۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۳۷۳۷۲
گزارش خبري/

گلايه مردم لردگان از کيفيت نامطلوب نان/ نيمي از نان‌ها ضايعات هستند و دور ريخته مي شوند

بي کيفيتي نان به يکي از دغدغه هاي روزمره مردم لردگان تبديل شده است؛ برخي ضعف نظارت ها را عامل اصلي اين وضعيت مي دانند اما کارشناسان معتقدند نظارت بر کار نانوايي ها زماني موفق خواهد بود که نظارت به صورت عمومي باشد و کيفيت توسط خود مشتريان نانوايي ها مطالبه شود.
گلايه مردم لردگان از کيفيت نامطلوب نان/ نيمي از نان‌ها ضايعات هستند و دور ريخته مي شوند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ گندم، مهم ترين ماده غذايي بشر است که تاکنون نتوانسته اند براي آن جانشيني بيابند، و از حيث پروتئين و ساير مواد کالري زا در رديف بهترين و سالم ترين مواد غذايي قرار دارد.

دين مبين اسلام، سفارش بسياري درباره نان کرده و اهميت فوق العاده اي براي آن قائل شده است. رسول خدا (ص) مي فرمايند: خدايا! به نان ما برکت بده و ميان ما و آن جدايي ميفکن.»؛ شايسته است که مسئولان در سياست گزاريهاي خود، کيفيت نان را مد نظر داشته باشند. همچنين لازم است که مردم را به پرهيز از اسراف و مصرف صحيح نان تشويق کنند.

گلايه مردم لردگان از کيفيت نامطلوب نان
يکي از شهروندان لردگاني، با اشاره به پايين بودن کيفيت نان عرضه شده توسط خبازي ها، مي گويد: بارها اعلام مي شود که براي ارتقاي کيفيت نان و جلوگيري از اسراف، کم فروشي و کاهش ضايعات نان بايد قيمت اين ماده غذايي افزايش پيدا کند.

شهروند ديگري مي گويد:نظارت ها در نانوايي هاي سطح شهر بسيار کمرنگ است و بعضاً در برخي نقاط شهر گويا نظارت و سرگشي از نانوايان وجود ندارد.

يکي از فرهنگيان در نوبت گرفتن نان در اين باره گفت: نظارت بر کار نانوايي ها زماني موفق خواهد بود که نظارت به صورت عمومي باشد و کيفيت توسط خود مشتريان نانوايي ها مطالبه شود.

شهروند ديگر با اعتراض به اينکه اکثر نانوايي ها نان سوخته و يا خمير دست مشتري مي دهند و هيچ نظارتي صورت نمي گيرد و گاهاً نيمي از نان ها ضايعات هستند و دور ريخته مي شوند.

توزيع آرد نامرغوب موجب پايين آمدن کيفيت نان مي شود
يکي از نانوايان شهر لردگان، علت نامرغوب بودن نان شهرستان را آرد دانست و گفت: اگر آردي که براي شهرستان هاي همجوار تهيه مي شود براي شهر لردگان هم تهيه شود مطمئناً نان لردگان هم از کيفيت بالاي برخوردار مي شود .

خباز لردگاني با اشاره به سختي هاي شغل نانوايي و کمبود در آمد مطلوب در اين حرفه، تاکيد دارد: سخت ترين و در عين حال کم درآمد ترين شغل در جامعه کنوني خبازي است، قيمت کنوني نان با توجه به بهاي انرژي، دستمزد کارگران و کرايه هاي مغازه ها صرفه اقتصادي ندارد خواستار تغيير قيمت نان و توجه بيشتر مسئولين شد.


برهان حسين پور، سرپرست فرمانداري لردگان گفت: در اين خصوص جلسه اي در راستاي بهبود کيفيت نان در شهرستان لردگان برگزار شد و با تاکيد بر ضرورت توجه ويژه نانوايان به پخت با کيفيت نان، خواستار تشديد نظارت و کنترل بر فعاليت خبازان اين شهرستان شد.

حسين پور در ادامه افزود: از دستگاه هاي نظارتي و اتحاديه نانوايان خواست تا برخورد با متخلفيني که نان را با کيفيت مطلوب پخت نمي کنند و يا تخلفاتي از جمله کم فروشي و رعايت نکردن بهداشت دارند برخورد قانوني صورت گيرد .

سرپرست فرمانداري لردگان بيان داشت: ادارات صنعت معدن تجارت شهرستان، اتاق اصناف و شبکه بهداشت خواسته شد که به صورت مداوم بازرسي از نانوايي هاي سطح شهرستان را در دستور کار خود قرار دهند و گزارش از متخلفين ازجمله کم فروشي، عدم رعايت بهداشت و ... جهت برخورد قانوني به فرمانداري ارسال شود .

انتهاي پيام1022ج /630 ل 
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۵۲:۱۲

7 Jan 2020