۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۷۴۴۵
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نبود زیرساخت‌های لازم مانع عملیاتی شدن برنامه‌های فرهنگی در استان شده است

ما در استان زیرساخت‌هایی داریم اما کمبودهای فراوانی جهت کارهای فرهنگی داریم و لازمه عملیاتی شدن کارهای فرهنگی به وجود آمدن عرصه ها در تمام این زمینه ها است.
نبود زیرساخت‌های لازم مانع عملیاتی شدن برنامه‌های فرهنگی در استان شده است
به گزارش جهانبین نیوز، نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با جمعی از اقشار مردم اظهار کرد: این حرکت و ابراز احساسات نشان دهنده عواطف و احساسات عقلانی و مدبرانه اقشار مختلف مردم استان و دیدگاه آنان نسبت به این مسائل است.

وی گفت: مردم استان هر موقع احساس کنند باید در صحنه حضور فعالی داشته باشند به خوبی وارد میدان می شوند و احساسات و عواطف خودشان را نشان می دهند، چرا که این حضور و ابراز احساسات از ضرورت ها است و در کلان امر برای رشد استان و تعالی امور یک ضرورت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه افزود: یکی از وظایف آحاد مردم این است که نسبت به خادمان خودشان و نسبت به هر کس و با هر جایگاهی، این است که به میدان بیایند و وظیفه خود را در این زمینه انجام دهند و به تعالی و رشد جامعه کمک کنند.

این مقام مسئول گفت: این حضور فعال و ابراز کردن احساسات به عنوان قدردانی از فرد خاصی نیست بلکه نشان دهنده یک ارزش و هنر زیبا است و این هنر نباید در پس پرده بماند.

وی در ادامه اشاره کرد: باور ما این است که ما از ظرفیت های خودمان آنطور که باید استفاده نکردیم و دین ما نسبت به انقلاب، نظام اسلامی و ارزش های بلند اسلامی که امروز در دست ماست ادا نشده است و همچنین نسبت به مردم و خدمت به مردم در سایه نظام اسلامی، با ایده‌های موردنظر نظام اسلامی خیلی فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در برنامه های فرهنگی هیچ گاه نباید به کمیت نگاه کرد، چرا که ملاک و معیار جمعیت نیست بلکه هدف اصلی انجام وظیفه و ابلاغ پیام است.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به برنامه های طرح تقویت مبانی اعتقادی گفت: در برنامه های فرهنگی تعریف و تمجید و همچنین ایراد گرفتن و ترس از این که کسی خوشش بیاید یا احیاناً بدش بیاید به هیچ عنوان جایگاهی ندارد چرا که هدف ابلاغ پیام است.

وی یکی از دلایل عملیاتی نشدن کارهای فرهنگی را فراهم نشدن زمینه ها دانست و افزود: ما در استان زیر ساخت های داریم اما کمبودهای فراوانی جهت کارهای فرهنگی داریم و لازمه عملیاتی شدن کارهای فرهنگی به وجود آمدن عرصه ها در تمام این زمینه ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: اساس در کارهای فرهنگی این است که کار برای خدا باشد نه این که دید اقتصادی و مادی داشته باشیم چرا که دید مادی یکی از موانع بزرگ بر سر راه کارهای فرهنگی است.

وی در پایان به بحث ساخت و ساز مصلی بزرگ امام (ره) اشاره کرد و گفت: در مدت این ۳ سال که ما وارد استان شدیم ساخت و ساز به حول و قوه الهی ادامه پیدا کرده است و یک روز در کار وقفه ایجاد نشده است، منتهی کارهای عمرانی مصلی بسیار گسترده است و اعتبارات فراوانی جهت احداث لازم دارد که انشاالله به تدریج فراهم و به جایگاه خود خواهد رسید.

قبل از سخنان نماینده ولی فقیه آقای پور خاقان از حضور سه ساله ایشان قدر دانی کرد و گفت: در مدت این سه سال چه در عرصه های فرهنگی و سیاسی حرکت های قابل توجهی صورت گرفته و هر اقدام فرهنگی و سیاسی که لازم دیده شده، نماینده ولی فقیه حضور و با صراحت اظهار نظر و به طور شفاف مواضع نظام را بیان کردند و در عرصه‌های فرهنگی گام های بلندی برداشته شد که قطعاً در ارتقاء فکر و فرهنگ استان نقش زیبایی ایفاء کرد.

وی افزود: همچنین بر محوریت امور بر استان، نماینده ولی‌فقیه توانسته نقش محوری قابل توجهی ایفاء کند و ائمه جمعه و جماعات استان و همچنین دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم در یک مجموعه متعهد و منسجم قرار گرفت و به خدمت‌رسانی به استان نقش آفرین هستند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۱:۲۸

2 Jan 2020