۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۵۱۷۶
مشاور استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد

تسریع در روند تشکیل کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان

مشاور استاندار چهارمحل و بختیاری گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در استان توانایی بررسی و ارزیابی این طرح‌ها وجود دارد که تشکیل کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان باید هرچه زودتر در استان تشکیل گردد.
تسریع در روند تشکیل کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان
به گزارش جهانبین نیوز نخستین جلسه تشکیل صندوق پژوهش و فناوری با حضور مهندس قربان‌پور مشاور استاندار و رئیس دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی اچهارمحال و بختیاری، اسماعیل پیرعلی سرپرست پارک علم و فناوری و جمعی از مسئولین دانشگاه‌ها و نهادهای علمی ومدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اسماعیل پیرعلی سرپرست پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری توضیحاتی پیرامون اهمیت و اهداف تشکیل صندوق پژوهش و فناوری ارائه نمود.

وی در ادامه بیان داشت: تشکیل این صندوق موجب افزایش مشارکت بخش غیردولتی در عرصه فناوری می‌شود.

پیرعلی هدف از تشکیل این صندوق را فراهم آوردن حمايت‌هاي قانوني در روند تسريع رشد واحدهاي فناور، ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه، ایجاد اشتغال و تجاری‌سازی محصولات نوآور و کمک به توسعه صادرات آنها دانست و افزود: ۱۱ استان کشور تنها ۴ درصد از طرح‌های صندوق نوآوری و شکوفایی را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان حمایت نابرابری و شکافی عمیق در توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در مناطق مختلف کشور ایجاد نموده است.

به گزارش جهانبین نیوز در ادامه جلسه ملک‌محمد قربان‌پور مشاور استاندار و رئیس دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی چهارمحال و بختیاری سهم دانشگاه ها در مسائل توسعه فناوری را پائین عنوان و خطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید از طرح‌های پژوهش‌محور به سمت طرح‌های فناورمحور حرکت کنند.

وی با اشاره به جایگاه استان در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مشکلات موجود در این زمینه را ارزیابی طرح‌های استان در دیگر استان‌های کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در استان توانایی بررسی و ارزیابی این طرح‌ها وجود دارد که تشکیل کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان باید هرچه زودتر در استان تشکیل گردد.
در پایان جلسه شرکت‌کننده در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون این موضوع پرداختند و تصمیماتی جهت تمهید مقدمات تشکیل صندوق اتخاذ شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۴:۱۴

29 Dec 2019