفيذ معنايي ندارد.

حجت الاسلام سعادت فر گفت: تنفيذ مقام رفيع ولايت فقيه در مورد حکم رياست جمهوري به معناي مشروعيت بخشيدن الهي به حکم رياست جمهوري است.

رياست جمهوري بدون تنفيذ رهبري مشروعيت ندارد

امام جمعه بروجن راي مردم را به مثابه صفري دانست که تنفيذ رهبري عدد و کامل کننده آن است و بدون تنفيذ رهبري نه راي مردم و نه رياست جمهوري مشروعيتي ندارد.

وي با بيان اين که راي مردم به معناي اعتماد به جمهوري اسلامي، ارکان نظام و در راس آن جايگاه رفيع ولايت فقيه است، افزود: غالب راي مردم به برکت عشق و محبت مردم به نظام ولايت فقيه است.

سعادت فر گفت: جمهوري اسلامي در اوج بصيرتي قرار دارد که جايگاه رفيع ولايت فقيه را نائب امام زمان (عج) و رفيع الهي مي دانند که با هيچ جايگاه ديگري قابل قياس نمي باشد.

وي اضافه کرد: دشمنان، بدخواهان و غرب گرايان بدانند که اين ملت تا آخرين قطره خون ضمن رصد حرکت هاي تضعيف کننده از حريم ولايت و رهبري اطاعت محض خواهند داشت و با بانگ رسا به همه غرب گرايان اعلام مي کنند که بشکند دهاني که براي توجيه قدرت خود به تفسر غلط دين مي پردازند.

سعادت فر گفت: وقتي از صلح امام حسن (ع) درس تسليم و از عاشوزرا درس مذاکره بگيريم مبناي ولايت را هم به دست مردم مي دهيم که به واسطه فريب تاب عدالت علوي را نداشته باشند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۱:۳۳

13 Jan 2020