۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۵۴۲۲۰
روایت مدافع استقلال یک فصل ناکام و پرحاشیه؛ مرادمند:

ساپینتو مربی خوبی بود اما از من خوشش نمی‌آمد/ 3 شوک بد باعث ناکامی استقلال شد

مدافع باشگاه استقلال گفت: شوک و حاشیه‌های زیاد، باعث عقب ماندن استقلال از کورس قهرمانی شد و 3 شوک بد به تیم ما وارد شد که ناکامی ما را رقم زد.
ساپینتو مربی خوبی بود اما از من خوشش نمی‌آمد/ 3 شوک بد باعث ناکامی استقلال شد
به گزارش جهانبین نیوز و به‌نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین مرادمند مدافع استقلال درباره اتفاقات که در استقلال برای او رخ داد، اظهار داشت: متاسفانه در استقلال هیچ جا نظمی وجود نداشت. نه در امکانات نظمی داشتیم و نه در پرداختی‌ها. برخی چیزها را حتی نمی‌توانم بگویم.۲ سال پر فراز و نشیبی را داشتم؛ هم عرش فوتبال را دیدم و هم فرش آن را؛ ۲ سال سختی را پشت سر گذاشتم اما خوشحالم که در آخر فصل اتفاقات خوبی برایم افتاد. نباید به گذشته فکر کرد و باید برای آینده برنامه ریزی کنیم.

مدافع استقلال درباره دلایل عدم قهرمانی استقلال در این فصل تصریح کرد: شوک و حاشیه‌های زیاد، باعث عقب ماندن استقلال از کورس قهرمانی شد. چند شوک بد به تیم ما وارد شد. اولین شوک حذف از آسیا بود که برای یک بازیکن تحملش سخت است چون شانس پیشرفت و دیده شدن را از دست می‌دهد. برای بازیکن خیلی مهم است که بتواند به آسیا برود و خودش را نشان دهد و لژیونر شود؛ این مسئله یک پیشرفت است. از یک طرف مدیریت غلط مدیران باشگاه مدام به باشگاه شوک می‌داد و از طرف دیگر عدم مدیریت پرداخت قرارداد بازیکنان نیز بسیار بر ما تاثیر منفی گذاشت. البته باخت دربی لیگ هم خیلی موثر بود و سومین شوک بود که قهرمانی را از ما گرفت. من از قبل می‌دانستم هر تیمی پیروز شود، تا چند بازی بعدی هم روی روال است اما هر تیمی که بازی را ببازد تا مدتی نمی‌تواند به شرایط نرمال خود بازگردد. همه بازیکنان برای کسب حداقل یک جام تلاش کردند اما نشد که به نتیجه برسیم.

وی درباره فصلی که گذشت، گفت: چند تیم امثال در لیگ عالی عمل کردند. استقلال شایسته قهرمانی بود. نمی‌توان گفت یک تیم کاملا شایسته قهرمانی بود و همه تیم‌ها فراز و نشیب داشتند. برخی تیم‌ها 12 نفره بازی می‌کردند!

مدافع استقلال درمورد گل دقیقه ۹۹ در دربی ۱۰۱ عنوان کرد: گلزنی در دربی حس و حال عجیبی دارد. دوست داشتم در دربی گل بزنم اما به‌خاطر شرایط حساس بازی چند بار ناامید شدم. چند مرتبه گلزنی در لحظه پایانی را تجربه کرده بودم اما این گل لذت متفاوتی داشت. البته تجربه گل زدن در دقایق پایانی را دارم و آن زمان آقا یحیی را تبدیل به «یحیی تایم» کردم. وقتی در لحظات پایانی گل زدم، دیگر همه چیز برایم تمام شد. در خوشحالی بعد گل مصدوم نشدم بلکه قبل از بازی مریض بودم و ۲ روز قبل بازی داروهایم را قطع کردم و به‌همین دلیل آنقدر خسته بودم که دیگر نمی‌توانستم روی پایم بایستم و باید بیرون می‌رفتم.

وی با انتقاد از اتفاقات بعد از گلزنی در دربی و باخت تیمش بیان کرد: بعد از گل من در دربی به بازیکنان پرسپولیس شوک وارد شد و ما ‌می‌توانستم به گل‌های بعدی هم برسیم اما اخراج ساپینتو باعث شکست ما در دربی شد. نفر اول تیم ما اخراج شد و ما دیگر ‌نمی‌دانستیم چکار کنیم. برای همین بود که نظم تیم ما به هم ریخت و پرسپولیس بازی را دوباره در دست گرفت. حتی قبل از گل امید عالیشاه هم یک توپ دیگر می‌توانست گل شود و باعث برد پرسپولیس شود.

مدافع استقلال با حمایت از سیدحسین حسینی دروازه بان و کاپیتان تیمش از هجمه ای که علیه او به راه افتاد انتقاد کرد و گفت: دقیقه 70 دربی سیدحسین به من گفت که نباید ببازیم چون به ما و هوادارانمان ظلم می‌شود. در آن لحظه که گل زدم هر کدام از بازیکنان‌مان یک واکنشی داشت و سید هم باورش نمی‌شد و آن واکنش را نشان داد. لحظه گل تساوی، سیدحسین از شدت بالای خوشحالی واکنشی نشان نداد. بازیکن را باید در طی یک فصل قضاوت کنند، نه فقط در سه چهار روز. شما یک فصل حسین حسینی را ببینید نه یک بازی را. این هجمه‌ها برای کاپیتان استقلال سنگین است و دلیل آن فرهنگ غلط استفاده از فضای مجازی است. چرا ما در این فضای مجازی فرهنگ درستی نداریم؟

مدافع استقلال نسبت به رفتار بیرانوند در دربی اینطور واکنش نشان داد: کری همه جا هست. پارسال که ما داشتیم قهرمان می‌شدیم، مگر پرسپولیس وارد فضای غر زدن نرفته بود؟ کری‌های فوتبالی طبیعی است اما برخی از آن برداشت منفی می‌کنند. تا به‌حال کری نخوانده بودم اما در این دربی این کار را کردم چون رفتار برخی بازیکنان رقیب هواداران ما و شخص من را نارحت کرده بود. برخی رفتارهای بازیکنان پرسپولیس هواداران ما را اذیت می‌کرد. در شان و شخصیت باشگاه پرسپولیس نیست که بازیکنش چنین حرکتی را انجام دهد. نباید اجازه بدهیم کری‌خوانی‌ها از حد و حدود خارج شود و همه چیز را خراب کند. عده‌ای انتظار داشتند بعد از گل زنی در دربی بعضی رفتارها را تلافی کنم اما در شأن و شخصیت من و باشگاه استقلال هم نبود که بخواهم تلافی کنم.

مدافع تیم فوتبال استقلال در خصوص ساپینتو گفت: از نظر فنی ساپینتو عملکرد خوبی داشت ولی هیجانی بود. این سبک ساپینتو بود و براساس رزومه‌ای که داشت به استقلال آمد؛ با این حال او در بحث فنی و تمرینات خوب بود. سبک بازی ساپینتو هیجانی و درگیرانه بود و نمی‌توان به او ایرادی گرفت ولی بعضی مواقع که باید کنترل می‌کرد از کوره در می‌رفت. بعضی اوقات هیجان او به ما توان می‌داد اما در برخی مواقع تیم را به حاشیه می‌برد و نتیجه خراب می‌شد. برای مثال در دربی بعد از اینکه گل زدیم، دنبال ساپینتو روی نیمکت می‌گشتم در حالی که متوجه نشده بودم او اخراج شده. در دربی و آنجایی که باید ضربه محکم و نهایی را می‌زدیم، تیم وارد حاشیه شد و بعد از اخراج ساپینتو کسی برای هدایت تیم نبود.

وی اختلافاتش با ساپینتو را علنی کرد و گفت: رابطه‌ام با او تنها در حد بازیکن و مربی بود، نه بیشتر. همیشه خیلی راحت و رک حرف‌هایم را به او می‌زدم و قبل از دربی هم طبق تجربه‌ام، مواردی را به او گفتم، اما او خیلی از رفتار من خوشش نیامد. بعد از مصدومیتم تا ۴ هفته اصلا از من استفاده نمی‌کرد اما من آمادگی کامل داشتم و فشار روانی روی من خیلی بالا رفت تا جایی که می‌خواستم پس از پایان نیم فصل از تیم بروم. و من خواستم جداشوم که گفت به تو نیاز دارم. بعد از مدتی دوباره در تمرین‌ها از ناحیه کمر مصدوم شدم و ساپینتو فکر می‌کرد به‌خاطر لج‌بازی بر سر استفاده نکردن از من، از عمد این عارضه را برای خودم پیش آوردم و من هم بارها تاکید کردم اصلا چنین چیزی در رفتار و اخلاق حرفه‌ای من نیست زیرا به دنبال نان حلال هستم.

وی افزود: پس از مدتی که به تیم برگشتم به او گفتم هم در حق من ظلم کردی، هم در حق استقلال من می‌توانستم به تو کمک زیادی بکنم. اما من اول به‌خاطر خودم و دوم به‌خاطر استقلال و هوادارنش بازی می‌کنم و او باز هم از من ناراحت شد که چرا به‌خاطر او بازی نمی‌کنم و باز هم حضورم در تیم خیلی کم‌رنگ شد. در  آخر به ساپینتو گفتم شما یک جام به استقلال بدهکار هستی و باید آن را کسب کنی.
 
وی درباره مسیر فوتبالی اش گفت: از ۱۴ سالگی در آکادمی سپاهان بودم و همه رده‌های پایه را طی کردم تا به رده امید رسیدم. پس از ورود به تیم بزرگسالان ۴ سال بازی کردم و ۲ قهرمانی را دیدم اما بازی‌های کمی به من می‌رسید، به همین دلیل تصمیم گرفتم از سپاهان جدا شوم و به پدیده رفتم تا شرایط بازی برایم مهیا باشد. کم‌کم تجربیاتم را بالا بردم و پخته‌تر که شدم، از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم و با آمادگی خوبی وارد استقلال شدم. من زمانی مقابل استقلال بازی می‌کردم که خود آقا فرهاد هم در این تیم بازی می‌کرد.

مرادمند درباره مذاکره با استقلال و پرسپولیس در یک روز اظهار کرد: قلبا دوست داشتم برای استقلال بازی کنم و برای همین انتخابم این تیم بود. من در باشگاه حاضر شدم و قراردادم را بستم اما از طرفی آقا یحیی گفت که برای مذاکره به باشگاه پرسپولیس بروم و من هم نتوانستم روی او را زمین بزنم. از طرف دیگر من از باشگاه قبلی رضایت‌نامه نداشتم و این مسئله دامن‌گیر من شد و باشگاه پدیده چک‌ها را پخش کرد و طلبکارها سراغم می‌آمدند. حدود ۴ میلیارد را قسط‌بندی کردم و حدودا ماهی ۵۰۰ میلیون تسویه کردم و البته یک میلیارد و نیم آن را باشگاه استقلال پرداخت کرد.

مرادمند درباره قراردادش با استقلال بیان کرد: برای این فصل شرایط من خاص بود چون از سربازی آمده بودم باید دوباره قرارداد می‌بستم. ۷۰ درصد از مبلغ قرارداد پایه‌ام را دریافت کرده‌ام. قراردادم بند رضایت مدیرعامل دارد. شالکه قراردادهای استقلال را به یک عدد رساندند که با توجه به آپشن‌ها باز هم بیشتر می‌شد. این سوء مدیریت‌ها بازیکنان را تحت فشار می‌گذارد.

وی در مورد ماجرای سربازی‌اش نیز گفت: ما نمی‌خواستیم به سربازی نرویم فقط می‌خواستیم یک نیم فصل به ما فرصت دهند. یک تیم تلاش زیادی کرد که به ما اجازه ندهند نیم فصل در استقلال بمانیم. حسرت می‌خورم نتوانستم به استقلال کمک کنم اما خدا را شکر بالاخره قهرمان شدیم.

وی همچنین یادی هم از سیاوش یزدانی زوج هم تیمی اش که با هم به سربازی رفتند، کرد و گفت: در حق سیاوش یزدانی اجحاف شد. سیاوش اخلاق‌های خاصی دارد و نتوانست صبر کند و با مربی مثل ساپینتو کار کند.

مدافع استقلال درباره انتخاب سرمربی جدید برای تیم استقلال بیان کرد: من به‌عنوان بازیکن خیلی نمی‌توانم نظر دهم فقط باید بگویم زمان را نباید از دست دهیم. فرقی نمی‌کند سرمربی استقلال خارجی باشد یا داخلی فقط سریعا انتخاب شود. فقط این درخواست را دارم که مدیریت زمان را از دست ندهد و مربی خوبی برای تیم بیاورد. باید شاکله تیم زود بسته شود و تمرینات را آغاز کنیم چون فصل سختی در پیش داریم. استقلال همیشه زمان را از دست می‌دهد و الان خیلی تیم‌ها اردوهای خود را هم شروع کرده‌اند.


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۹:۵۴

13 Jun 2023