کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

عدم آگاهی به باورهای دینی، قتل شهید الداغی را رقم زد

17 ارديبهشت 1402 ساعت 10:10

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برخی عوامل باعث می شود که قاتل دست به چینین اقدام وحشیانه ای بزند و دیگری عدم آگاهی به موضوعات و باورهای دینی است که متاسفانه در جامعه امروز ما تضعیف شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد.


محسن یوسفی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بن  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: اتفاقی که در سبزوار افتاد عوامل مختلفی دارد متاسفانه ضعف عقاید و نگرش دینی یک طرف مسئله است  که عامل اصلی بوده و دیگری به بحث تربیتی بر می گردد .

وی با اشاره به اینکه می طلبد در زمینه تربیت و آموزش تلاش بیشتری داشته باشیم تصریح کرد: ما باید به کارهای فرهنگی و مهارت های اجتماعی بیش از پیش اهمیت دهیم و روی این مسائل تمرکز بیشتری را داشته باشیم.

یوسفی با اشاره به اینکه قتل شهید الداغی را از دوجنبه می توان بررسی کرد خاطر نشان کرد: برخی عوامل باعث می شود که قاتل دست به چینین اقدام وحشیانه ای بزند و دیگری عدم آگاهی به موضوعات و باورهای دینی است که متاسفانه در جامعه امروز ما تضعیف شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی موضوع عفاف و حجاب را یک امر بسیار ضروری و مهم دانست و خاطر نشان کرد: خانواده ها در امر عفاف و حجاب ضعیف عمل کرده و برخی نیز مسائل دینی از جمله حجاب و عفاف را با سیاست در هم آمیخته و نسبت به آن بی اهمیت شده اند.

یوسفی ادامه داد: متاسفانه آسیبی که در زمینه عفاف و حجاب وجود دارد نگاه های سیاسی است، در صورتی که ما در قرآن در سوره نور 12 آیه داریم که نسبت به موضوع عفاف و حجاب اشاره مستقیم دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان چهارمحال و بختیاری در تعصبات دینی خوش درخشیده است بیان داشت: ضروریاتی دینی باید در جامعه احصا شود.

یوسفی تشریح کرد: متاسفانه برخی افراد در کشور هستند که متاثر از فرهنگ غربی می باشند و غیرت و تعصب نسبت به خانواده ندارند.

وی در پایان اذعان داشت: نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش باید نسبت به موضوع عفاف و حجاب اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوان فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه توسعه داد.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 53725

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/53725/عدم-آگاهی-باورهای-دینی-قتل-شهید-الداغی-رقم-زد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir