۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۵۳۷۶۰
شهردار شهرکرد خبر داد:

تبدیل رأی تخریب به پرداخت عوارض و جریمه در شهرکرد

شهردار شهرکرد گفت: براساس بنده ت تبصره 6 قانون بودجه سال جاری ساختمان‌های بدون پروانه که در کمیسیون ماده صد رأی قطعی قلع و قمع دریافت کردند، رأی صادره به پرداخت عوارض و جریمه تبدیل می‌شود.
تبدیل رأی تخریب به پرداخت عوارض و جریمه در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز، محمدحسین واحدیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به بنده ت تبصره ۶ قانون بودجه سال جاری اظهارداشت: به منظور تعیین تکلیف ساختمان‌هایی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده‌اند و تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰پ رونده آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به صدور رأی قطعی قلع بنا شده، این بند در قانون بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در این قانون آمده است که چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته بر خلاف اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی باشد و استانداردهای لازم در آن رعایت نشده و استحکام بنا توسط شهرداری تأیید نشود و یا تجاوز به معابر شهر و یا املاک مجاور و یا پیشامدگی داشته باشد و یا تغییر کاربری باغات و فضای سبز صورت گرفته باشد حکم صادره توسط کمیسیون لازم الاجراست.

شهردار شهرکرد ادامه داد: همچنین چنانچه ساخت و ساز صورت گرفته برخلاف مفاد پروانه یا بدون پروانه ساختمانی بوده اما از نظر اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی تأیید گردد، پس از احراز مالکیت، رأی قلع بنا به پرداخت جریمه و عوارض براساس نرخ روز تبدیل می‌شود.

واحدیان تصریح کرد: مالکان حداکثرمی‌توانند تا فرصت تعیین شده در قانون» «پایان آذرماه سال جاری»، نسبت به پیگیری جهت تبدیل رأی قلع به پرداخت جریمه و عوارض اقدام نمایند که پس از واریز عوارض نقدی به حساب شهرداری حکم قلع و قمع صادر شده توسط کمیسیون ماده صد تبدیل می‌شود.

وی گفت: واریز عوارض صدور پروانه در این قانون مشمول هیچگونه تخفیفاتی نمی‌شود.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۰۲:۰۷

9 May 2023