۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۱۷۶۳۴
مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا:

فقرا در جامعه اسلامی باید کمتر شوند

ما در موسسه خیریه امدادگران عاشورا معتقدیم جامعه ای باید ایجاد شود که فقرا در آن کمتر شوند یا حداقل توجه ویژه ای به فقرا بشود.
فقرا در جامعه اسلامی باید کمتر شوند
به گزارش جهانبین نیوز، مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا - نصرالله فتحیان؛ در گفتگو با روزنامه سپید ضمن معرفی موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیان داشت: ما معتقدیم دولت ها هنوز نتوانسته اند همه مسایل بیماران فقیر را پوشش دهند.

وی افزود: مردم می‌توانند به کمک فقرا و دولت بیایند. ما در موسسه خیریه امدادگران عاشورا معتقدیم جامعه ای باید ایجاد شود که فقرا در آن کمتر شوند یا حداقل توجه ویژه ای به فقرا بشود.

فتحیان تصریح کرد: هدف ما برای کمک رسانی به محرومین در گام اول جامعه پزشکی است.ما جامعه نورانی و پرافتخاری از پزشکان در ۱۰ سال اول انقلاب و هشت سال دفاع مقدس داریم ، در آن دوران که کشور ما به حضور این عزیزان در سختترین میادین نیاز داشت، این پزشکان آمدند و جانانه حضور پیدا کردند و محصول حضور این عزیزان چنین بود که حدود صد هزار مجروح و مصدوم شیمیایی را در نزدیکترین مرکز درمانی به معرکه نبرد یعنی همان بیمارستان های صحرایی تحت معالجه و درمان قرار دادند.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا ادامه داد: بنده به عنوان مسئول بخش بهداری بهداشت و درمان زمان جنگ شاهد این رویداد بزرگ بودم و با جرعت میتوانم به شما بگویم که این بیمارستان‌های صحرایی، اورژانس های خط مقدم و حضور پر رنگ پزشکان، پرستاران و جامعه پزشکی داوطلب در پستهای امداد. بدون شک باعث نجات بیش از یکصدهزار رزمنده دوران دفاع مقدس شد.

فتحیان خاطرنشان کرد: ما جامعه ای داریم که در آن بخشی از مردم بخاطر اینکه پول درمان ندارند فوت می‌کنند و یا در سیر مراحل درمان بسیار به زحمت می افتند، هدف ما کمک به این گروه با دید کاملا غیر سیاسی است و تا به امروز که موسسه ما ۱۱ ساله شده است هیچگونه نگاه سیاسی و انتفاعی نداشتیم. امدادگران عاشورا موسسه ای است کاملا غیرانتفاعی، یعنی هرکسی که به عضویت این نهاد می آید از حقوق شخصی خود، از آبرو و اعتبار خود برای کمک به بیماران فقیر خرج می کند.

به گفته وی، تاکنون بیش از ۳هزار نفر از جامعه پزشکی در تهران و ۲۳ شعبه استانی عضو موسسه شده اند که خودشان محور خدمت به محرومین شدند و به این کار افتخار می‌کنند.

فتحیان افزود: دکتر پزشکیان، دکتر اکبری، دکتر هراتیان، دکتر سادات، دکتر جمشیدی و بسیاری از پزشکان بزرگ ما عضو موسسه هستند که این عزیزان با ویزیت های تخصصی و عمل های جراحی دهها هزار بیمار رو معالجه کردند که هزینه های بسیار بالایی داشتند.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: ما از ۴ سال پیش کارگروه های تخصصی ای رو در امدادگران عاشورا برای سیاست‌گذاری و پیدا کردن راهکارهایی خاص برای خدمت به بیماران محروم تشکیل دادیم یکی از مهمترین آن کارگروه داروسازان است که بخشی از هزینه های این بیماران را خودشان پرداخت می‌کنند. داروخانه های بسیاری به واسطه این عزیزان عضو خیریه شده‌اند. بسیاری از داروسازان مطرح کشور همچون دکتر دیناروند، دکتر جمشیدی و آقای دکتر کبریایی و حدود ۶۰ نفر دیگر این کارگروه تخصصی را اداره می‌کنند.

فتحیان با بیان اینکه از سال ۸۹ با بررسی نظام سلامت تصمیم گرفتیم بیمارانی که بیشترین مشکلات را دارند پوشش دهیم، اظهار کرد: تلاش کردیم بیماران سرطانی و صعب‌العلاج که هزینه های بسیار سنگینی دارند و بیمه های ما در تأمین هزینه های این عزیزان ضعیف هستند را پوشش دهیم و این عزیزان غیر از مشکلات درمان، مسایل روحی و روانی فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰هزار بیمار سرطانی در تهران و ۲۳ استان تحت پوشش خیریه هستند که هزینه دارویی بسیار سنگینی دارند و عمده این داروها خارجی است، افزود: طبیعتاً ما نمی‌توانیم همه هزینه این بیماران را تأمین کنیم . بحمدالله با وجود منابع مالی موسسه و کمک های خیرین بزرگوار ما توانسته ایم در برخی موارد برای بیماران سرطانی تا سقف ۴ تا ۵ میلیون تومان خدمات درمانی ارائه کنیم ولی برای ادامه راه به کمک های خیرین بیشتری نیازمندیم. ما به دنبال این هستیم که نیکوکار را به مستقیم به مددجو متصل کنیم البته با رعایت مسایل اخلاقی و مسایل روحی و روانی.

فتحیان خاطرنشان کرد: امدادگران عاشورا تعداد زیادی از بیمار کلستومی را تحت پوشش دارد که به همین منظور خیرینی را جذب کرده ایم که تقبل کرده اند در ماه ۵ بیمار کلستومی رو تحت پوشش درمانی قرار دهند.

وی افزود: هدف ما جذب همه جامعه پزشکی است و به اعتقاد من همه این جامعه میتوانند افراد خیری باشند، که البته کارخیر هم مثل ایمان دارای مراتبی است هرکس هرمقدار که بخواهد میتواند در موسسه سهم داشته باشد . امدادگران عاشورا نه تنها وارد رقابت با موسسات خیریه دیگر نشده بلکه معین خیریه های دیگر هم هست یعنی بخشی از بیماران فقیری که امدادگران عاشورا تحت پوشش خود قرار داده است از خیریه های دیگر و مددکاری های بیمارستانها به ما معرفی میشوند.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا خاطرنشان کرد: برای اینکه با دستگاه‌های سلامت هماهنگ باشیم در استانها با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی جلساتی داشتیم برای اینکه ما را راهنمایی کنند تا در استان اگر کمکی جذب شد در کدوم بخش هزینه شود تا تأثیر بیشتری بر هدف داشته باشیم.

فتحیان با بیان اینکه تشویق و ترغیب جامعه پزشکی به این کار خیر دو تأثیر مهم خواهد داشت، اظهار کرد: اول اینکه در جامعه پزشکی برخی از آدمها با عملکرد بدی که انجام دادند چهره این جامعه رو در نظر مردم قدری خراب کرده اند اینگونه کارهای خیرخواهانه میتواند با معرفی خیرین در این حوزه تا حدودی این تصویر اشتباه را در اذهان مردم ترمیم نماید. چون ما معتقدیم در این جامعه آدمهایی هستند که هم از نظر تخصص در سطح بالایی هستند و هم در عرصه خدمت رسانی پیشتازند. و دوم اینکه کار خیر توسعه پیدا میکند . چرا ما باید در این زمینه از اروپایی و آمریکایی ها عقب تر باشیم. ما مردمانی هستیم که این گونه کارها در آیین چندین هزار ساله مان و در دین مبین مان اسلام بارها و بارها سغارش شده است. در این زمینه هنوز خیلی جای کمک و کار خیر هست که اگر دولت تمام هزینه این بیماران رو تامین کند بازهم بخش هایی می ماند که نیاز به این خیرین خواهد بود.

وی در خصوص انتظارات این موسسه از جامعه پزشکی، گفت: اول بخشی از وقتشان را هرچقدر که خودش تشخیص میدهند برای فقرا اختصاص دهند ما برای آن قسمت از وقت این عزیزان برنامه ریزی میکنیم برای خدمت به بیماران محروم و دوم اینکه بخشی از درآمدشان را برای این فقرا بگذارند حتی مصداقش راهم خودشان تعیین کند که مثلا در دارو هزینه شود یا در ویزیت یا در بستری و جراحی.

فتحیان افزود: برخی پزشکان نیکوکار عضو موسسه امدادگران عاشورا می‌گویند ما بخاطر اینکه فقرا نیاز دارند اینجا نیستیم، ما خودمان نیاز داریم که به فقرا کمک کنیم بخاطر حس خوبی که این کار به ما میدهد.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا خاطرنشان کرد: خدمت مردم و خیرینی که می‌خواهند در حوزه سلامت کمک کنند عرض می کنم که کمک به این حوزه تنها احداث بیمارستان و تأمین تجهیزات نیست. اگر کسی میخواهد مستقیم به فقیر بیمار کمک کند میتواند به امدادگران عاشورا مراجعه کند ما برآورد هزینه بیماران فقیر تحت پوشش خودمان را داریم و خیرین میتوانند در تأمین همه و یا بخشی از آن هزینه ها مارا همراهی نمایند.

فتحیان افزود: موسسه خیریه امدادگران عاشورا در سال گذشته ۵ میلیارد تومان خدمات درمانی به بیماران محروم ارائه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما از کمک های خیرین به هیچ عنوان خرج مسائل اداری نمیکنیم . هرچند که البته موسسه مخارج اداری هم دارد اما هم به دلیل اینکه دست اندرکاران این موسسه اکثراً داوطلب هستند این مخارج خیلی کم است و هم با توجه به اینکه این موسسه متوسل به حضرت زهرا س است ، برای تأمین این مخارج اندک هم خیرین خاصی داریم که تمامی هزینه های جاری و اداری موسسه را برای روشن نگه داشان چراغ خانه حضرت زهرا س تقبل کرده اند و خیرین عزیز مطمئن باشند کمکی که میکنند مستقیم بیماران هزینه می‌شود.


انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۳:۱۰

16 Jan 2020