۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۵۳۸۰۱
امام جمعه فارسان:

دشمن امروز براي از بين بردن مباني ديني از هر ترفندي استفاده مي‌کند

امام جمعه فارسان گفت: دشمن امروز براي از بين بردن مباني اصيل و محکم ديني با ايجاد ترديد و شک و شبهه، انداختنِ جوانان در مارپيچ سکوت، تحريف واقعيت‌ها، ايجاد هراس و تاريک جلوه دادن آينده و نااميد کردن مردم، تشويق به ساختارشکني و امثال اين ها از هر ترفندي استفاده مي‌کند.
دشمن امروز براي از بين بردن مباني ديني از هر ترفندي استفاده مي‌کند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: آن‌هايي که سياست‌هاي آمريکا را در اين منطقه اجرا مي‌کنند و بر طبق ميل و نظر و سياست‌هاي آمريکا که طاغوت اعظم آمريکا است، شيطان اکبر آمريکا است، عمل مي‌کنند، متمسّک به طاغوت‌اند، کفر به طاغوت ندارند. اينکه ملّت ايران در مقابل زياده‌خواهي و زياده‌گويي آمريکا ايستاده است، اين نقطه‌ي اصليِ اقتدارِ ملّت ايران است. اين آن چيزي است که امّت اسلامي به آن احتياج دارد، کفر به طاغوت و ايمان بِالله؛ اگر اين شد، اين تمسک به عروه وثقي در مقابل طاغوت بودن است. امام صادق مي‌فرمايد اگر شما زير بار ستم طاغوت رفتيد، دين نداريد.
 
 
وي افزود: تطبيق ايشان دقيق و به‌جاست. قرآن کريم در آيه ۶۰ سوره مبارکه نساء همين تمايل به طاغوت و عدم کفر را نشانه نفاق و علامت منافقين مي‌داند و مي‌فرمايد کساني که در مسائل مبتلابه امور خودشان را نزد طاغوت (طاغوت در هرزماني معلوم است) مي‌برند تا حل‌وفصل کند، گمان مي‌کنند که اهل ايمان هستند، آن‌ها منافق هستند.
 
 
امام‌جمعه فارسان تصريح کرد: روش‌ها هم تقريباً مثل امروز بوده با روايت‌هاي دروغ و جعلي تلاش مي‌کردند باورهاي مردم را عوض کنند. همين‌که امروز به آن جنگ روايت‌ها مي‌گوييم، آن موقع هم بود. شکلش جور ديگر بود. رسانه‌شان غير از رسانه‌هاي امروز بود ولي اساس کار جنگ روايت‌ها بود. بيان مطالب کذب بود.
 
وي اظهار داشت: امروز هم براي از بين بردن مباني اصيل و محکم ديني از همين ترفندها استفاده مي‌کنند با ايجاد ترديد و شک و شبهه، انداختنِ جوانان در مارپيچ سکوت، تحريف واقعيت‌ها، ايجاد هراس و تاريک جلوه دادن آينده و نااميد کردن مردم، تشويق به ساختارشکني و امثال اين‌ها که همگي از مصاديق تبعيت از شيطان و طاغوت است که امام صادق عليه‌السلام نهي فرمودند.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به سال گشت لغو کاپيتولاسيون هم اشاره‌اي داشت و گفت: فردا سال گشت لغو کاپيتولاسيون است ۲۳ ارديبهشت سال ۵۸. کاپيتولاسيون اصل حاکميت و استقلال کشور را متزلزل مي‏ساخت، به قوانين خارجي اعتبار برون‌مرزي مي‏بخشيد، اتباع کشور را از حمايت کامل قضايي محروم مي‏کرد، حق مشروع آنان را به بيگانه مي‏داد.
 
وي افزود: امام خميني (ره) نجات داد کشور را در آبان ۱۳۴۳ اعلاميه داد؛ و جالب است امروز هم تلاش دارند که بازار ايران در دست ايران و ايراني نباشد و امروز براي وابسته کردن ملت جور ديگر، با تحريم و جنگ‌هاي شناختي وارد عرصه شده‌اند البته آن روز مردم به آمريکا و اذنابش سيلي زدند و امروز آمريکا و تابعان خارجي و داخلي‌اش بدانند سيلي که از مردم بصير و هوشمند ايران اسلامي خواهند خورد محکم‌تر و مؤثرتر خواهد بود.
 
امام‌جمعه فارسان همچنين سالگرد تأسيس هلال‌احمر اشاره‌اي داشت و بيان داشت: از عزيزانمان در هلال‌احمر تشکر مي‌کنم در سالگرد تأسيس هلال‌احمر هستيم. صدمين و يکمين سال تأسيس هلال‌احمر است. صدسال خدمت‌رساني بي‌منت و بي‌شائبه و خالصانه. کسي که وارد هلال‌احمر مي‌شود بايد اخلاص داشته باشد چون درآمد و حقوق به آن معنا که ندارند. بايد خالصانه خودش را وارد عرصه کرده باشد و براي خدمت به مردم از جان و وقت خودش گذشته باشد؛ و بعضاً از سرمايه خودشان مي‌گذرند. بعضي جاها صعب‌العبور است و صعب الاقدام است اما اين دوستان خالصانه اقدام مي‌کنند.
 
وي اظهار داشت: بنده هم از حضورشان در نماز جمعه تشکر مي‌کنم و ملاحظه مي‌کنيد هر هفته در نماز جمعه حاضرند و خدمتگزار. مردم شهرستان به اين عزيزان خدا قوت مي‌گويند که مصمم‌تر و با اهتمام وظايف محوله را انجام دهند. خدمت به همان ايتام آل پيغمبر است خدماتي که شما در طول اين سال‌ها کرديد و مي‌کنيد.

 انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۱۶:۳۳

12 May 2023