۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۲۹۴۷۹
کلار گزارش مي دهد/

موج بيکاري در شهر بروجن/ از رانندگان و کشاورزان تا جوانان و کارگران

گشتي کوچک در ميان کوچه و بازار شهر بروجن مشکل بيکاري که اقشار مختلف مردم را با مشکل مواجه ساخته است آشکار تر مي سازد.
موج بيکاري در شهر بروجن/ از رانندگان و کشاورزان تا جوانان و کارگران
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، بيکاري در جامعه به عنوان بزرگترين معضل اجتماعي محسوب مي شود؛ معضلي که هم اکنون شديدتر ار سال هاي گذشته احساس مي شود.

گزارش خبرنگار کلار در شهر بروجن حکايت از گلايه مردم و جوانان از بيکاري قشرهاي مختلف در اين شهر دارد؛ گشتي کوچک در ميان مردم کوچه و بازار مشکل بيکاري و رکودي که در بازار حاکم شده را آشکار مي سازد.

يک جوان بروجني در گفت و گو با کلار، گفت: براي يافتن شغل به ادارات مختلف و شرکت هاي توليدي در شهرک صنعتي بارها مراجعه کرده ام اما متاسفانه نتيجه اي نداشته است؛ در چند سال اخير هم مشکل رکود و عدم حمايت از توليد کنندگان به مشکل بيکاري دامن زده است.

محمود احمدي افزود: عدم حمايت از توليد کنندگان نه تنها صاحبان شرکت ها را با مشکل مواجه ساخته است بلکه به دنبال آن بيکاري را نيز شدت مي بخشد؛ برخي از نيروهاي کار هم به دليل عدم رونق اين شرکت ها در حال تعديل شدن هستند.

يک راننده کاميون نيز در اين خصوص، اظهار داشت: رکود و عدم ساخت و ساز و مسکن سازي در چند سال اخير کار ما را نيز تحت تاثير قرار داده است، در سال هاي گذشته تقاضاي سيمان براي مسکن سازي بسيار مطلوب تر از وضعيت فعلي بود.

قربانعلي ربيعي اضافه کرد: در پي رکود در بازار مسکن سازي تقاضاي سيمان به شدت کاهش پيدا کرده است به گونه اي که حمل و نقل آن به ندرت انحام گيرد و اغلب اوقات ما را با بيکاري مواجه مي سازد.

يکي ديگر از شهروندان بروجني، اضافه کرد: رونق مسکن سازي در سال هاي گذشته براي اقشار مختلف جامعه ايجاد شغل کرده بود و هر قشري به نحوي مشغول کار بودند.

مسعود احمدي با بيان اين که ۷۰ درصد اشتغال کشور به صنعت ساختمان سازي ارتباط دارد، تصريح کرد: متاسفانه رکودي که دچار صنعت ساختمان سازي شده تمام قشرها را با مشکل جدي مواجه ساخته است.

وي ادامه داد: با رونق گرفتن صنعت ساختمان سازي بيش از ۷۰ درصد مشکل بيکاري مردم مرتفع خواهد شد.

يکي ديگر از شهروندان بروجني نيز گفت: کشاورزان اين منطقه به علت خشکسالي شديد و کم آبي مجبور به ترک منطقه و مهاجرت به مناطق ديگر براي کشاورزي شده اند.

اين شهروند بروجني اضافه کرد: مهاجرت کشاورزان از شدت کم آبي به مناطق ديگر نيروي کار در منطقه را کاهش مي دهد و به نوعي معزل بيکاري را افزايش مي دهد.

ديگر شهروند بروجني گفت: کليد حل مشکل بيکاري تنها در گرو پيگيري سياست هاي اقتصاد مقاومتي است؛ دولت با حمايت از کارگاه هاي توليدي و کارخانه ها هم مي تواند اقتصاد کشور را شکوفا کند و هم معزل بيکاري را تا حد زيادي کاهس دهد.

حسن بهرامي بيان کرد: دولت با تاکيد ويژه بر سياست هاي اقتصاد مقاومتي مي تواند براي جوانان بيکار فرصت کار و شغل ايجاد کند.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۹:۲۱

10 Jan 2020