۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۶۸۸۶
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی؛

تکلیف فوتبال در ورزش روستایی معلوم نیست

غلامرضا جعفری با انتقاد از نامشخص بودن وضعیت فوتبال در روستاها بر مشارکت هرچه بیشتر فدراسیون فوتبال در این زمینه تأکید کرد.
تکلیف فوتبال در ورزش روستایی معلوم نیست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی با اشاره به حذف نماینده هیئت استانی این فدراسیون از مجمع انتخابات هیئت فوتبال در یک سال گذشته گفت: درحالی‌که جلب مشارکت جامعه روستایی به فعالیت‌های ورزشی و ازجمله فوتبال وظیفه فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی است اما نماینده این فدراسیون در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان‌ها حق رأی ندارد.

غلامرضا جعفری افزود: هر رشته ورزشی را فدراسیون مربوطه مدیریت می‌کند و بالاترین مرجع تخصصی در رشته فوتبال هم فدراسیون فوتبال است و این فدراسیون باید مشارکت لازم را برای توسعه فرآیندهای اجرایی این رشته ورزشی در روستاها به عمل آورد.

وی به برگزاری مسابقات فوتبال روستایی در سطوح مختلف همچون قهرمانی کشور اشاره و تصریح کرد: متصل شدن این‌گونه برنامه‌ها به فدراسیون فوتبال و لحاظ شدن سهمیه‌ای در لیگ دسته دو برای دو تیم برتر فوتبال روستایی از انتظارات جامعه ورزشی روستاها است.

جعفری ایجاد انگیزه و تعریف امتیازاتی برای جامعه فرهیخته ورزشی در روستاها را ضروری دانست و افزود: اگر جلب مشارکت بخش خصوصی و جذب حامیان مالی برای توسعه فوتبال روستایی دنبال می‌شود باید فرصت مناسب برای دیده شدن این مشارکت‌ها هم فراهم شود.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی یادآور شد: این فدراسیون نگاه تاجرانه‌ای به جذب حمایت‌های مالی بخش خصوصی برای توسعه فوتبال در روستاها ندارد و انجام این رسالت را با هم‌افزایی و همکاری با فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی خواهد کرد.

وی افزود: بخش خصوصی برای حمایت از فعالیت‌های ورزشی به دنبال سرمایه‌گذاری مقرون به‌صرفه است و اگر برای قهرمان فوتبال روستایی سهمیه‌ای در لیگ دسته دو کشور لحاظ شود نقطه عطفی در جلب مشارکت‌ها، ایجاد انگیزه و رونق بخشیدن به فعالیت‌های فوتبال به وجود می‌آید.

جعفری، مشارکت در تأمین برخی نیازمندی‌های و تجهیزات ورزشی و آموزش مربیان و داوران برای تربیت نیروهای متخصص را از دیگر انتظارات فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی از فدراسیون فوتبال برشمرد و گفت: به این طریق می توان زمینه حضور جامعه آماتور در عرصه این رشته پرمخاطب را فراهم کرد.

وی در ادامه از برگزاری نخستین دوره مسابقات فوتبال خیابانی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فوتبال کشور مرهون فوتبال خیابانی است و شوت یک‌ضرب به‌عنوان یکی از برنامه‌های تمرینی و تفریحی درگذشته مرسوم بوده که فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای این نوع ورزش به‌صورت رقابتی است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی، محلی بابیان اینکه مقدمات اجرای این برنامه در همدان در حال آماده شدن است، اضافه کرد: مسابقات فوتبال خیابانی یا شوت یک‌ضرب فرصت خوبی است تا مجموعه‌هایی که قادر به تشکیل تیم فوتبال و حضور در مسابقات نیستند بتوانند بازیکنان قوی‌تر خود را در چنین برنامه‌ای به میدان مسابقه بیاوردند.

گفتنی است، بر اساس آخرین نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کل کشور در ۶۱ هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند.

انتهای خبر/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۸:۵۱

27 Dec 2019