۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۵۴۵۵۲
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی:

موسیقی زاگرس‌نشینان از سالم‌ترین موسیقی‌ها است

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: از پاک‌ترین و سالم‌ترین موسیقی‌ها، موسیقی زاگرس‌نشینان است.
موسیقی زاگرس‌نشینان از سالم‌ترین موسیقی‌ها است
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری عصر پنجشنبه در اختتامیه جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان در شهرستان بروجن اظهار کرد: روز بیستم بهمن همزمان با روز بیعت مردم چهارمحال و بختیاری و بختیاری‌ها با امام راحل به نام روز چهارمحال و بختیاری در فرهنگ جمهوری اسلامی به ثبت رسید.

وی افزود: تمدن‌ها را نیروهای نظامی و ثروت شکل نمی‌دهند بلکه فرهنگ جوامع شکل دهنده تمدن‌ها هستند، در ایران فرهنگ ایرانی اسلامی داریم که به پایدارترین تمدن در این زیست بوم تبدیل شده است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فرهنگ به عنوان عامل اصلی ایجاد یک تمدن، عوامل مختلفی شامل آداب، رسوم، زبان، خط، دین، مذهب و همه آنچه مردم با آن زندگی می‌کنند، دخیل است.

جعفری عنوان کرد: یکی از پایدارترین و قدیمی‌ترین فرهنگ‌ها، فرهنگی است که در زاگرس و مناطق زاگرس نشین از آذربایجان گرفتهدتا خوزستان و بوشهر وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پهنه زاگرس به دلیل موقعیت جغرافیایی و مردم غیوری که دارد، یکی از پایدارترین عناصر فرهنگی کشور به شما می‌رود.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دست دشمنان هیچگاه به حوزه شمالی، میانی و جنوبی زاگرس نرسیده است، اینجا مردمی غیور با طبیعتی بسیار زیبا دارد که باعث قلیان قریحه شعری آنان می‌شود.

جعفری بیان کرد: زاگرس تنوعی از اقوام و مذاهب است، در این منطقه کردها، لرها و بختیاری‌ها، ترک‌ها، فارس‌ها و عرب‌ها جمع شده‌اند، در این منطقه هم ادیان و هم اقوام کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: فرهنگ، از موسیقی گرفته تا زبان، دین، آداب و رسوم و… را شامل می‌شود و اگر این تمدن و اقوام را حفظ کنیم امثال این جشنواره می‌تواند به تمدن ایرانی اسلامی، امنیت، وحدت و… انسجام ببخشد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از پاک‌ترین و سالم‌ترین موسیقی‌ها، موسیقی زاگرس‌نشینان است، هر چه بتوانیم مولفه‌ها و عناصر ایجاد فرهنگ را تقویت و حمایت کنیم به امنیت ملی و وحدت و انسجام اقوام کمک کرده‌ایم.

جعفری یادآور شد: جشنواره موسیقی اقوام باید از گستره زاگرس فراتر و به سراسر کشور و حتی جهان بسط و ثبت ملی شود تا هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

وی اظهار داشت: حدود ۱۲۰ حافظ قرآن در بروجن در شاخه‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کنند که چندان پشتوانه‌ای ندارند و باید زیرساخت‌های کانون‌های قرآن توسعه یابد.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۵۰:۴۱

15 Jul 2023