۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۵۳۷۹۸
از ابتدای سال جاری تاکنون ؛

۲۰ نمونه خون بند ناف در چهارمحال و بختیاری ذخیره شد

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ نمونه خون بند ناف در چهارمحال و بختیاری ذخیره شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
۲۰ نمونه خون بند ناف در چهارمحال و بختیاری ذخیره شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سیروس رضایی ، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ نمونه خون بند ناف در چهارمحال و بختیاری ذخیره شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۰ کارآزمایی برای بیماری‌های غیر خونی مانند فلج مغزی، اوتیسم، بیماری نقص قلبی، کاهش شنوایی و همچنین بیماری دیابت نوع یک در حال انجام است تصریح کرد: برخی از این کارآزمایی‌ها در کشور آغاز شده است.

رضایی با اذعان بر اینکه سلول‌های بنیادی پتانسیل درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری را دارند گفت: در حال حاضر بیشترین استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان بیماری‌های با منشأ خونی است.

وی خاطر نشان کرد: جمع آوری ایمن و بدون تداخل در روند زایمان، سلامت مادر و کودک، قابل انجام در زایمان‌های طبیعی و سزارین و پایین بودن ریسک آلودگی به علت غربالگری مادر قبل از نمونه گیری و به دنبال انجام آزمایش‌های ویروسی و میکروبی که بر روی نمونه انجام می‌شود از مزیت‌های سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای پیوند است.

رضایی بیان داشت: بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری تا کنون بالغ بر ۹۷۳ نمونه جمع آوری و به بانک خون بند ناف رویان تهران ارسال کرده است.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۳۲:۴۹

11 May 2023