۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۵۳۸۰۲
خطیب نماز جمعه لردگان:

استکبار جهانی بداند، جبهه مقاومت با به شهادت رساندن چند فرمانده از بین نخواهد رفت

امام جمعه لردگان گفت : استکبار جهانی بداند، با به شهادت رساندن چند فرمانده می توانند مقاومت را از بین ببرند که این از برآوردهای غلط آنان است.
استکبار جهانی بداند، جبهه مقاومت با به شهادت رساندن چند فرمانده از بین نخواهد رفت
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان لردگان با اشاره به موضوع مهدویت گفت : یکی از اموری که یک منتظر واقعی به آن توجه دائمی داشته باشد اصلاح خود برای آمادگی به فرمانبری از امام عصر (عج) است که لزوما دل بریدن از دنیا از لوازم این اصلاح است ، ‌زیرا که امام علی (ع) فرمود :(فَإِنَّ الدُّنْيَا مَشْغَلَةٌ عَنْ غَيْرِهَا) کار دنیا آنقدر پیچیده و گوناگون است و پر دردسر که اگر انسان به سراغ آن برود تمام وقت انسان را به خود مشغول می سازد تا آنجا که حتی از رسیدگی به سلامت خود و رسیدن به همسر و فرزندان خود باز می دارد و تا آنجا پیش می رود که  واجبات الهی را نیز ترک می کند و یا همه را فدای دنیا طلبی خود میکند.
 
وی با اشاره به کلام خداوند در سوره جمعه گفت: (ذِکْرُ اَلْمَوْتِ یُمِیتُ اَلشَّهَوَاتِ فِی اَلنَّفْسِ وَ یَقْلَعُ مَنَابِتَ اَلْغَفْلَةِ وَ یُقَوِّ اَلْقَلَوَ. ُّ اَلطَّبْعَ وَ یَکْسِرُ أَعْلاَمَ اَلْهَوَی وَ یُطْفِئُ نارَ اَلْحِرْصِ وَ یُحَقِّرُ اَلدُّنْیا) ياد مرگ، خواهش هاى نفس را مى ميراند و رويشگاه هاى غفلت را ريشه كن مى كند و دل را با وعده هاى خدا نيرو مى بخشد و طبع را نازك مى سازد و پرچم هاى هوس را درهم مى شكند و آتش آزمندى را خاموش مى سازد و دنيا را در نظر كوچك مى كند.
 
خطیب نماز جمعه لردگان در خطبه  دوم نماز این هفته گفت : شهادت امام صادق (علیه السلام) در ۲۵ شوال (سه شنبه هفته آینده) در سال ۱۴۸ ه ق : با تسلیت شهادت این امام همام که موسسه مذهب متعالی شیعه بوده و هستند. نکته‌ای در خصوص این امام اگرچه همه ائمه از مزایای عامه امامت و ولایت برخوردارند، ولی هر کدام از ائمه مظهر نامی مخصوص از اسماء خداوند هستند.
 
وی با اشاره به مناقب امام صادق (علیه السلام ) که به صادق ملقب شده است اظهار داشت :  امام صادق (علیه السلام ) به صادق ملقب شده است چون  انسان‌ها را به فراگیری صدق دعوت می کند ، (تعلموا الصدق قبل الحدیث) قبل از سخن گفتن ادب صداقت را بیاموزید. انسان چه در امور فطری و چه در امور عملی باید اول صادق شود. تا انسان به صداقت آگاه  نشود معیار سخن در اختیار او نیست، نه می تواند سخن بگوید و نه نمی تواند سخن سخنوران را بسنجد ، زیرا معیار سخن، صدق است، تاصدق  با جان انسان صادق عجین نشود و روح صادق نشود،  انسان میزان سخن  نخواهد داشت.
 
وی در ادامه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت سه فرمانده مقاومت و خانواده آنها گفت : این سه فرمانده در آستانه سفر به مصر برای مذاکره بودند که این ترور وحرکت رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکایی خیانتکار و تروریست انجام شد. چون جهاد اسلامی فلسطین مستقر در غزه از نیروهای جبهه مقاومت مورد حمایت ایران است، رژیم رو به زوال صهیونیستی همانند سایر مستکبران و جنایتکاران عالم  فکر می کنند با به شهادت رساندن چند فرمانده می توانند مقاومت را از بین ببرند که این از برآوردهای غلط آنان است.
 
خطیب نماز جمعه لردگان افزود : این روزها شاهد شهادت ماموران عزیز ناجا در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان و ناقضان امنیت هستیم که به روح ملکوتی آنها اظهار احترام و ادب می کنیم و قدردان تلاش  و ایثارگری آنان هستیم. برخود وظیفه می‌دانیم از فرمانده کل ناجا سردار رادان رزمنده‌ ی  قهرمان دفاع مقدس و فرمانده لایق نظم و امنیت کشور قدردانی کنیم .به ویژه در شرایط فعلی که بسیاری از مسئولان در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حاکمیت عفاف و حجاب در جامعه در ضعف و ناتوانی گرفتار شده‌اند، این فرمانده  عزیز چون سال‌های دفاع مقدس قهرمانانه  به میدان آمده است.
 
حجت الاسلام رحمانی در پایان ضمن تنبریک مجدد هفته بسیج سازندگی و با شاره به خدمات بسیج سازندگی گفت : تشکر می کنیم از بسیج سازندگی سپاه و تلاش ارزشمندی که این مجموعه با سازماندهی گروه‌های جهادی در محرومیت‌زدایی دارند، از آنان قدردانیم.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۱۶:۳۲

12 May 2023