۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۵۳۵۵۰
مشاور خانواده:

از هم پاشیدگی خانواده‌ها اصلی‌ترین آسیب عدم رعایت حجاب و عفاف است

روان‌شناس و مشاور خانواده گفت: بحران‌های هویتی، آسیب‌های اجتماعی، آشفتگی‌های فکری، گرایش‌ به اعتیادهای متفاوت همگی نمونه‌هایی از آسیب‌های ناشی از عدم رعایت حجاب هستند و این موضوع نتیجه‌ای جز ازهم‌پاشیدگی‌های خانواده‌ها و طلاق در پی ندارد.
از هم پاشیدگی خانواده‌ها اصلی‌ترین آسیب عدم رعایت حجاب و عفاف است
مرتضوی‌فرد روان‌شناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم رعایت حجاب در جامعه اظهار کرد: حجاب به معنای پوشش و پرده بوده و از هرجنبه‌ای مورد بررسی است.
 
وی تصریح کرد: عدم پوشش حتی یک عروسک یا یک نوزاد آسیب‌های جسمی و روحی بسیاری را در پی دارد، بحران‌های هویتی، آسیب‌های اجتماعی، آشفتگی‌های فکری، گرایش‌ به اعتیادهای متفاوت همگی نمونه‌هایی از آسیب‌های ناشی از عدم رعایت حجاب در بزرگسالان هستند و این موضوع نتیجه‌ای جز ازهم‌پاشیدگی‌های خانواده‌ها و طلاق در پی ندارد.
 
این روانشناس بیان داشت: متاسفانه برخی در جامعه این نوع پوشش را تفسیر به آزادی می‌کنند اما غافل از اینکه این آزادی چه پیامدهایی به دنبال دارد، عدم توجه به قوانین اینچنینی و پایبندی به تعهدها آسیب‌های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.
 
مرتضوی‌فرد ادامه داد: در محدوده خانه هر کسی حق دارد زندگی مورد پسند خود را داشته باشد، اما برخی از مسائل که افراد تصور دارند شخصی است جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: متاسفانه در مراکز مشاوره شاهدیم که اخیرا لایه‌های پنهان خانواده‌ها در حال افزایش و اختلاف در ظاهر با اصل قضیه متفاوت است و این مربوط می‌شود به بدبینی‌هایی که همسران نسبت به هم دارند و بسیاری از آن‌ها مربوط به حجاب و عفاف می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۰۹:۳۴

24 Apr 2023