۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۵۵۳۹۸
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان اردل:

موج آزادگی در ملت ایران مرهون ایستادگی امام خمینی (ره) بود

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان اردل گفت: موج آزادگی در ملت ایران مرهون ایستادگی امام خمینی (ره) بود، سخنراني کوبنده امام خمينی(ره) سند بردگی ملت ايران را به سند آزادگی ، عزت و استقامت تبديل کرد.
موج آزادگی در ملت ایران مرهون ایستادگی امام خمینی (ره) بود
سید عقیل موسوی در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، با اشاره به سالگرد سخرانی مهیج ۴ آبان ۱۳۴۳ امام راحل، دفاع تمام قد مرجعیت دینی در برابر تحمیل بردگی و استعمار نوین علیه ملت ایران را نشانه نگاه تیزبینانه مرجعیت دینی نسبت به مردم و ملیت ایرانی دانسته و گفت: سخنرانی کوبنده امام خمینی (ره) سند بردگی ملت ایران را به سند آزادگی، عزت و استقامت تبدیل کرد.

موسوی افزود: ادعاها ی اخیر شبکه‌های فارسی زبان معاند مبنی بر طرفداری از ملت ایران و ایران دوستی برای اهل فکر و کسانی که تاریخ اجرای کاپیتولاسیون را به خوبی مطالعه کردند طنزی بیش نیست چرا که اربابان این شبکه‌ها خود از دیرباز به دنبال نهادینه کردن استعمار نوین و به بردگی درآوردن ملت ایران بودند که همین ماجرای کاپیتولاسیون سندی بر این ادعا است.

وی بیان کرد: گسترش موج آزادگی در ملت ایران مرهون ایستادگی امام خمینی (ره) و همچنین فطرت آزاده خواهی و استکبار ستیزی ملت ایران بود که در آن ماجرا همپای مرجع خویش نسبت به این قانون مستکبرانه مجدانه اعتراض و قیام کردند و امروز این روحیه آزادگی را به تمام ملت‌های مسلمان همچون ملت فلسطین به عنوان الگو معرفی می‌کند.

موسوی با بیان اینكه قانون كاپیتولاسیون سه بار در ایران تكرار شده است، ابراز كرد: یك بار در دوران حاكمیت روس‌ها و قرارداد تركمنچای، یك بار در زمان حاكمیت انگلیسی‌ها و حكومت ناصرالدین شاه و یك بار هم در دوران حكومت پهلوی و حضور آمریكایی‌ها این قانون مصوب شد.

وی افزود: در پی تصویب قانون كاپیتولاسیون در ایران، تمام مستشاران و عوامل آمریكا در داخل ایران كه بالغ بر ۴۰ هزار نفر بود، مشمول مصونیت می‌شدند و دولت ایران نمی‌توانست هیچ برخوردی با عوامل متخلف مستشار آمریكایی كند كه این موضوع مغایر با عزت ملی و استقلال كشور بود.

موسوی با اشاره به مخالفت‌های ملت ایران و حضرت امام خمینی(ره) با قانون كاپیتولاسیون بیان كرد: بر اساس موازین اسلامی، دشمنان نمی‌توانند بر مسلمانان و ملت‌های اسلامی سلطه داشته باشند و حضرت امام بر اساس همین مبنا با این قانون شدیدا مخالفت كردند.

وی از نفوذ به عنوان یك عامل در ایجاد حاكمیت بیگانه یاد كرد و گفت: حضور بیگانگان اگر از یك محدوده مشخص قابل كنترل، خارج ‌شود تبدیل به جاسوسی و اثرگذاری فرهنگی بر ملت می‌شود و این مسئله را در دوران حضور انگلیسی‌ها، روس‌ها و آمریكایی‌ها شاهد بوده‌ایم. متاسفانه حضور گسترده این بیگانگان، آثار متعددی بر فرهنگ و تمدن ملت ایران گذاشتند.


انتهای خبر/۵۷۰ ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۴۵:۲۴

26 Oct 2023