۰
plusresetminus
خطيب جمعه لردگان در ادامه گفت: در دوران دفاع مقدس سه عنصر توکل به خدا، اعتماد به خدا و خودباوري از عناصري بود که دفاع مقدس ما درخشيد و اگر همين سه عنصر در زندگيمان درخشيد ملت ايران پيروز است .
فرهنگ جهاد و شهادت بايد جايگزين فرهنگ غرب شود/ معلمين و اوليا بايد نقش ويژه براي تربيت دانش آموزان داشته باشند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان، حجت الاسلام سيد مهدي تاجزاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: ايام محرم ايام شهادت و سوگواري سيد الشهدا است و از اهدافي که امام حسين(ع) در سفر به کربلا داشتند، يکي در خطر بودن دين اسلام را توسط بني اميه دانست و هدف ديگر ايشان احياي امر به معروف و نهي از منکر بوده است و فرمود من براي اصلاح جدم پيغمبر(ص) قيام کرده ام.


وي افزود: امر به معروف شرايطي دارد که از جمله شرايط ان ترويج معروفات و جلوگيري از منکرات در جامعه است. معروف يعني اصول دين و هدف سيد الشهدا هم احياي نماز در جامعه بوده است که در روز عاشورا علي رغم تير باران دشمن، نماز ظهر عاشورا را به جماعت برگزار کرد.


امام جمعه لردگان در خطبه دوم گفت: ترامپ مدعي است که ايران از پول نفت خود براي حزب الله لبنان هزينه مي کند و در منطقه دامن شرارت را زيادتر کرده است وي مدعي است که همه بايد در مقابل ايران بایستند. اين سخنان سخيف ترامپ در سازمان ملل باعث شد نتانياهو کثيف آن را بهترين سخنراني در طول سي سال سازمان ملل متحد بداند.


تاجزاد در ادامه بيان داشت: تمام نخبگان، دانشمندان و آنهايي که عقل دارند سخنان ترامپ را محکوم و سخيف دانسته اند و به آن اعتراض کرده اند و باعث شرمندگي کشور آمريکا است که رئيس جمهور آن اين سخنان را بيان کرده است.


وي گفت: سران کشورها از جمله کشور فرانسه اين حرفاي مسخره و ضد بشري آمريکا را محکوم کرده اند.

وي از مواضع خوب رئيس جمهور در سازمان ملل و ملاقات هاي که با سران ديگر کشورها داشت تقدير و گفت: آمريکا هيچ تعهدي را قبول ندارد و بايستي در مقابل آن با روحيه جهادي و من انقلابي ام برخورد کرد.


حجت اسلام تاجزاد با گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: نسل امروز ما به شدت از فرهنگ دفاع مقدس بيگانه است و مشکل اينجاست که فرهنگ جهاد و شهادت را به خوبي براي جوانان باز نکرديم.


وي اشاره داشت: ببينيد چگونه غرب در خانه هاي ما تهاجم و حمله برد و ما نيز بايد از چند نقطه هجوم ببريم و فرهنگ جهاد و شهادت را جايگزين فرهنگ غرب کنيم.


 امام جمعه لردگان افزود: غرب امروز جوانان ما را با يک موبايل با فضاي مجازي مشغول کرده است و آنقدر اين فضا را پر کردند که حرف حسابي به گوش جوانان ما نمي رسد.
 
خطيب نماز جمعه لردگان به بازگشاي مدارس اشاره کرد و گفت: شنبه اول مهر بازگشايي مدارس است مرکزيت تعليم و تربيت در مدارس در توسعه کشور نقش مهمي دارد و سرنوشت هر کشور به آموزش و پرورش آن کشور وابسته است.


خطيب جمعه لردگان در ادامه گفت: مدرسه و خانه بايد مکمل هم باشند و معلمين و اوليا بايد نقش ويژه براي تربيت دانش آموزان داشته باشند.


انتهاي پيام/630 ل
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۵:۳۰

27 Dec 2019