۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۱۷۵۶

جشن ميلاد کوثر در شهرستان سامان برگزار شد

جشن ميلاد کوثر ويژه بانوان با حضور امام جمعه شهرستان سامان در حسينه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.
جشن ميلاد کوثر در شهرستان سامان برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما، در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور شهرکي امام جمعه شهرستان سامان، با بيان جمله اي از امام خميني (ره) خطاب به زنان فرمودند: اينکه شما قبول کرديد روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن باشد اين براي شما مسئوليت و تکليف بسياري را در بر دارد.

امام جمعه سامان به فضيلت هاي معنوي و معناي واقعي روز زن و مادر پرداخت و تصريح کرد: اين بدان معناست که روز زن و روز مادر در روز ميلاد بانوي بزرگ اسلام يک حرکت نمادين است که زن بايد در اين صراط حرکت کند و عظمت، جلالت و مقام براي زنان در اين راه نهفته است.

وي در ادامه افزود: خانواده به عنوان کوچکترين واحد جامعه، نقش بسزايي در سالم سازي اجتماع دارد به نحوي که در درون خانواده ها انسان هاي مفيد براي جامعه پرورش مي يابند.

وي به سيره خانوادگي حضرت فاطمه زهرا (س) از جهات مختلف اشاره کرد و نقش همسرداري اين حضرت را از ويژگي هاي بارز اين بانوي بزرگوار اسلام برشمرد و تصريح کرد: همسرداري حضرت، به دور از تشريفات و تجملات بود به نحوي که بسياري از کارها را شخص امير المومنين (ع) انجام مي دادند.

ملک پور شهرکي به اصل مهم در همسرداري اشاره کرد و گفت: همسرداري يعني مهرباني، گذشت و ايثار است که اين ويژگي ها در زندگاني آنان هميشه حاکم بود.

وي در وصف ديگري از شاخصه هاي حضرت زهرا (س) فرمود: اين بانوي بزرگوار محيط خانه را به نحوي مديريت مي نمود که آسايش علي (ع) و فرزندانش هميشه برقرار بود و به نحوي که وقتي رنج ها، غم ها و دشواري ها به اميرالمومنين (ع) روي مي آورد، فاطمه زهرا (س) ايشان را تسکين مي دادند.

امام جمعه شهرستان سامان به نقش بي بدليل حضرت فاطمه زهرا (س) در تربيت فرزندانش اشاره کرد و افزود: زهرا (س) با مديريتي درست، فرزنداني را براي جامعه اسلامي تربيت نمود که هر يک منشاء آثار خير و نشات از الگوپذيري بود.

ملک پور شهرکي در پايان اين مراسم، به حفظ حجاب، عفت و متانت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حفظ اين موارد، حفظ جايگاه حقيقي زن است و زهرا (س) نمونه کامل زن مسلمان در تمامي اوصاف و کمالات اسلامي بود.

وي با بيان اينکه سالم سازي خانواده نقش مهمي در داشتن جامعه سالم دارد، بيان داشت: خانواده نقشي ظريف و مهم در جامعه ايفاء مي کند.

ملک پور بيان داشت: زندگي شيرين و گورا از ان کسي است که که با خدا ارتباط داشته باشد، نعمت ها را فراموش نکند، نسبت به حقوق خداوند آگاه باشد و براي رضاي خداوند کار انجام دهد.



انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۰۳:۴۸

24 Jan 2020