۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۵۴۹۹۳
خطیب نماز جمعه لردگان:

پياده‌روی اربعين بستر ظهور امام زمان (عج) است

خطیب نماز جمعه لردگان گفت : حرکت تکاملي اربعين به سمت تحقق هدف عاشورا و رفع حجاب سقيفه از خورشيد ولايت می‌باشد و اين امر با بسترسازی زيارت اربعين و تجمع مومنين و موحدين عالم حول محور امام، در ظهور امام زمان به سرانجام می‌رسد.
پياده‌روی اربعين بستر ظهور امام زمان (عج) است

به گزارش خبرنگار «جهانبین نیوز»، حجت الاسلام یدالله رحمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لردگان با اشاره به نقش و ارتباط اربعین و ظهور امام زمان (عج) گفت: حرکت تکاملی اربعین به سمت تحقق هدف عاشورا و رفع حجاب سقیفه از خورشید ولایت می‌باشد و این امر با بسترسازی زیارت اربعین و تجمع مومنین و موحدین عالم حول محور امام، در ظهور امام زمان به سرانجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: اربعین یکی از اعداد رمزی در معارف دینی عدد ۴۰ است، که خود رموز و اسراری دارد و در بیان روایت آمده است؛ اگر کسی چهل روز خالص و فقط برای رضای خدا عبادت کند چشمه‌های حکمت در فرد جاری می‌شود و همانطور که پیامبر اکرم (ص) قبل از نیل به مقام نبوت و رسالت چهل روز در غار حرا عبادت می‌کرد و یا اگر کسی ۴۰ حدیث را حفظ و عمل کند در روز قیامت به عنوان یک عالم فقیه و دانشمند ظهور می‌کند.

حجت الاسلام رحمانی افزود: اگر فردی ۴۰ روز احتکار کند خداوند ۵۰۰ سال بوی بهشت را از مشام او دور می‌کند و یا اگر کسی که برای امت مسلمانان یک روز آرزوی گرانی کند خداوند سبحان عمل ۴۰ ساله او را بی‌ارزش خواهد کرد. اگر در زمانی که انسان از دنیا برود چنانچه ۴۰ مومن شهادت بدهند که آن فرد انسان خوبی بوده است، خداوند هم از سر اشتباهات او می‌گذرد.

خطیب نماز جمعه لردگان اظهار داشت: اولین زائر اربعین امام حسین (علیه السلام) بود و بنیانگذار آن یکی از دوستان جابر بن عبدالله انصاری که از صحابه رسول خدا (ص) بود، که خواستار می‌شود که به کربلا بروند تا اربعین امام حسین علیه السلام را در روز اربعین زیارت کند .

وی بیان داشت:زیارت اربعین معادل هزار حج خواهد بود و خداوند تمام گناهان او را می‌بخشد.

رحمانی در فرازی به بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (روحی له الفدا) درباره اربعین و راهپیمایی اربعین گفت: یکی از مصادیق قوت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و آن راهپیمایی اربعین است. «واعدوالهم ما استطعتم من قوه». راهپیمایی اربعین قوت اسلام است. قوت حقیقت است. قوت جبهه مقاومت است که این جور اجتماع عظیم میلیونی را می‌افتند به سمت کربلا به سمت امام حسین (علیه السلام) به سمت قله و اوج افتخار، فداکاری و شهادت که همه آزادگان عالم باید از او درس بگیرند. ۲۱/۷/۱۳۹۸

حجت الاسلام رحمانی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: تقدیر و تشکر از برنامه‌های مربوط به اربعین، حضور خیرین، جوان‌ها، متدینین و اکثر مسئولین در موکب حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام لردگان، استقبال و پذیرایی از زائرین و ضرورت همکاری و کمک در این یک هفته پیش روی.

وی ضمن تبریک مجدد هفته دولت در رابزه با وضعیت اشتغال کارگران گفت: تعیین تکلیف کارگران شرکتی، حجمی و قراردادی مهمترین مطالبه به حق طبقه محروم کارگری از دولت مردمی سیزدهم، مجلس انقلابی و شورای محترم نگهبان است. این اقدام هم از مصادیق استقلال و عدالت در رفع تبعیض است و هم با احقاق قانونی کارگران به ثبات شغلی و سامان یافتن معیشت قشر بزرگ کارگری و هم رفع فاصله طبقاتی منجر می‌شود و هم کارایی مجموعه خدماتی کشور چون اداره آب، برق و سایر دستگاه‌های خدماتی را افزایش می‌دهد.

رحمانی در پایان بیان داشت: در شرایط فعلی با حمایت قوی که رهبر عزیز از دولت داشتند و گشایش‌های ارزی و آزادی ذخایر ارزی، انتظار مردم به رفع مشکلات طبقات محروم و افزایش تولید و مهار تورم و گرانی بیش از پیش است و این انتظار هم به حق است.

انتهای پیام / ۶۳۰ ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۱۰:۰۸

2 Sep 2023