۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۳۲۸۹۹
حجت الاسلام انصاري؛

انقلاب ايران يک انقلاب خاص است و از خود ملت و با فرياد «الله اكبر» به وجود آمد

حجت الاسلام والمسلمين حسن انصاري، امام جمعه لردگان در نماز جمعه اين هفته در ادامه سلسله مباحث سبک زندگي اسلامي و قرآني در اين هفته به يکي از مباحث روز اشاره کرد و آن هم تکريم به والدين است.
انقلاب ايران يک انقلاب خاص است و از خود ملت و با فرياد «الله اكبر» به وجود آمد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان ؛ حجت الاسلام انصاري امام جمعه لردگان در خطبه اول اين هفته ، نيکي به پدر و مادر را يکي از خصوصيات مهم سبک زندگي اسلامي دانست و خاطرنشان كرد: خداوند در قرآن بارها به سفارش بر احسان و نيکي به پدر و مادر کرده، لذا بايد با احسان به والدين و اينكه هنگام پيري و سالخوردگي باعث رنجش و ناراحتي آنها نشويم و در برابر خواسته‌هاي مكرر آنها آه و واي نكنيم و آنها را از خود مرانيم، با آنها بلند صحبت نكنيم و محبت را به سوي آنها بگشائيم، همان گونه كه در كودكي، آنها به ما محبت روا داشته‌اند.

انصاري در ادامه به مسئله زنا پرداخت و افزود: زنا کردن در دين اسلام از گناهان کبيره به شمار مي رود و کساني که مرتکب آن مي شوند چنانچه مجرد باشند بايد در ملاعام  80 ضربه شلاق به آنها زده شود ولي کساني که متاهل باشند و مرتکب اين گناه کبيره شوند، به قتل محکوم مي شود.

امام جمعه لردگان در پايان خطبه هاي اول اين هفته اشاره به سخن رسول اکرم‌صلي‌الله‌عليه‌و‌آله داشت و گفت: اسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا، به حساب خود رسيدگي کنيد قبل از اينکه به حساب شما برسند.

حجت الاسام انصاري در بخش دوم خطبه هاي اين هفته به مناسبت آغاز دهه مبارك فجر انقلاب اسلامى و سالروز بازگشت بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران، حضرت امام خمينى(ره) به ميهن  اشاره داشت و گفت: اين انقلاب ويژگي هاى بسيار مثبت داشت و دارد. اين انقلاب از باب اين كه يك انقلابى از خود ملت بوده است و مثل انقلابهاى ديگرنبود، بلكه گاهى حزبى در رأس بوده است و انقلاب كرده است و گاهى حكومتى بر حكومت ديگر قيام كرده است، بر ضد حكومت ديگر و او را سرنگون كرده است.

وي افزود:  انقلاب ايران نه مثل كودتاهاى دنيا است و نه مثل انقلابات دنيا،  بلکه خودش يك انقلاب خاص است، انقلابى است از خود ملت با فرياد «الله اكبر» و با فرياد جمهورى اسلامى  تشکيل شد.


حضور مردم در صحنه
انصاري با اشاره به سخنام امام راحل گفت: امروز همه ملت موظف است به وظيفه الهى كه در صحنه ها حاضر باشند. بايد در صحنه هاي انقلابي حاضر باشند، حضور شما در صحنه، اميد اين را مى دهد كه نه توطئه هاى داخلى موفق بشوند به آن طرحهاى شيطانى خودشان و نه هجوم خارجى بتواند به اين ملت آسيب برساند.


مبارزه با مفاسد اقتصادى
خطيب نماز جمعه اين هفته گفت: اقدامات اخير قوه محترم قضاييه در مبارزه جدى با مفاسد اقتصادى ازجمله ورود جدى اين قوه به مسأله فيش هاى نجومى و فسادهاى كلانى كه در دستگاه هاى مختلف متاسفانه يافت شده است و رسيدگى به پرونده هاى مختلفى كه در اين عرصه وجود دارد، جاى تقدير جدى دارد و انتظار از قوه قضاييه اين است كه در مبارزه با مفاسد اقتصادى زودتر و جدى تر ورود كند چنان كه رهبر معظم انقلاب اسلامى در سخنان ابتداى سال جارى متذكر شده بودند كه «با فساد مبارزه ى جدّى بشود، با ويژه خوارى مبارزه ى جدّى بشود، با قاچاق مبارزه ى جدّى بشود؛ اين ها دارد به اقتصاد كشور لطمه مي زند و ضررش را مردم مي برند.


۱۴ بهمن روز بزرگداشت فناورى فضايى
انصاري در بخش ديگر سخنان خود به به بهانه روز فناوري فضايي انقلاب اسلامى ايران اشاره داشت و گفت: فناوري انقلاب اسلامي ايران را به مسير پيشرفت هدايت كرد.
وي افزود: در تاريخ ۱۴ بهمن ۸۷، اين روز خجسته به عنوان «روز بزرگداشت فناورى فضايى» در تاريخ كشور ثبت گرديد و فناورى هوافضا يكى از مهم ترين دانش ها در مسير توسعه نظامى و غيرنظامى كشورها به شمار مى رود.

عظمت دستاوردهاى انقلاب
حجت الاسام انصاري بيان داشت: طى عمر پر بركت انقلاب اسلامى؛ دستاوردهاى نظام از چنان گستردگى و تنوعى برخوردار بوده كه امروزه نه تنها صاحب نظران بى طرف، بلكه دشمنان قسم خورده اين مرز و بوم نيز بر عظمت آن اذعان داشته و به كارآمدى بالاى آن اعتراف دارند.

وي افزود: برخى از پيشرفتهاى علمى و فناورى جمهورى اسلامى ايران، در حال تبديل شدن به قطب پزشكى در غرب آسيا مى باشد. در دوران قبل از انقلاب اسلامى، از يك طرف پزشكان خارجى حتى در شهرهاى بزرگ فراوان بودند و از طرف ديگر بسيارى از بيماران براى درمان راهى كشورهاى غربى و حتى سرزمين هاى اشغالى مى شدند.

انصاري در پايان گفت: بحمدالله امروز شاهد هستيم که علم و فناوري در بيمارستان هاى ايران گسترش يافت و بيمارستان هاي ما پذيراى بيماران ديگر كشورهاى منطقه براى درمان و انجام پيشرفته ترين عمل هاى جراحى مي باشد.

انتهاي پيام/630 ل
مرجع : سایت خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۴:۲۳

23 Jan 2020