۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۲۸۱۹۲
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد:

۲۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شد

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد گفت: ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در سال گذشته توفیقات خوبی در عرصه اقتصاد مقاومتی داشته است و توانسته ۲۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی را در این شهرستان راه‌اندازی کند.
۲۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شد
به گزارش جهانبین نیوز، سرهنگ مهران مرادی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: ۳۸ کارگاه پرورش قارچ خوراکی در سال گذشته در شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شد که مورد حمایت بسیج سازندگی قرار گرفتند.

وی افزود: ۴۶ کارگاه صنایع تبدیلی کوچک، دو کارگاه پرورش شترمرغ، ۳۰ واحد پرورش زنبورعسل، شش واحد راه‌اندازی گلخانه‌های کوچک، ۳۴ واحد پرورش دام سبک و سنگین، دو کارگاه پرورش ماهی، ۱۲ کارگاه کشت زعفران که در زمین‌های زراعی خود کشاورزان قرار گرفت، یک کارگاه پرورش مرغ بومی، هفت کارگاه پرورش کبک، بلدرچین و بوقلمو، هفت کارگاه مرکز ترویجی مرغ بومی و همچنین کارگاه‌های احیا و توسعه باغات، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی ازدیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی بوده است که در شهرستان شهرکرد توسط بسیج سازندگی مورد حمایت قرار گرفت.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه حمایت‌های وام‌ها و تسهیلات حدود 7 میلیارد ریال در سال گذشته توسط بسیج سازندگی ناحیه شهرستان شهرکرد بوده است تصریح کرد: با اجرای طرح‌های فوق حدود ۴۵۰ نفر زمینه اشتغال آن‌ها در سال گذشته فراهم شد.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ نفر در آموزش‌هایی که با مشارکت جهاد کشاورزی استان فراهم شد شرکت نموده و گواهی برای آن‌ها صادر گشت که این امر نیز جزء عملکرد بسیج سازندگی ناحیه بوده است.

سرهنگ مرادی اذعان داشت: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی قطعا می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی و بالا بردن تولیدات داخلی و جهت مقابله با تحریم‌ها بسیار کارساز باشد.

وی از جمله محاسن طرح‌های اقتصاد مقاومتی را افزایش تولید ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب دانست و تصریح کرد: امید است در سال جاری بتوانیم در میدان عمل و اقدام حرکت‌های خوبی را انجام دهیم .

سرهنگ مرادی افزود: ایجاد محیط رقابتی در اقتصاد مقاومتی و افزایش کارایی در این مجموعه، قدرت بالا در جذب و بومی کردن تکنولوژی، استفاده از امکانات در طرح‌های اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد و افزایش روحیه جهادی که قطعا می‌تواند ما را در بحث خودکفایی و بالا بردن تولید داخلی بسیار کمک کند از جمله اقداماتی است که می‌تواند تاثیرگذار نیز باشد.

انتهای پیام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۹:۵۸

26 Dec 2019