۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۴۱۱۲
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد

لب‌های خشکیده کارخانه یخ بهداشتی فرادنبه در تمنای جرعه‌ای آب!

مجری تولید یخ بهداشتی در فرادنبه گفت: برای تولید یخ نیاز به آب داشته و از مسئولین انتظار داریم تا اجرای پروژه انتقال آب بن-بروجن یک چاه کشاورزی برای تامین آب شهرک صنعتی فرادنبه در نظر بگیرند و مشکلات ما را برای چند ماه تولید یخ در سال رفع کنند.
لب‌های خشکیده کارخانه یخ بهداشتی فرادنبه در تمنای جرعه‌ای آب!
محمدحسین ربیعی مجری تولید یخ بهداشتی در فرادنبه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در سال ۷۹ و با واگذاری زمین برای تولید قطعات پلاستیکی کارم را آغاز کردم.

وی در ادامه افزود: بعد از مدتی با اخذ کلیه مجوزها تغییر کاربری داده و مشغول تولید یخ بهداشتی شدم.

ربیعی با اشاره به اینکه با وجودی که در سال ۷۹ زمین از سوی منابع طبیعی برای بهره‌برداری و شروع کارم واگذار شد و سند اخذ کردم اما در سال ۸۴ شرکت شهرک‌های صنعتی استان از ما خواست ۲۷ میلیون تومان برای حق انتفاع پرداخت کنیم اما با این وجود هنوز نتوانستند نیاز کارگاه که تامین آب برای تولید یخ است را فراهم کنند.

این تولیدکننده با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال ۸۵ اقدام به حفر چاه در شهرک صنعتی فرادنبه کردند اما این کار بسیار غیرکارشناسی بوده و هست چون محلی که برای احداث این چاه انتخاب شده به هیچ وجه آب ندارد و این شرکت فقط برای توجیه تولیدکنندگان که درحال فعالیت برای رفع مشکل تولید در کشور هستند درحال هزینه بیهوده در این مکان است خاطرنشان کرد: متاسفانه برای رفع مشکل آب شهرک صنعتی فرادنبه تا به حال هیچ کار اصولی صورت نگرفته است.

ربیعی همچنین به مجوزهای صادر شده برای احداث ۱۳ واحد تولیدی قطعات بتنی در فرادنبه اشاره و یادآور شد: این واحدها مصرف بی‌رویه آب دارند اما شرکت شهرک‌های صنعتی استان با این توجیه که از صاحبان این مجوزها تعهد گرفته شده که آب واحدشان را خودشان تامین کنند بیان داشت: اگر قرار است تولیدکنندگان خودشان آب و برق‌شان را تامین کنند پس چرا ما به شرکت شهرک‌های صنعتی باید هزینه پرداخت کنیم.

چرا از تولیدکنندگان حمایت نمی‌شود

وی با بیان اینکه من از ۱۳ سالگی در کار تولید هستم اما درحال حاضر با شرایط سختی برای تولید مواجه شده‌ام اضافه کرد: در شرایطی که تا این حد بر موضوع تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری سفارش می‌شود چرا از تولیدکنندگان هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد.

ربیعی یادآور شد: در شهرک صنعتی فرادنبه تولیدکنندگان با مشکلات زیادی چون؛ عدم پلاک‌بندی، کمبود چراغ‌های برق، عدم آسفالت کوچه‌ها، نبود ورودی و سردر مناسب، نبود امنیت و... مواجه هستند و اگر فرمایشات مقام معظم رهبری شامل شهرک صنعتی فرادنبه نمی‌شود اعلام کنند تا شهرکی که باعث بروز مشکلات زیادی را برای فعالان آن شده است را تعطیل کنیم.

این تولیدکننده با اشاره به فروش ۹۵ درصد از زمین‌های شهرک صنعتی فرادنبه بیان داشت: شهرک فرادنبه بسیار مظلوم واقع شده و اگر قرار است کاری انجام شود عملا انجام شود نه با شعار و روی کاغذ.

تنها برای چند ماه درسال برای تولید یخ به آب نیاز داریم

ربیعی کار در واحد تولید یخ بهداشتی را فصلی دانست و گفت: به دلیل اینکه بازار فروش یخ در ماه‌های سرد سال رونق ندارد و ما تنها برای چند ماه از سال آب نیاز داریم و مجبورم برای کارم آب خریداری کنم که این به ضررم است.

آب مورد نیاز تولیدم فراهم شود، مشکل فروش ندارم

این تولیدکننده در استان ادامه داد: برای فروش تولیداتم مشکلی ندارم چون طرحم توجیه دارد و در برخی از موارد حتی جرات بازاریابی بیشتر ندارم چون ممکن است به دلیل نبود آب نتوانم یخ مورد نظر را تولید کنم.

وی با اشاره به اینکه واحد تولید یخ بهداشتی ظرفیت تولید ۱۶۰۰ قالب یخ در ۲۴ ساعت را دارد افزود: در این واحد تولیدی پنج نفر بطور ثابت مشغول به کار هستند.

ربیعی اضافه کرد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی در استان‌های همسایه که در کویر قرار گرفته‌اند حتی یک دقیقه هم مشکل قطعی آب ندارند اما ما اینجا مشکلات بسیاری داریم و این درحالی است که برای تولید دو کیلو یخ تنها یک لیتر آب نیاز است و این یعنی یک سوم کل آب موردنیاز واحدهای تولید قطعات بتنی که هیچ توجیهی ندارند.

وی تاکید کرد: واحد تولیدی ما  6 ماه در سال آب نیاز دارد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان می‌تواند تا آمدن آب بن-بروجن برای کارگاه چاه اجاره کند تا ما بتوانیم در این 6 ماه فعالیت‌مان شرمنده مردم نشویم.

برای تولید و ایجاد اشتغال گوش به فرمان رهبرمان هستیم

ربیعی خاطرنشان کرد: من از نوجوانی عشق فعالیت در کارهای تولیدی داشته‌ام، اما اگر بخواهم وارد هر کاری غیر از تولید شوم بیشتر می‌توانم موفق باشم ولی ما گوش به فرمان رهبرمان هستیم و نمی‌خواهیم وارد کاری شویم که به ضرر کشور و مردمان‌مان شود.

مسئولان با تامین آب حامی تولیدمان در کارگاه باشند

ربیعی با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ‌گونه تسهیلاتی دریافت نکرده‌ام و یارانه‌ای هم نداشتم ادامه داد: ما هیچ توقعی از دولت نداریم جز تامین آب موردنیاز برای تولید یخ.

سال گذشته سال بدی به لحاظ تامین آب برای تولیدکنندگان فرادنبه‌ای بود

علیرضا شفیع‌زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مساله آب شهرک صنعتی فرادنبه درحال حل شدن است.

وی با بیان اینکه یک چاه در گذشته برای تامین آب این شهرک احداث شد که متاسفانه جواب نداد افزود: به همین دلیل سال گذشته سال گذشته مجبور به تامین آب واحدهای این شهرک صنعتی با تانکر شدیم.

امسال مشکل آب تولیدکنندگان شهرک صنعتی فرادنبه حل می‌شود

شفیع‌زاده بیان داشت: درحال حاضر و برای رفع مشکلات تولیدکننده‌ها در شهرک صنعتی فرادنبه در حال خرید یک چاه کشاورزی در این مکان هستیم، به تولیدکنندگان فرادنبه حق می‌دهیم چون سال گذشته سال بدی به لحاظ تامین آب بود اما امسال به دنبال رفع مشکلات سال گذشته هستیم، اعتباری برای خرید چاه و رفع مشکل تخصیص داده شده است که امیدواریم با این کار مشکلاتی تولیدکنندگان در زمینه تامین آب حل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری مشکل بزرگ این شهرک را کمبود آب عنوان کرد و یادآور شد: ان‌شاالله با پیگیری‌ها و خریداری این چاه مشکلات رفع و زمینه تولید بیشتر در این شهرک فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۲:۴۲

29 Dec 2019