۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۵۴۵۳۹
امام جمعه شهر اردل:

حجاب تيری در چشم دشمنان اسلام است

امام جمعه شهر اردل گفت: حجاب زنان تيری در چشم دشمنان اسلام است .
حجاب تيری در چشم دشمنان اسلام است
حجت الاسلام مجتبي محمدي  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن گراميداشت هفته عفاف و حجاب گفت:بايد سيره و روش زندگي حضرت زهرا(ع) در ابعاد مختلف سياسي، اجتماعي، فرهنگي، ديني و اعتقادي مورد توجه تمامي مسلمان و محبان اهل بيت عصمت و طهارت قرار بگيرد.

محمدي افزود: زنان و دختران جامعه ما بايد بدانند که انتخاب الگويي نظير حضرت زهرا(ع) با والاترين ويژگي‌ها و مراتب اخلاقي و معرفتي مي‌تواند زندگي سعادتمندي را براي آنان رقم بزند.

وي با اشاره به تلاش دشمن در زمينه‌هاي فرهنگي ادامه داد: استکبار جهاني و دشمنان انقلاب اسلامي تلاش مي‌کنند که با استفاده از امواج ماهواره و فضاي مجازي که گسترش روز افزوني در جهان دارد، الگوهاي کاذب غربي و مورد نظر خود را جايگزين الگوهاي ناب اسلامي نظير حضرت زهرا کنند.

محمدي با تأکيد بر اين نکته که انتخاب حجاب برتر توسط زنان و دختران نشان دهنده تأسي به مکتب اهل بيت است اضافه کرد: از يک زن و دختر مسلمان ايراني انتظار مي‌رود که با انتخاب الگويي نظير حضرت زهرا(س) حجاب برتر را براي خود برگزيند زيرا چادر به عنوان تيري در چشم دشمنان اسلام محسوب مي شود.

امام جمعه شهر اردل يادآور شد: همه مردم و مسئولان بويژه نهادهاي فرهنگي و مذهبي در زمينه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مسئول هستند و هر کس در اين زمينه کوتاهي کند بايد در پيشگاه خداوند و ائمه اطهار پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه در اسلام زن براي انجام وظايف خود در خانواده مجبور نشده كه از فعاليت‌هاي اجتماعي دور باشد بیان داشت:  در تاريخ اسلام نمونه‌هاي فراواني از زناني وجود دارند كه با رعايت عفت و پاک‌دامني و پوشش اسلامي در زمينۀ علم، ادب، سياست، عرفان، جنگ و جهاد... فعّال بوده‌اند كه در كتاب‌هايي مانند رياحين الشّريعه و...  نیز نام آنان آمده است.

محمدی خاطر نشان کرد: ممكن است رعايت حجاب از نظر تحمّل گرما و حفظ پوشش و راحتي عمل، كمي مشكل باشد ولي تحمّل اين مشكل، زنان را از رنج مشكلات بزرگ‌تري حفظ خواهد کرد و هدف شارع مقدّس هم به‌هيچ‌وجه محصور كردن زنان در خانه نبوده است.

انتهاي پيام/570ه
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۲۵:۰۳

13 Jul 2023