۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۵۳۷۲۵
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

عدم آگاهی به باورهای دینی، قتل شهید الداغی را رقم زد

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برخی عوامل باعث می شود که قاتل دست به چینین اقدام وحشیانه ای بزند و دیگری عدم آگاهی به موضوعات و باورهای دینی است که متاسفانه در جامعه امروز ما تضعیف شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد.
عدم آگاهی به باورهای دینی، قتل شهید الداغی را رقم زد
محسن یوسفی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: اتفاقی که در سبزوار افتاد عوامل مختلفی دارد متاسفانه ضعف عقاید و نگرش دینی یک طرف مسئله است  که عامل اصلی بوده و دیگری به بحث تربیتی بر می گردد .

وی با اشاره به اینکه می طلبد در زمینه تربیت و آموزش تلاش بیشتری داشته باشیم تصریح کرد: ما باید به کارهای فرهنگی و مهارت های اجتماعی بیش از پیش اهمیت دهیم و روی این مسائل تمرکز بیشتری را داشته باشیم.

یوسفی با اشاره به اینکه قتل شهید الداغی را از دوجنبه می توان بررسی کرد خاطر نشان کرد: برخی عوامل باعث می شود که قاتل دست به چینین اقدام وحشیانه ای بزند و دیگری عدم آگاهی به موضوعات و باورهای دینی است که متاسفانه در جامعه امروز ما تضعیف شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی موضوع عفاف و حجاب را یک امر بسیار ضروری و مهم دانست و خاطر نشان کرد: خانواده ها در امر عفاف و حجاب ضعیف عمل کرده و برخی نیز مسائل دینی از جمله حجاب و عفاف را با سیاست در هم آمیخته و نسبت به آن بی اهمیت شده اند.

یوسفی ادامه داد: متاسفانه آسیبی که در زمینه عفاف و حجاب وجود دارد نگاه های سیاسی است، در صورتی که ما در قرآن در سوره نور 12 آیه داریم که نسبت به موضوع عفاف و حجاب اشاره مستقیم دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری در تعصبات دینی خوش درخشیده است بیان داشت: ضروریاتی دینی باید در جامعه احصا شود.

یوسفی تشریح کرد: متاسفانه برخی افراد در کشور هستند که متاثر از فرهنگ غربی می باشند و غیرت و تعصب نسبت به خانواده ندارند.

وی در پایان اذعان داشت: نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش باید نسبت به موضوع عفاف و حجاب اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوان فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه توسعه داد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۱۶:۳۷

7 May 2023